Monday, January 31, 2011

خبرهایی از فوتبال ایران و جهان


تيم فوتبال استقلال تهران با پیروزی بر تیم شهرداري ياسوج، حريف ملوان بندرانزلی در مرحله نيمه نهايي جام حذفي فوتبال ایران شد.
امروز در مرحله‌ي يك چهارم نهايي جام حذفي، آبی پوشان پایتخت، در ورزشگاه تختي ميزبان تیم دسته اولی شهرداری یاسوج، بودند که در پايان با دو گل اسماعیل شریفات و امیرحسین صادقی به پیروزی رسیدند.
برنده دیدار پرسپوليس با سپاهان بهمراه فولاد خوزستان دو تيم ديگر مرحله نيمه نهايي را تشكيل مي دهند. همچنین، در دیدار تكراری از هفته نوزدهم لیگ‌برتر ایران، امروز ذوب‌آهن اصفهان 2 بر صفر مس كرمان را شکست داد و در دیداری معوقه از هفته چهاردهم لیگ برتر هم ، صبای قم برابر سپاهان اصفهان به تساوی یك بر یك رسید.

درایتالیا ودر هفته بیست ودوم رقابتهای سری آ، تیم اینتر در حالیکه در دیداری خانگی با دو گل از پالرمو عقب بود در نهایت مقابل این تیم 3 بر 2 به برتری رسید.
اما دومین شکست این فصل رئال مادرید در مقابل اوساسونا رقم خورد. کهکشانی های پایتخت که دیشب در چارچوب هفته بیست و یکم رقابتهای لالیگا میهمان اوساسونا بودند در پایان با یک گل تسلیم یاران نکونام و شجاعی شدند. در این دیدار که جواد نکونام و مسعود شجاعی، بازیکنان ایرانی اوساسونا، در فهرست نفرات ذخیره این تیم هم قرار نداشتند ،خاویر کاموناس در دقیقه ۶۲ تک گل این دیدار به ثمر رساند. این دومین شکست شاگردان ژوزه مورینییو در رقابتهای فصل جاری است. در سایر دیدارهای دیشب آتلتیکومادرید هم با دو گل مغلوب آتلتیک بیلبائو شد و اسپانیول با یک گل قافیه را به ویارئال باخت.
اما هفته بیست و یکم رقابتهای لالیگا با انتقام گیری بارسلونا از هرکولس دنبال شد.
بارسلونا که شنبه شب در زمین هرکولس به میدان رفته بود با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید تا ضمن کسب پانزدهمین پیروزی پیاپی خود،انتقام شکست دور رفت را از این تیم بگیرد. بارسا در نیم فصل نخست دو بر صفر مقابل هرکولس باخته بود ولی در این دیداربا گلهای پدرو دقیقه42 و لیونل مسی دقایق 88 و 89 تنها شکست این فصل خود را هم جبران کرد. در سایر دیدارها لوانته ۲ بر صفرختافه را برد. رئال سوسیه داد با همین نتیجه از سد آلمریا گذشت. رئال زاراگوزا ۲بر یک مالاگا را تسلیم کرد .مایورکا با دریافت چهار گل مغلوب اسپورتینگ خیخون شد و دپورتیوو لاکرونیا مقابل سویا به تساوی ۳، ۳ رسید. در جدول رده بندی، بارسلونا با 58 امتیاز، وهفت امتیاز اختلاف با رئال مادرید صدرنشین است.رئال مادرید 51امتیازیست و تیمهای ویارئال با 45 و والنسیا 40 با امتیاز سوم و چهارم هستند.

در آلمان و درادامه رقابتهای هفته بیستم بوندس لیگا، دیشب تیم ته جدولی مونشن گلادباخ، با تک گل دقیقه 84 کامارگو در زمین اینتراخت فرانکفورت به پیروزی رسید. اما صدرنشین بوندسلیگا همچنان با یازده امتیاز اختلاف با دیگر تیمها، یکه تازی می کند. بروسیا دورتموند که شنبه شب در زمین ولفسبورگ به میدان رفته بود موفق شد با پیروزی 3 بر صفر و کسب سه امتیاز دیگر، فاصله خود را با تیم دوم جدول به 11 امتیاز برساند. برای دورتموند در این دیدار لوکاس باریوس دقیقه 2نوری شاهین دقیقه40 و ماتس هومِلس دقیقه71 گلزنی کردند. بایرلورکوزن هم هفته بیستم بوندس‌لیگا را با برتری مقابل هانوفر پشت سرگذاشت بایر لورکوزن که در زمین خود، میزبان هانوفر بود، با نتیجه 2 بر صفر از سد این حریف گذشت تا با ۳۹ امتیاز در مکان دوم جدول بماند. آرتورو ویدال دقیقه21 و سیمون رولفِس دقیقه 42 گلهای لورکوزن را در این دیدار به ثمر رساندند.

همچنین در این هفته، بایرن مونیخ به چهارمین پیروزی اش در پنج هفته اخیر دست یافت. باواریایی ها، شنبه شب با نتیجه پرگل 3 بر یک در زمین وردربرمن به برتری رسیدند. آنها ابتدا دردقیقه 47 دروازه خود را توسط مرته زاکر باز شده دیدند، اما آرین روبن، در دقیقه 65، کار را به تساوی کشید و مرته زاکر هم بار دیگر گلزنی کرد و اینبار با گل به خودی در دقیقه 76 نتیجه را دو بر یک بسود شاگردان فان خال نمود. در ادامه میروسلاو کلوزه دقیقه86 سومین گل بایرن را زد.تا سه امتیاز دیگر به اندوخته نماینده بایرن ریخته شود.

در سایر دیدارها ، سنت پائولی با حساب ۳ بر صفر اف. ث کلن. را درهم کوبید. فرایبورگ با تک گل فلوم در زمین اشتوتگارت به پیروزی رسید. شالکه با یک گل مغلوب هوفنهایم شد. نورنبرگ با دو گل از سد هامبورگ گذشت و کایزرسلاترن با قبول یک گل تسلیم ماینتس شد. هم اینک در جدول رده بندی در پایان هفته بیستم بوندسلیگا، بروسیا دورتموند با 50 امتیاز پیشتازست. بایرلور کوزن با 39 امتیاز دوم است و تیمهای بایرن مونیخ و ماینتس هر کدام با36 و بدلیل تفاضل گل به ترتیب سوم و چهارم هستند.

هفته بیست و یکم لیگ فوتبال فرانسه، لوشمپیونا، با توقف مارسی در برابر موناکو پیگیری شد.
در دیداری که روز گذشته در ورزشگاه لوئیز و به میزبانی موناکو برگزار شد، هر دو تیم مارسی و موناکو موقعیتهایی روی دروازه حریف داشتند که به نتیجه نرسید تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد. با این حساب، مارسی با ۳۳ امتیاز به رده پنجم صعود کرد و موناکو هم با ۲۱ امتیاز در رده نوزدهم قرار گرفت.

همچنین در این هفته، لیل صدرنشین از سد ریسنگ لنس گذشت. در این دیدار که در زمین لیل برگزار شد، پس از تساوی بدون گل در نیمه نخست،تیم میزبان در دقیقه ۶۹ وسیله مِلو به گل برتری رسید. این نتیجه تا آخر بازی حفظ شد تا لیل به بردی خانگی دست یابد. با این سه امتیاز، لیل با با ۴۱ امتیاز به صدرنشینی در جدول رده بندی ادامه داد. لانس هم با ۲۲ امتیاز در جایگاه هجدهم قرار گرفت.

در دیگر دیدار هفته بیست و یکم لوشمپیونا، والنسین هم موفق شد المپیک لیون را شکست دهد.
در این دیدار، والنسینِ میزبان، ابتدا در دقیقه ۵۱ از روی نقطه پنالتی توسط بیسِواک به گل برتری دست یافت. این تیم تنها هفت دقیقه بعد توسط پویول اختلاف را به دو گل رساند. لیون تنها توانست در دقیقه ۷۱ توسط باشتوش یکی از گلها را جبران کند. اما لیونی ها سرانجام قافیه را باختند و به پنجمین شکست خود تن دادند. با این نتیجه والنسین با ۲۵ امتیاز به رده سیزدهم صعود کند. لیون هم با این شکست با ۳۴ امتیاز در رده سوم باقی ماند.

در ادامه مسابقات هفته بیست و یکم لیگ فوتبال هلند، اردویزیه، آژاکس آمستردام با نتیجه سه بر صفر بردا را در هم کوبید. در این دیدار که در ورزشگاه اختصاصی بردا برگزار شد، یونگ در دقیقه ۱۲ میهمان را پیش انداخت.
در ادامه، بازی در نیمه نخست گلی در بر نداشت تا میزبان به فکر جبران در نیمه دوم باشد. اما نیمه دوم هم به کام میهمان بود و پِندِرس در دقیقه ۶۷ از روی نقطه پنالتی اختلاف را به دو گل رساند. سلیمانی هم در دقیقه ۹۰ تیر آخر را شلیک کرد تا میزبان متحمل شکستی سنگین شود. با این نتیجه آژاکس با ۴۱ امتیاز در مکان سوم باقی ماند و بردا هم با ۳۰ امتیاز در رده دهم قرار گرفت.

اما در دیگر دیدار هفته بیست و یکم اردویزیه، توئنته انسخده در برابر فاینورد روتردام به برتری رسید.
در این دیدار که به میزبانی توئنته برگزار شد، ابتدا سوئِرتس در دقیقه ۵۰ روتردام را پیش انداخت. اما توئنته که نمی خواست از رقابت با آیندهوون در صدر جدول بازبماند، در دقایق ۷۵ و ۹۰ توسط براما و روئیز به دو گل دست یافت تا این بازی را با نتیجه دو بر یک به سود خود به پایان برساند. با این نتیجه توئنته با ۴۶ امتیاز در رده دوم باقی ماند. فاینورد هم با ۲۰ امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار گرفت.

اما در ادامه مسابقات دور چهارم اف ای کاپ، تیم ثروتمند منچسترسیتی در برابر تیم دسته اولی ناتس کانتی با تساوی یک بر یک متوقف شد.
در این دیدار که به میزبانی ناتس کانتی برگزار شد، ابتدا بیشاپ در دقیقه ۵۹ میزبان را پیش انداخت اما این پایان کار نبود و ادین ژکو مهاجم سابق ولفسبورگ آلمان، یار تازه پیوسته به آبی های منچستر با گلزنی در دقیقه ۸۰ بازی را به تساوی کشاند. دیدار برگشت این دو تیم در حالی در منچستر برگزار خواهد شد که طی قرعه کشی دور پنجم رقابتهای فوتبال جام حذفی انگلیس برنده منچسترسیتی یا ناتس کانتی با آستون ویلا دیدار خواهد کرد.همچنین طبق برنامه دور پنجم تیم منچستر یونایتد، قهرمان 11 دوره این رقابتها در خانه ی خود با کرالی دیدار میکند و آرسنال میهمان اورینت است

چهارمین عنوان فرانسوی ها در هندبال


بیست و دومین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان، با دومین قهرمانی پیاپی فرانسه به پایان رسید.
در این مسابقات که در سوئد برگزار شد، در دیدار نهایی دو تیم فرانسه و دانمارک به مصاف هم رفتند که درخاتمه پیروزی از آن فرانسوی ها شد. هندبالیست های دانمارک، در حالیکه تنها دو ثانیه به پایان وقت قانونی باقی مانده بود، موفق شدند بازی را به تساوی بکشاند. اما فرانسه در وقتهای اضافه توانست با نتیجه نزدیک ۳۷ بر ۳۵ دانمارک را از پیش رو بردارد، تا نام خود را به عنوان اولین کشوری که چهار عنوان قهرمانی یک رشته ورزشی را به دست آورده ثبت کند. فرانسه که در دوره پیش هم قهرمان جهان شد، عنوان قهرمانی المپیک ۲۰۰۸ پکن و قهرمانی اروپا را هم یدک میکشد. گفتنی است طی مراسم انتخابات میزبان دوره بعدی رقابتهای قهرمانی جهان، کشور قطر بعنوان برگزار کننده مسابقات سال 2015 انتخاب شد

خبرهایی از دنیای اسکی


در مسابقات جام جهانی اسکی آلپاین و در رشته سوپر کامباین مردان، ایویکا کوستلیچ، به مقام نخست دست یافت.
در در این رقابتها که در فرانسه برگزار شد کوستلیچ کروات، با ثبت زمان دو دقیقه و ۵۷ ثانیه و ۱۲ صدم ثانیه، به مقام نخست رسید تا به صدرنشینی در رده بندی کلی این رشته ادامه دهد. پس از او هم هموطنش ناتکو زککیچ دیم و اکسل لوند سویندال از نروژ رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در ادامه جام جهانی پرش با اسکی در ویلینگن آلمان، سورین فرویند به مقام نخست دست یافت. فرویند از کشور میزبان در مجموع دو پرش با کسب ۲۸۹ و یک دهم امتیاز در رده نخست قرار گرفت. پس از فرویند، مارتین کوخ از اتریش و سیمون امان از سوئیس رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

اما دومین دور مسابقات اسکی فری راید در سال ۲۰۱۱ با برتری مَت آنتس آمریکایی به پایان رسید.
در مسابقات اسنوبورد که در سن موریتس سوئیس برگزار شد، پس از آنِتس که به مقام نخست دست یافت، میچ تالدرر از اتریش به مقام دوم رسید. در مسابقات اسکی فری راید هم هنریک ویندشتد از سوئد به مقام نخست رسید و تورگریم وُول از نروژ به مقام دوم دست یافت. مَت آنِتس وهنریک ویندشتد با این عناوین به صدرنشینی در جدول رده بندی کلی اسکی و اسنوبورد فری راید قهرمانی جهان ادامه می دهند.

همچنین در ادامه مسابقات ایکس گیمز، در آمریکا ،شان وایت قهرمان المپیک، به مقام نخست مسابقه هف پایپ دست یافت. وایت آمریکایی که برای نخستین بار پس از کسب مدال طلای المپیک ونکوور به پیکار با حریفان می پرداخت دور نخست را با عنوان دومی به پایان برد، اما در دور دوم به مقام نخست رسید تا با کسب مققام اولی در مجموع دو دور، به یازدهمین مقام و چهارمین قهرمانی متوالی اش در این رشته دست یابد.

در اسکی کراس زنان هم کلسی سروا از کانادا به مقام نخست رسید و اوفلی دیوید از فرانسه هم رده دوم را به خود اختصاص داد.

همچنین در بهترین حرکت با اسنوموبیل، دانیل بودین به مقام نخست رسید و پس از او کالِب کولن هم دوم شد. کالب به همراه برادرش کولتن پرشی جالب انجام دادند که به دلیل انفرادی بودن این مسابقه به حساب نیامد.

درخشش چینی ها در بدمینتون


مسابقات بدمینتون آزاد کره جنوبی، باردیگر با درخشش قهرمانان چینی به پایان رسید.
در روز پایانی مسابقات بدمینتون سوپر سری فدراسیون جهانی، که در دانشگاه ملی سئول برگزار شد، در رقابتهای انفرادی زنان، که فینالی تمام چینی بود، ونگ ایهان، بخت سوم قهرمانی به مصاف امید دوم قهرمانی این مسابقات، ونگ شیژیان در دو ست و با نتایج ۲۱ به۱۴ و ۲۱ به ۱۸ به پیروزی رسید تا در کنار کسب مقام قهرمانی این مسابقات، به سومین برد در پنجمین دیدارش در برابر شیژیان دست یابد

در فینال انفرادی مردان هم لین دان چینی، در برابر بخت نخست قهرمانی، چانگ وی از مالزی با نتیجه دو بر یک پیروزی شد و به مقام قهرمانی رسید.

در دوبل زنان باز هم شاهد فینالی تمام چینی بودیم. ژائولی ونگ و یانگ فو، در برابر زوج کینگ تیان و یونلِی ژائو با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسیدند تا مدال طلای دوبل زنان را بر گردن بیاندازند.

در بدمنیتون دونفره مردان هم ماتیاس بوئه و کارستن موگنسن از دانمارک، در فینال به مصاف جائه سونگ جونگ و یونگ دائه لی از کشور میزبان رفتند که با شکست در برابر این زوج از قهرمانی در دوبل مردان بازماندند.

شکست قهرمان در برابر نایب قهرمان


در ادامه مسابقات لیگ ملی بسکتبال آمریکا، ان بی ای، شب گذشته، هفت دیدار برگزار شد که در یکی از مهمترین آنها باستن سلتیکس در برابر لس انجلس لیکرز به برتری دست یافت.

در این دیدار که در استادیوم استیپلز سنتر و به میزبانی لیکرز برگزار شد، مدافع عنوان قهرمانی در برابر نایب قهرمانی سال گذشته با نتیجه ۱۰۹ بر ۹۶ تن به شکست داد. پال پیرس، شوتینگ فوروارد باستن با کسب ۳۲ امتیاز، ۵ ریباند و سه تلاش منجر به امتیاز نقش مهمی در پیروزی تیمش داشت. در تیم لیکرز هم کوبی برایانت ۴۱ امتیاز و ۳ ریباند به ثبت رساند ولی نتوانست مانع از شکست شاگردان فیل جکسون شود.

Sunday, January 30, 2011

قهرمانی ژوکوویچ و کلایسترز در اوپن استرالیا


نواک ژوکوویچ با غلبه بر اندی موری برای دومین بار به مقام قهرمانی اوپن استرالیا دست یافت.

در این دیدار که در هوای گرم ملبورن برگزار شد، ژوکوویچ صرب با قاطعیت در سه ست و با نتایج، ۶-۴، ۶-۲ و ۶-۳ حریفش از بریتانیا را مغلوب کرد تا به مقام نخست دست یابد. ژوکوویچ ۲۳ ساله پیش از در سال ۲۰۰۸ هم به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافته بود. موری با شکست در سومین فینالش در مسابقات گرند اسلم، نه تنها تنوانست به نخستین عنوان قهرمانی یک گرند اسلم دست یابد، بلکه کشورش را نیز در انتظار یک قهرمانی پس از ۶۵ سال باقی گذاشت. آخرین مقام قهرمانی یک انگلیسی در مسابقات گرند اسلم در سال ۱۹۳۶ رقم خورد که فرد پری به مقام قهرمانی یو اس اوپن دست یافت.
و اما در فنیال زنان، کیم کلایسترز با غلبه بر لی نا به مقام نخست مسابقات تنیس آزاد استرالیا دست یافت. کلایسترز بلژیکی، بخت سوم قهرمانی این مسابقات در دیدار نهایی در برابر لی نای چینی قرار گرفته بود که با عملکرد فوق العاده اش در این مسابقات، نام خود را به عنوان نخستین آسیایی راه یافته به فینال یک گرند اسلم ثبت کرده بود. در این دیدار لی نا ست نخست را با نتیجه ۶-۳ به سود خود به پایان برد. اما کلایسترز که گفته می شود آخرین سال حضوراش در دنیای تنیس حرفه ای را تجربه می کند، در ستهای دوم با نتایج مشابه ۶-۳ به برتری رسید تا قهرمان مسابقات تنیس آزاد استرالیا لقب بگیرد. این دومین قهرمانی متوالی کلایسترز پس از قهرمانی در اوپن آمریکا و چهارمنی مقام نخست او در مسابقات گرند اسلم است.



Saturday, January 29, 2011

آقایی ژاپن در آسیا


ساموراییهای ژاپن، جام قهرمانی پانزدهمین دوره مسابقات جام ملتها را بالای سر بردند.


دیدار نهایی جام ملتهای آسیا در ورزشگاه خلیفه، به قضاوت روشن ایرماتوف ازبک و با پوشش تصویری کم نظیر با حضور ۵۱ دوربین تلویزیونی با برتری ژاپن آغاز شد. در حالی که دو تیم با سیستم ۴-۴-۲ قدم به این مسابقه گذاشته بودند، ژاپن سعی داشت تا با ارسال پاسهایی کوتاه و تک ضرب توپ رو میدان را در دست بگیرد، از آن سو هم استرالیا با باز کردن بازی و سانتر از جناحین میخواست تا با استفاده از کوتاهی قد ژاپنی ها به گل دست یابد. نیمه نخست با برتری ژاپن آغاز شد و در ادامه استرالیا هم فرصت حضور بر روی دروازه حریف را پیدا کرد تا این دیدار متعادل در نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یابد. در نیمه دوم اما ورق برگشت و انگیزه استرالیا برای کسب نخستین قهرمانی در جام ملتهای آسیا، باعث شد تا این تیم با فشار در میانه میدان، در کنار متوقف کردن حملات ژاپن، فرصت حضور بیشتری بر روی دروازه این تیم پیدا کند. اما برتری استرالیا در این نیمه و حملات این تیم برندگی کافی را نداشت تا بازی در وقتهای قانونی هم بدون گل خاتمه یافته و کار به دو پانزده دقیقه اضافه بکشد. نیمه نخست وقتهای اضافه هم با برتری نسبی کانگوروها همراه بود اما دفاع هوشمندانه ژاپن، مانع از گلزنی استرالیا شد. در نیمه دوم وقتهای اضافه اما تیزهوشی ژاپنی ها کار دست استرالیا داد. تاماناری لی، مهاجم کره ای الاصل ژاپن که از ۹۸ به جای مائدا به زمین آمده بود، سانتر دفاع پیش تاخته این تیم، ناگاتومو را سر ضرب به تور دروازه استرالیا چسباند تا تعویض طلایی آلبرتو زاکرونی لقب بگیرد. استرالیا که جام را از دست رفته می دید، با حملات پردامنه و احساسی سعی در جبران نتیجه داشت که دفاع منطقی ژاپن مانع از این کار شد. سرانجام بازی با تک گل دقیقه ۱۰۹ تاماناری به پایان رسید تا ژاپن برای چهارمین بار در ۲۰ سال گذشته به مقام قهرمانی جام ملتهای آسیا دست یابد. با این قهرمانی، ساموراییها نه تنها با پشت سر گذاشتن ایران و عربستان با چهار قهرمانی، رکورددار آسیا نام گرفتند، بلکه رکورد صد در صد پیروزی در بازیهای فینال را هم حفظ کردند. گفتنی است در پایان این بازی، کاواشیما، دروازه بان ژاپن که در دیدار نیمه نهایی هم موفق به مهار دو ضربه پنالتی تیم ملی کره جنوبی شده بود، به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.


Thursday, January 27, 2011

حذف راجر فدرر از اوپن استرالیا


پس از رافائل نادال، تنیسور شماره دوی جهان هم از مسابقات تنیس آزاد استرالیا حذف شد.
راجر فدرر که پس از حذف نادال اسپانیایی، امید اول کسب جام قهرمانی مسابقات اوپن استرالیا محسوب میشد، با شکست در برابر نواک ژوکوویچ صرب با این گرانداسلم، خداحافظی کرد. فدرر سوئیسی، مدافع عنوان قهرمانی، در دیدار نیمه نهایی، در سه ست، و با نتایج ۷به۶، ۷به۵ و ۶به۴ در برابر ژوکوویچ، بخت سوم فتح جام، تن به شکست داد. فدرر که ۵ بار، قهرمان این جام شده، با شکست در این دیدار، از رسیدن به فینال و دستیابی به هفدهمین عنوان قهرمانی اش در یک گرنداسلم بازماند. ژوکوویچ، سه سال پیش در همین میدان، تنها قهرمانی اش در گراند اسلم را بدست آورد، و با این برد، برای دومین بار گام به فینال اوپن استرالیا گذاشت .

اما در گروه زنان، یک شگفتی رقم خورد و برای نخستین بار یک تنیسور آسیایی به فینال رسید. لی نای چینی، با پیروزی در برابر کارولین وژنیاکی، به دیدار نهایی مسابقات اوپن استرالیا راه یافت. در یکی از دو دیدار مرحله نیمه نهایی رقابتهای ۲۴ میلیون و هفتصد هزار دلاری ملبورن لی نا،بخت نهم فتح جام، به مصاف وژنیاکی دانمارکی،تنیسور شماره یک زنان جهان رفت و توانست با نتیجه دو بر یک ، او را از پیش رو بردارد. وژنیاکی که به دنبال کسب نخستین قهرمانی اش در یک گرند اسلم بود، در این دیدار مغلوب لی نای چینی شد تا برای اولین بار، یک تنیس باز از قاره کهن به فینال راه یابد. لی نام خود را بعنوان نخستین تنیسور آسیایی که به فینال یک گرند اسلم راه یافته ثبت کرد.

در دیگر دیدار نیمه نهایی زنان هم کیم کلایسترز با پیروزی در برابر ورا زووناروا،دیگر فینالیست این مسابقات لقب گرفت. کلایسترز بلژیکی، بخت سوم قهرمانی این مسابقات در برابر زووناروای روس، امید دوم فتح جام در دو ست و با نتایج مشابه ۶-۳ به برتری دست یافت تا در فینال حریف لی نا شود. لی نا در فینال مسابقات بین المللی استرالیا که ابتدای ماه جاری برگزار شد، موفق شده بود کلایسترز را شکست دهد. این نخستین حضور کلایسترز در فینال اوپن استرالیا از سال ۲۰۰۴ است. کلایسترز آن دیدار را به هموطنش ژوستین هنین آردن واگذار کرده بود.

هنینی، که دوباره از دنیای تنیس خداحافظی کرده. هنین ۲۸ ساله،زن شماره یک سابق تنیس جهان، با توصیه پزشکان، بدلیل مصدومیت از ناحیه آرنج با دنیای تنیس خداحافظی کرد. او پیش از این هم با کنارگیری در سال ۲۰۰۸، نام خود را به عنوان نخستین تنیسور زنی که با عنوان شماره یک جهان از این ورزش خداحافظی می کند ثبت کرد. . ژوستین هنین تاکنون در کنار ۷ قهرمانی گرند اسلم، به ۴۳ عنوان نخست در مسابقات تنیس دست یافته که مجموع جوایز نقدی این پیروزیها به ۲۰ میلیون دلار می رسد

خبرهایی از فوتبال جهان


دور رفت از مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی اسپانیا، کوپا دل ری، با پیروزی پرگل بارسلونا و همچنین برتری رئال مادرید پیگیری شد.
در جذاب‌ترین دیدار شب گذشته تیم فوتبال بارسلونا با پیروزی قاطع در برابر آلمریا بی تابی خود را برای رسیدن به فینال نشان داد.در این دیدار که در نوکمپ و در حضور بیش از ۵۹ هزار تماشاگر برگزار شد، آبی و اناری پوشان بارسا در همان نیمه نخست برتریشان را به رخ میهمان کشیدند. لیونل مسی در دقایق ۱۰ و ۱۶، داوید ویا در دقیقه ۱۱ و پدرو رودریگز در دقیقه ۳۱ برای شاگردان پپ گواردیولا گلزنی کردند تا این تیم نیمه نخست را با نتیجه چهار بر صفر به پایان برساند. در نیمه دوم هم سیدو کیتا در دقیقه ۸۹ پنجمین گل بارسا را به ثمر رساند تا این تیم با خیالی آسوده چشم به دیدار برگشت در زمین آلمریا داشته باشد.

اما در دیگر دیدار نیمه نهایی کوپا دل ری، رئال مادرید هم در خانه ی حریفش به پیروزی رسید. در دیداری که با حمایت نزدیک به 38 هزار تماشاگر سویا در ورزشگاه رامون سانچز پیزخوان برگزار شد، شاگردان ژوزه مورینیو با یک گل از میزبانشان گذشتند. در این دیدار باردیگر کریم بنزما، مهاجم فرانسوی کهکشانی ها ناجی این تیم شد و با گلزنی در دقیقه ۱۷ پیروزی را برای تیمش به ارمغان آورد.اما در این دیدار پربرخورد که داور نه بار از کارت زرد استفاده کرد، در وقتهای تلف شده نیمه نخست، لوئیز فابیانو ضربه ای را روانه دروازه رئال کرد که رائول آلبیول آن را برگشت داد. بازیکنان سویا اعتقاد به رد شدن توپ فابیانو از خط دروازه رئال داشتند اما این گل با تصمیمی بحث برانگیز از سوی داور پذیرفته نشد. دیدارهای دور برگشت از مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا چهارشنبه هفته آینده بر گزار میشود.

در دیداری معوقه از هفته هجدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های انگلیس، لیورپول با پیروزی مقابل فولهام تا رده هفتم جدول رده بندی این رقابت‌ها صعود کرد. همچنین بیرمنگام سیتی با پیروزی در وقتهای اضافه در برابر وستهام، به فینال مسابقات کارلین کاپ راه یافت.

در دور برگشت مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ کاپ انگلیس، دیشب تیم بیرمنگام در حضور بیش از 27 هزار تماشاگر ورزشگاه اندروس گراند آنشهر، پذیرای وستهام بود که موفق شد با نتیجه سه بر یک این حریف را شکست دهد. ابتدا کارلتون کول در دقیقه ۳۱ میهمان را پیش انداخت، اما لی بویر در دقیقه ۵۹ و راجر جانسون در دقیقه ۷۹ دو گل برای بیرمنگام به ثمر رساندند تا دو تیم در وقتهای قانونی مجموع دو بازی، سه بر سه مساوی شوند. اما در دقیقه چهارم وقتهای اضافه، کرگ گاردنر که دو بار در طول بازی، توپ را به دیرک دروازه وستهام کوبیده بود، با شوتی از راه دور، دروازه وستهام را گشود تا بیرمنگام با پیروزی در این دیدار راهی فینال شود. بیرمنگام در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 4 بر 3 از سد وستهام گذشت و جواز حضور در دیدار نهایی مسابقات فوتبال جام لیگ باشگاه‌های انگلیس را بدست آورد. این تیم در دیدار نهایی کارلین کاپ به مصاف آرسنال خواهد رفت.

تورنمنت شش جانبه دبي با قهرماني الهلال عربستان به پايان رسيد. ديدار فينال این مسابقات شب گذشته، در زمین اختصاصی باشگاه الشباب دبی، بین دو تیم الهلال، قهرمان عربستان و زنیت سن پترزبورگ، قهرمان روسیه برگزار شد که در پایان الهلال در ضیافت پنالتی ها جام را بالای سر برد. این دیدار در پایان وقت معمول به نتیجه تساوی یک بریک انجامید.ابتدا زنیت با گلزنی سزابلوکس هوژتی در دقیقه 63 پیش افتاد اما میریل رادوی در دقیقه 93 کار رابه تساوی کشاند. در ضربات پنالتي، تيم الهلال تمام ضرباتش را به گل تبديل كرد ولی زنيت دو ضربه را به بیرون فرستاد تا قهرمانی را به الهلال تقدیم کند. در پايان اين تورنمنت زلينا سوم، پرسپوليس چهارم، شاختار دونتسك پنجم و اسپارتاپراگ به مقام ششم رسيدند

حق پخش مسابقات جام جهانی فوتبال در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ به شبکه قطری الجزیره رسید. پس از آنکه میزبانی این مسابقات به روسیه و قطر رسید، شبکه الجزیره با دریافت حق پخش تصویری آن، بالغ بر ۲۳ کشور را نیز پوشش می دهد. در حالیکه رقم این قرارداد هنوز مشخص نشده، نیکلاس اریکسون، مدیر بخش تلویزیون فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، هزینه آماده سازی کشورها و برگزاری مسابقات را بالا دانسته و قرارداد حق پخش را بخشی از درآمدزایی این موسسه دانست

محرومیت یک ساله کونتادور


آلبرتو کونتادور، قهرمان مسابقات دوچرخه سواری تور دوفرانس، به دلیل مثبت بودن تست دوپینگش، از سوی فدراسیون دوچرخه سواری اسپانیا، به مدت یک سال از شرکت در مسابقات این رشته محروم شد.
کونتادور همچنین ده روز فرصت دارد تا به حکم صادره اعتراض کند. این در حالیست که رئیس فدراسیون دوچرخه سواری اسپانیا، این حکم را قطعی نمی داند و مکاتبات با این رکابزن را سری میداند. همچنین سخنگوی فدراسیون جهانی دوچرخه سواری با بی اطلاعی از این حکم اعلام کرده که با مکاتبه با فدراسیون اسپانیا، قصد روشن شدن این موضوع را دارد.

Wednesday, January 26, 2011

خبرهایی از فوتبال جهان


تیم فوتبال پرسپولیس با شکست مقابل زیلینای اسلواکی، در تورنمنت شش جانبه امارات چهارم شد.
تیمهای فوتبال پرسپولیس ایران و زیلینا اسلواکی امروز در دیدار رده بندی تورنمنت شش جانبه امارات با قضاوت فهد الکسر در ورزشگاه آل مختوم دبی به مصاف هم رفتند که در پایان قهرمان لیگ اسلواکی 3 بر یک به پیروزی رسید. در این دیدار پرسپولیس در همان نیمه اول تسلیم زیلینا شد و در دقایق 7 ، 11 و 23 دروازه خود را گشوده دید که در این میان، گل سوم زیلینا هم توسط ابراهیم شکوری گل به خودی بود.در ادامه علیرضا حقیقی دروازه بان سرخپوشان تهران، دقیقه 34 به دنبال خطا پشت محوطه جریمه روی مهاجم حریف با کارت قرمز داور اخراج شد. در نیمه دوم پرسپولیس برای رسیدن به گل تلاش کرد و سرانجام موفق شد در دقیقه 73 از روی نقطه پنالتی توسط مازیار زارع به گل دست پیدا کند. اما این نتیجه تا پایان دست نخورده باقی ماند تا با شکست ۳ بر یک شاگردان علی دایی مقابل نماینده اسلواکی، این تیم با عنوان چهارمی در تورنمنت ۶ جانبه امارات بکار خود خاتمه دهد.

از فوتبال اروپا، در دو دیدار معوقه هفته شانزدهم لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد با پیروزی بربلکپول صدرنشین باقی ماند و آستون ویلا هم از سد ویگان گذشت تا با 28 امتیاز به رده سیزدهم صعود کند. اما در کارلین کاپ یا همان لیگ کاپ،آرسنال با پیروزی در برابر ایپسویچ تاون در مجموع دو بازی رفت و برگشت، به فینال راه یافت.در دیداری که روز گذشته در ورزشگاه امارات و به میزبانی آرسنال برگزار شد، این تیم موفق شد با نتیجه سه بر صفر حریفش را درهم بکوبد. نیمه نخست این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت اما در نیمه دوم و در دقیقه 61 نیکلاس بنتنر، میزبان را با یک گل پیش انداخت. تنها سه دقیقه بعد، لورن کوشینلی با ضربه سر، اختلاف را به دو گل رساند. توپچی های لندنی، که با همین دو گل هم به فینال صعود کرده بودند، دست از حمله برنداشتند و در دقیقه ۷۷ توسط سسک فابرگاس به گل سوم دست یافتند، تا با نتیجه ای قاطع، حریفشان را از پیش رو بردارند. با این حساب شاگردان آرسن ونگر، با پیروزی سه بر یک در مجموع دو دیدار، راهی دیدار فینال شدند تا در این بازی به مصاف برنده دیدار وستهم یونایتد و بیرمنگام سیتی بروند.

حذف تنیسور شماره یک جهان


حذف مرد شمار یک تنیس جهان، از اولین گراند اسلم سال، مهمترین خبر رقابتهای تنیس آزاد استرالیا شد.
امروز در ادامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی تنیس اوپن استرالیا، رقابتهای ۲۴ میلیون و۷۰۰ هزار دلاری ملبورن، رافائل نادال، بخت نخست قهرمانی رقابتهای تنیس انفرادی و تنیس باز برتر رده بندی ای. تی. پی. اتحادیه تنیس بازان حرفه ای، در مقابل هموطنش، داوید فرر اسپانیایی، به میدان رفت و درحالیکه از ناحیه عضله همسترینگ و کشاله ران، دچار آسیب دیدگی شده بود، در سه ست متوالی نتیجه را واگذار کرد و از راهیابی به مرحله بعد بازماند. این درحالی بود که نادال رویای فتح پیاپی هر ۴ گراند اسلم را در سر می پروراند و با این باخت میتوانست پس از رود لاور که در سال ۱۹۶۹ ، جام قهرمانی هر ۴ گراند اسلم تنیس را بصورت پیاپی بالای سر برد، سومین تنیس بازی باشد که به این افتخار دست یافته. فرر در این بازی با نتایج ۶ بر ۴، ۶ بر ۲ و ۶ بر ۳ مرد اول تنیس را بزانو درآورد و خود به جمع ۴ تنیس باز برتر این جام پیوست. این چهارمین پیروزی فرر در ۱۵ مسابقه اش مقابل نادال بود. فرر با این برد باید در دور نمیه نهایی با اندی مورای بریتانیایی مصاف دهد.

اندی موری، بخت پنجم کسب جام در دیداری دیگر از همین مرحله، مقابل الکساندر دولگوپولوف اوکراینی به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید تا امید رسیدن به فینال را برای خود زنده نگاه دارد. موری در صورت پیروزی بر فرر اسپانیایی باید با پیروز بازی فدرر ، ژوکوویچ مصاف دهد

در رقابتهای زنان ورا زوانارووا، زن شماره دوی تنیس جهان از روسیه در مقابل پترا کویتووا از جمهوری چک به میدان رفت و، نتیجه بازی را دو بر صفر بسود خود رقم زد تا راهی مرحله نمیه نهایی این دیدارها شود. زواناروا در ست نخست ۶ بر ۲ و در ست دوم۶ بر ۴ برتری خود را به تنیسور رده ۲۵م جهان تحمیل کرد.

کیم کلایسترز بلژیکی، امید سوم کسب قهرمانی این مسابقات هم، در پیکار با آگنیژکا رادوانسکا از لهستان توانست برغم برک پوینت موفق حریف در ست دوم، کار را یکسره کند و به پیروزی برسد. کلایسترز، در مصاف با تنیسور رده ۱۲م جهان، در دو ست متوالی و با نتایج ۶ بر ۳ و ۷ بر ۶ در تایم برک به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی این رقابتها شد.

نتایج هندبال قهرمانی جهان


در ادامه پیکارهای ۲۲مین دوره رقابتهای هندبال قهرمانی مردان جهان در سوئد، تیم ملی آلمان با شکست در برابر نروژ، بخت کسب جواز حضور در المپیک ۲۰۱۲ لندن را از دست داد.
در این دیدار نروژ با نتیجه ۳۵ بر ۲۵ به برتری دست یافت تا قهرمان ۲۰۰۷ جهان با سقوط به قعر جدول گروه یک، برای کسب جایگاه یازدهم به دیدار برنده دیدار آرژانتین و صربستان برود.

همچنین در دیداری دیگر کرواسی با نتیجه ۲۸ بر ۲۴ لهستان را از پیش رو برداشت. با این نتیجه کرواسی با قرار گرفتن در جایگاه سوم گروه خود، مستقیما به المپیک لندن صعود کرد. اما لهستان هم برای صعود به المپیک سال ۲۰۱۲ باید در برابر مجارستان به پیروزی دست یابد تا به عنوان تیم هفتم به این رقابتها راه یابد.

همچنین در دیداری دیگر، اسپانیا، قهرمان سال ۲۰۰۵ جهان، با پیروزی در برابر مجارستان به صدر جدول گروه خود صعود کرد. در این دیدار که ، اسپانیا با نتیجه ۳۰ بر ۲۴ حریفش را از پیش رو برداشت تا در حالیکه تنها یک دیدار در برابر فرانسه دارد، به صدر جدول صعود کند. البته فرانسه باید از سد ایسلند، دارنده مدال نقره المپیک پکن بگذرد

و در در دیداری دیگر از ۲۲مین دوره رقابتهای هندبال قهرمانی جهان در سوئد ، صربستان با نتیجه نزدیک ۲۶ بر ۲۵، از سد آرژانتین عبور کرد. با این نتیجه، صربستان باید برای کسب مقام نهم به مصاف نروژ برود. حال آنکه آرژانتین که در قعر جدول قرار دارد برای به دست آوردند رده یازدهم باید به جدال با آلمان بپردازد.

پیروزی لیکرز و بوستون


در ادامه مسابقات لیگ ملی بسکتبال آمریکا، ان بی ای، شب گذشته ۵ دیدار برگزار شد که در یکی دیدنی ترین آنها، لس انجلس لیکرز در برابر یوتا جز با نتیجه ۱۲۰ بر ۹۱ به برتری دست یافت.
در این دیدار که در ورزشگاه استیپلز سنتر برگزار شد، پائو گسول، فوروارد قدرتی لیکرز با کسب ۲۰ امتیاز، ۷ ریباند و ۵ تلاش عالی ظاهر شد. در تیم یوتا هم ویلیامز با به دست آوردن ۱۷ امتیاز ستاره تیمش بود.

در یکی از دیگر دیدارهای شب گذشته، باستن سلتیکس در برابر کلیولند کاوالیرز به پیروزی دست یافت. در این دیدار که با نتیجه ۱۱۲ بر ۹۵ به سود سلتیکس به پایان رسید، روژان روندو، گارد قدرتی ۲۴ ساله باستن، با کسب ۱۱ امتیاز، ۵ ریباند و ۱۰ تلاش منجر به گل، نقش به سزایی در پیروزی تیمش داشت. روندو بهمراه پاول پیرس، شبی بیادماندنی برای طرفدرانش رقم زدند. در تیم کلیولند هم هیکسون، فوروارد قدرتی این تیم با کسب ۱۲ امتیاز و ۱۷ ریباند، بهترین تیمش بود.

Tuesday, January 25, 2011

خبرهایی از فوتبال ایران و جهان


تیم ملی فوتبال ژاپن با برتری برابر کره جنوبی در ضربات پنالتی، بار دیگر فینالیست جام ملتهای آسیا شد.
نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی پانزدهمین دوره رقابتهای جام ملتهای آسیا، امروز با قضاوت خلیل الغمدی از عربستان و دو کمک داور ایرانی اش، رضا سخندان و حسن کامرانی فر در ورزشگاه الغرافه، بین تیمهای کره جنوبی و ژاپن برگزار شد، که این دیدار، در پایان ۱۲۰ دقیقه، با نتیجه تساوی ۲-۲ پایان یافت. در این این دیدار، کره ای ها در دقیقه 23 توسط کی سونگ یونگ از روی نقطه پنالتی به گل برتری رسیدند، ولی ژاپنی ها در همان نیمه نخست، وسیله ی مائدا، بازی را به تساوی کشیدند. این نتیجه درنیمه دوم، دست نخورده باقی ماند. تا کار به وقتهای اضافه کشیده شود. هفت دقیقه پس از شروع وقتهای اضافه، ژاپن صاحب یک ضربه پنالتی شد، که را هوندا نتوانست آنرا به گل تبدیل کند، ولی هوساکا توپ برگشتی را به تور دروازه ی کره چسباند. تنها لحظاتی پیش از پایان بازی، در دقیقه ۱۲۰ جی وون، پاشنه ی دروازه ژاپن را به گل چرخاند و کار به ضربات پنالتی کشیده شد.
در ضیافت پنالتی، دروازه بان سامورائی ها، کاواشیما، دو ضربه ابتدایی کره ای ها را مهار کرد. ولی در آنسو، کره، ضربه سوم را هم به بیرون زد، تا آبی پوشان ژاپنی، با گل کردن ضربه پنالتی سوم، در مجموع پنالتی ها ۳ بر صفر و در مجموع بازی 5 بر 2 به پیروزی رسیده و اولین فینالیست جام پانزدهم لقب بگیرند.

پرسپولیس با قبول شکست برابر زنیت سن پترزبورگ از رسیدن به فینال تورنمنت شش جانبه امارات موسوم به مچ ورلد، بازماند.
تيم پرسپوليس،که در دیدار اول خود برابر اسپارتاگ به پیروزی 3 بر 2 دست یافته بود، شب گذشته در دومین بازی خود از گروه دوم تورنمنت شش جانبه امارات، در ورزشگاه آل مختوم دبي به مصاف زنيت سن پترزبورگ، قهرمان روسیه، رفت و در پایان دو بر صفر شكست خورد.
در همان نيمه نخست این دیدار، قرمز پوشان تهران، بر اثر يك اشتباه و غافلگيري در دقيقه ۱۱بازي گل اول را دريافت كردند. مهاجم ونزوئلایی تیم زنیت، دنی آلوز، توپی را از جناح چپ پرسپولیس روانه شش قدم کرد و ضربه آلکساندر کرزاخوف با تکل سپهر حیدری به گل اول تیم زنیت تبدیل شد. آبي پوشان زنيت که عنوان قهرمانی جام یوفای را یدک می کشند، چند موقعيت دیگر گلزنی هم روی دروازه پرسپولیس ايجاد كردند، كه توسط مدافعان و دروازه بان تيم پرسپوليس دفع شد. در نيمه دوم پرسپولیس با ۲ تغییر به زمین آمد، اما تعویض سوم این تیم، شيث رضايي، بود که تنها دقایقی پس از حضور در زمین در دقيقه‪۸۰ در حاليكه مي خواست توپ را براي حقيقي دروازه بان تيم پرسپوليس ارسال كند، توپ در اختيار الساندر روسینا قرار گرفت و او با پاس کوتاهی سرگئی سه ماک، یار تازه وارد این تيم را مقابل درواه خالی قرار داد و سه ماک هم توپ را به گل دوم تيمش تبديل كرد. دايي پس از اين اشتباه بلافاصله شيث رضايي را از بازي خارج كرد. پرسپوليس تا پايان اين ديدار نتوانست گلی به ثمر برساند و برای کسب عنوان سوم باید فردا به مصاف تیم ژیلینای اسلواکی برود. گفتنی است شیث رضایی، پس از این دیدار بدلیل درگیری با هواداران پرسپولیس، برای چندمین بار از این تیم اخراج و با بازگشت به تهران، از همراهی تیمش در بازی فردا محروم شد.

حریف فردای پرسپولیس در دیدار رده بندی، تیم ژیلینای اسلواکی هم دیروز در مصاف با الهلال عربستان، با حساب ۲ بر یک، مغلوب شد، تا دیگر فینالیست این تورنمنت، قهرمان عربستان باشد. گل نخست این دیدار در دقیقه نخست، وسیله ی کریستیان ویلهلمسون، مهاجم سوئدی الهلال به ثمر رسید. پس از این گل هم،الهلالی ها چند موقعیت گلزنی را وسیله احمد الفریدی، عبدالعزیز اَدوساری و یاسر القحطانی از دست دادند. در نیمه دوم القحطانی، که عنوان برترین بازیکن سال آسیا را نیز یدک میکشد، در دقیقه ۵۳ ، الهلال را صاحب گل دوم کرد.
ژیلینا ،قهرمان اسلواکی، در حالیکه برای رسیدن به فینال، تنها به تساوی نیاز داشت نتوانست بیش از یک گل به ثمر برساند تا با این نتیجه حریف پرسپولیس در دیدار رده بندی شود.

در آخرین دیدار از هفته بیستم لیگ فوتبال اسپانیا، لالیگا، تیم اتلتیک بیلبائو، با نتیجه سه بر صفر هرکولس را درهم کوبید. در این دیدار که در ورزشگاه سن مامس و به میزبانی بیلبائو برگزار شد، تیم میزبان خیلی زود و در دقیقه ۵ با ضربه سر ژاوی مارتینز به گل نخست دست یافت.
در ادامه توپی از دروازه ها نگذشت تا این نیمه با نتیجه یک بر صفر به سود بیلبائو پایان یابد. در نیمه دوم و در دقیقه ۵۹ فرناندو یورنته برای میزبان گلزنی کرد تا اختلاف به دو گل برسد. این پایان کار نبود و تنها پنج دقیقه بعد، ایکر مونیاین تیر خلاص را شلیک کرد تا بیلبائو این دیدار را با پیروزی سه بر صفر به پایان برساند. با این نتیجه اتلتیک بیلبائو با ۳۲ امتیاز به رده ششم جدول رده بندی صعود کرد. هرکولس هم با ۲۲ امتیاز در همان رده دوازدهم باقی ماند.


صعود فدرر به نیمه نهایی


رقابتهای تنیس آزاد استرالیا، امروز با راهیابی راجرر فدرر و نواک ژوکوویچ به مرحله نیمه نهایی پیگیری شد.
راجر فدرر، نفر دوم تنیس مردان جهان، و مدافع عنوان قهرمانی، با پیروزی در برابر استانیسلاس واورینکا، برای هشتمین سال متوالی به نیمه نهایی اوپن استرالیا راه یافت.
فدرر سوئیسی در برابر هموطنش، بخت ۱۹م قهرمانی این مسابقات، با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید تا در نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار نواک ژوکوویچ برود.
چرا که ژوکوویچ صرب در دیگر دیدار مرحله یک چهارم نهایی، در برابر توماس بردیچ از جمهوری چک به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی این مسابقات شد. در این دیدار که دو ساعت و ۳۲ دقیقه به طول انجامید، ژوکوویچ، قهرمان اوپن استرالیا در سال ۲۰۰۸، در برابر بخت ششم کسب جام، سه بر صفر به پیروزی دست یافت تا حریف فدرر در نیمه نهایی شود.

در رقابتهای زنان، تنیسور شماره یک جهان، کارولین وژنیاکی هم با پیروزی در برابر فرانچسکا اسکیاوونه به نیمه نهایی رسید. در این دیدا ، وژنیاکی دانمارکی، در مصاف با اسکیاوونه ایتالیایی، برغم شکست در سِت نخست، در آخر با نتیجه دو بر یک حریفش را از پیش رو برداشت تا برای سومین بار به نیمه نهایی یک گرند اسلم راه یابد. وژنیاکی ۲۰ ساله تاکنون موفق به قهرمانی در هیچ گرند اسلمی نشده.

و در دیگر دیدار گروه زنان، لی نای چینی،بخت نهم فتح جام، آندره آ پتکوویچ را از پیش رو برداشت. نا، که به مصاف بخت سی ام قهرمانی از آلمان رفته بود، موفق شد در دو ست و با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ حریفش را از پیش رو بردارد و قدم به دور نیمه نهایی این مسابقات بگذارد.

در ۲۲مین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان، تیمهای مدعی راهی نیمه نهایی شدند


در ۲۲مین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان، تیمهای مدعی راهی نیمه نهایی شدند.
در۲۲مین دوره رقابتهای هندبال قهرمانی جهان که با حضور ۲۴ تیم از ۲۳ دیماه در ۸ شهر مختلف سوئد آغاز و تا دهم بهمن پیگیری میشود، شب گذشته تیم اسپانیا با پیروزی در برابر ایسلند به نیمه نهایی این مسابقات راه یافت.در این دیدار که در جونکوپینگ سوئد برگزار شد، اسپانیا با نتیجه ۳۲ بر ۲۴ حریفش را از پیش رو برداشت تا راهی نیمه نهایی این مسابقات شود.

در دیگر دیدار گروه یک، آلمان قهرمان سال ۲۰۰۷ جهان، با شکست در برابر مجارستان از راهیابی به نیمه نهایی باز ماند. آلمان که در نیمه نخست با نتیجه ۱۰ بر ۸ از حریفش پیش بود،در پایان با نتیجه نزدیک ۲۷ بر ۲۵ از حریفش شکست خورد، تا مجارستان به رده چهارم جدول گروه یک صعود کند.

اما ملی‌پوشان هندبال فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی المپیک، در برابر نروژ با نتیجه ۳۱ بر ۲۶ به برتری دست یافت. با این نتیجه فرانسه پس از اسپانیا در رده دوم جدول گروه یک قرار گرفت و بهمراه این تیم به نیمه نهایی مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان راه یافت. کره جنوبی، بحرین و ژاپن تیمهای اول تا سوم رقابت‌های قهرمانی آسیا، نماینده قاره کهن، در این رقابتها بودند. تیم ملی هندبال ایران، نایب‌قهرمان بازیهای آسیایی گوانجو، نتوانست به این رقابتهاراه یابد. اما محسن کرباسچی و مجید کلاهدوزان دو داور ایران، در جمع داوران مسابقات این دوره هستند.

گرین بی و پیتسبورگ در سوپر بول


چهل و پنجمین مسابقه فینال لیگ کلی فوتبال آمریکایی ان. اف. ال. موسوم به سوپر بول، با حضور تیمهای گرین بی پکرز و پیتسبورگ استیلرز برگزار خواهد شد.
یکشنبه گذشته در دو دیدار قهرمانی دو کنفرانس لیگ ان. اف. ال. ابتدا گرین بی پکرز در خانه شیکاگو برز به میدان رفت که در آخر با نتیجه ۲۱ بر ۱۴ میزبانش را پشت سر گذاشت. در این دیدار آرون راجرز، کوارتر بک و یا توپ پخش کن گرین بی، خود نیز یک امتیاز تاچ داون به دست آورد تا در کنار پاسهای طلایی اش نقش یک ستاره را در پیروزی تیمش ایفا کند. گرین بی،در پایان نیمه نخست یا دو کواتر اول، با پیروزی ۱۴ بر صفر زمین را ترک کرد. در وقت سوم به تساوی صفر صفر رسید. اما شکست ۱۴ بر ۷ در وقت چهارم هم مانع از پیروزی پکرز در این دیدار و صعودش به سوپر بول نشد. در این دیدار راجی، مدافع ۱۵۵کیلویی گرین بی هم یک تاچ داون به دست آورد تا این تیم در سوپر بول به مصاف پیتسبورگ استیلرز برود.

در دیگر دیدار مرحله نمیه نهایی لیگ، تیم پیتسبورگ در مصاف با نیویورک جتس به برتری ۲۴-۱۹ دست یافت تا برای سومین بار در شش سال گذشته به سوپر بول راه یابد. در این دیدار بن روتلیزبرگر، کوارتر بک پیتسبورگ با ارسال پاسهایی به طول ۱۳۳ یارد، موتور محرک تیمش بود. پیتسبورگ استیلرز با شش عنوان قهرمانی در سوپر بول، رکورددار کسب جام لیگ ان اف ال محسوب میشود. چهل و پنجمین سوپر بول یا فینال بزرگ فوتبال آمریکایی در آرلینگتون ایالت تگزاس برگزار خواهد شد.


نتایج ان بی ای


در ادامه دیدارهای لیگ ملی بسکتبال آمریکا، ان بی ای، شب گذشته ده دیدار برگزار شد که در یکی از آنها، سن آنتونیو اسپرز، پیشتاز لیگ، در خانه گولدن استیت وریرز با نتیجه ۱۱۳ بر ۱۰۲ به ۳۸ مین برد این فصل خود برتری دست یافت.
در این دیدار تونی پارکر، گارد قدرتی اسپرز با کسب ۱۸ امتیاز، ۳ ریباند و ۱۱ تلاش منجر به امتیاز، ستاره تیم میهمان بود. در تیم گولدن استیت هم دیوید لی، سنتر این تیم با به دست آوردن ۳۱ امتیاز و ۱۲ ریباند، امتیازآورترین بازیکن تیمش بود.

در دیگر دیدار شب گذشته، دیترویت پیستونز در برابر اورلاندو مجیک به برتری رسید. در این دیدار که به میزبانی اورلاندو برگزار شد، تایشان پرینس با کسب ۲۰ امتیاز و سه ریباند، نقش مهمی در پیروزی ۱۰۳ بر ۹۶ تیمش در برابر میزبان داشت.

همچنین نیواورلینز هورنتس در برابر اوکلاهوما سیتی تاندر با نتیجه ۹۱ بر ۸۹ به برتری دست یافت. در این دیدار پیرس پاول، گارد قدرتی هورنتس با کسب ۲۴ امتیاز، ۴ ریباند و ۹ تلاش منجر به گل، نقش به سزایی در پیرویز تیمش داشت.

Monday, January 24, 2011

خبرهایی از فوتبال جهان


هفته بیستم لیگ اسپانیا، لالیگا، دیروز با برگزاری شش دیدار دنبال شد.
که در مهمترین آنها، رئال مادرید با یک گل از سد رئال مایورکا گذشت. در این دیدار که در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به میزبانی سفید پوشان پایتخت برگزار شد، نیمه نخست بازی برغم حملات دو تیم گلی در برابر نداشت. اما در نیمه دوم، کریم بنزما، مهاجم فرانسوی کهکشانی ها پس از مدتها پایش به گلزنی باز شد و در دقیقه ۶۱ تک گل این بازی را به سود شاگردان ژوزه مورینیو به ثمر رساند. با این نتیجه رئال با ۵۱ امتیاز و ۴ امتیاز اختلاف با بارسلونا، در رده دوم جدول رده بندی باقی ماند. مایورکا هم با این شکست با ۲۷ امتیاز رده نهم جدول را به خود اختصاص داد.
در همین چارچوب، هفته بیستم لالیگا، شنبه هم سه دیداری برگزار شد که در مهمترین آنها بارسلونا با پیروزی بر ریسینگ سانتاندر چهاردهمین برد متوالی خود را به ثبت رساند. در این دیدار که در استادیوم نوکمپ برگزار شد، میزبان خیلی زود و در دقیقه دو توسط پدرو رودریگز به گل نخست دست یافت. حملات آبی و اناری پوشان ادامه داشت تا در دقیقه ۳۳، لیونل مسی، برترین بازیکن سال فوتبال جهان، ضربه پنالتی ر به گل دوم تیمش تبدیل کرد و این نیمه با برتری دو بر صفر بارسا خاتمه یافت. در نیمه دوم هم حملات بارسا ادامه داشت و آندرس اینیستا با گلزنی در دقیقه ۵۷، پیروزی سه بر یک را برای شاگردان پپ گواردیولا به ارمغان آورد. با این نتیجه، بارسا با کسب ۱۴مین برد متوالی اش، با ۵۵ امتیاز به صدر نشینی خود در لالیگا ادامه داد. مکان چهاردهم لیگ هم به سانتاندر ۲۰ امتیازی رسید. در سایر دیدارهای دیشب، رئال زاراگوزا با یک گل از سد دپورتیوو لاکرونیا گذشت، اسپورتینگ خیخون با همین نتیجه آتلتیکومادرید تسلیم کرد. ویارئال 2 بریک رئال سوسیه داد را مغلوب نمود.آلمریا ۳ بر ۲ اوساسونا را شکست داد. ختافه در مقابل میهمانش اسپانیول ۳-یک باخت. امشب در آخرین دیدار هفته بیستم لالیگا آتلتیک بیلبائو و هرکولس به مصاف هم خواهند رفت. در جدول رده بندی هم اینک بارسلونا با ۵۵ امتیاز پیشتاز ست.رئال مادرید با۵۱ امتیاز و تیمهای ویارئال و والنسیا به ترتیب با ۴۲ و ۴۰امتیاز سوم و چهارم هستند

درانگلیس و در هفته ۲۴م لیگ برتر، شب گذشته تیم بلکبرن با دو گل مقابل وست برومویچ به برتری رسید.هفته ۲۴م لیگ انگلیس، امشب با بازی بولتون و چلسی به پایان می رسد. همچنین هفته نوزدهم مسابقات لیگ فوتبال آلمان، بوندسلیگا هم، روز گذشته با پیروزی بایرلورکوزان پایان یافت.
در آخرین روز هفته نوزدهم بوندسلیگا دو دیدار برگزار شد که طی یکی از آنها، بایر لورکوزن با نتیجه سه بر یک از سد مونشن گلادباخ گذشت. در این دیدار که به میزبانی مونشن گلادباخ برگزار شد، کاسترو دوبار و کادلچ یک بار برای لورکوزن گلزنی کردند، ضمن آنکه استرانزل تنها گل میزبان را به ثمر رساند. با این نتیجه لورکوزن با ۳۶ امتیاز در رده دوم قرار گرفت، مونشن گلادباخ هم با ۱۳ امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

در دیگر دیدار هفته نوزدهم بوندسلیگا، شالکه صفر چهار، با یک گل از سد هانوفر گذشت.
در این دیدار که در ورزشگاه اختصاصی هانوفر برگزار شد، رائول گونزالس، مهاجم کهنه کار اسپانیایی در دقیقه ۳۳ تنها گل بازی را به سود شالکه به ثمر رساند تا این تیم سه امتیاز بازی را به دست آورد. با این نتیجه، شاگردان فلیکس ماگات با ۲۵ امتیاز به رده دهم جدول صعود کردند. هانوفر هم با ۳۴ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفت.

در دیگر دیدار این هفته بوندسلیگا که روز شنبه برگزار شد، بورسیا دورتموند در برابر فا. اف. ب. اشتوتگارت متوقف شد. در این دیدار که در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک و به میزبانی دوتموند برگزار شد، ابتدا ماریو گوتزه در دقیقه ۴۳ میزبان صدر نشین را پیش انداخت. اما در نیمه دوم پوگربنیاک در دقیقه ۸۵ بازی را به تساوی کشاند، تا سهم هر دو تیم تنها یک امتیاز باشد. برغم این تساوی، دورتموند با ۴۷ امتیاز همچنان به صدرنشینی خود ادامه میدهد و اشتوتگارت هم با ۱۶ امتیاز در رده هفدهم باقی مانده است.

در ایتالیا، تیم فوتبال میلان با برتری مقابل سسنا جایگاه خود در صدر جدول رده بندی رقابت‌های سری آ باشگاه‌های ایتالیا را استحکام بخشید ولی اینتر پس از پنج بُرد پیاپی 3 بر یک مغلوب اودینزه شد. اما در هفته بیستم لیگ فوتبال هلند، اردویزیه، آژاکس آمستردام در برابر اوترخت با نتیجه سه بر صفر تن به شکست داد. در این دیدار که در ورزشگاه اختصاصی اوترخت برگزار شد، دوپلان دو بار و ووسترمانس یک بار برای میزبان گلزنی کردند تا شاگردان فرانک دی بوئر شکست سنگینی را متحمل شوند. آژاکس با این شکست با ۳۸ امتیاز و ۵ امتیاز فاصله با توئنته در رده سوم جدول باقی ماند. اوترخت هم با این پیروزی، با ۳۲ امتیاز به رده هفتم جدول صعود کرد.

در دیدار دیگری، پی اس وی آیندهوون، با نتیجه سه بر صفر ونلو را درهم کوبید.
در این دیدار که به میزبانی ونلو برگزار شد، بوما، لنز و هاچینسون برای میهمان گلزنی کردند تا آیندهوون به یک بُرد خارج از خانه با ارزش دست یابد. با این نتیجه آیندهوون با ۴۴ امتیاز و یک امتیاز بیشتر از توئنته انسخده در صدر جدول رده بندی قرار گرفت. ونلو هم با ۱۰ امتیاز در رده هفدهم باقی ماند.

صعود نادال در استرالیا


هشتمین روز مسابقات تنیس آزاد استرالیا، با پیروزی و صعود نادال به دور یک چهارم نهایی پیگیری شد.
امروزدر ملبورن استرالیا، رافائل نادال اسپانیایی، نفر نخست رده بندی تنیس جهان،در برابر مارین چیلیچ از کرواسی با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید و گام به مرحله بعد گذاشت. بخت اول کسب قهرمانی، در مرحله یک چهارم پایانی اوپن استرالیا، در برابر هموطنش داوید فرر قرار خواهد گرفت.

اما در دیداری دیگر، بخت چهارم قهرمانی، با شکست در برابر تنیسور شماره ۴۶م جهان از دور مسابقات خارج شد. رابین سودرلینگ سوئدی که به مصاف آلکساندر دولگوپولوف از اوکراین رفته بود ۳ بر ۲ در برابر حریفش تن به شکست داد تا از دور مسابقات حذف شود.

اما اندی موری بریتانیایی بخت پنجم قهرمانی این مسابقات، در برابر یورگن ملزر اتریشی ، بخت یازدهم قهرمانی، با نتیجه سه بر صفر به برتری رسید تا در دور یک چهارم نهایی، حریف دولگوپولوف اوکراینی شود.

در گروه زنان ورا زووناروا در برابر ایوتا بِنِسوا به برتری رسید. زووناروای روس که به دنبال سومین حضور متوالی اش در فینال یک گرند اسلم است در برابر حریفش از جمهوری چک، در دو ست و با نتایج ۶-۴ و ۶-۱ به برتری دست یافت تا به دور یک چهارم نهایی این مسابقات راه یابد.

همچنین در دیداری دیگر، کیم کلایسترز بلژیکی، بخت سوم کسب جام با برتری دو بر صفر در مقابل اکاترینا ماکارووا از روسیه، به جمع ۸ تنیس باز برتر این گراند اسلم پیوست.

اما فلاویا پنتا، بخت ۲۲ دوم قهرمانی این مسابقات از ایتالیا، با شکست دو بر یک در برابر پترا کویتووا از جمهوری چک، از دور مسابقات حذف شد. بدین ترتیب در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای زنان، پترا کویتوا با ورا زوانارووا، کارولین وژنیاکی با فرانچسکا اسکیاوونه، آگنیژکا رادوانسکا با کیم کلایسترز و نا لی با آندره ا پتکوویچ مصاف خواهند داد.

پیروزی وان در ایتالیا


در ادامه مسابقات جام جهانی اسکی، لیندزی وان آمریکایی به مقام نخست مسابقات سوپر جی ایتالیا دست یافت.
در مسابقات سوپرجی که در کورتینا دی آمپزوی ایتالیا برگزار شد، وان با ثبت زمان یک دقیقه و ۲۲ ثانیه و ۶۴ صدم ثانیه، بالاتر از رقیب اش، ماریا ریش در رده نخست قرار گرفت. پس از ریش آلمانی، لارا گوت سوئیسی به مقام سوم رسید. در رده بندی کلی جام جهانی اسکی زنان، ماریا ریش آلمانی با ۱۲۳۲ امتیاز در صدر قرار دارد. لیندزی وان با ۱۰۸۷ در رده دوم قرار دارد و الیزابت گرگل اتریشی با ۶۲۸ امتیاز سوم است.

پیروزی ناگتس در برابر پیسرز


در ادامه مسابقات لیگ ملی بسکتبال آمریکا، ان بی ای، شب گذشته، بدلیل بازیهای پلی آف لیگ ملی فوتبال آمریکایی، ان اف ال، تنها یک دیدار برگزار شد، که طی آن، تیم دنور ناگتس، با هنرنمایی کارملو آنتونی، ایندیانا پیسرز را از پیش رو برداشت.
در این دیدار که به میزبانی دنور برگزار شد، این تیم ، میهمانش را با نتیجه ۱۲۱ بر ۱۰۷ مغلوب کرد. کارملو آنتونی شوتینگ فوروارد دنور در این بازی ۳۶ امتیاز، ۸ ریباند و یک تلاش منجر به امتیاز به ثبت رساند. در ایندیانا هم هنسبرو با کسب ۲۷ امتیاز و ۱۰ ریباند، امتیاز آورترین بازیکن تیمش بود. امشب در ادامه رقابتهای فصل عادی لیگ ان.بی. ای ۱۰ دیدار برگزار خواهد شد.

Sunday, January 23, 2011

خبرهایی از فوتبال جهان


در آمریکای جنوبی، تلاش شیلی برای نگاه داشتن سرمربی تیم ملی آنکشور، همچنان ادامه دارد.
مارچلو بیلسا، سرمربی آرژانتینی تیم ملی شیلی، پس از تساوی یک بر یک در برابر تیم ملی آمریکا، از اظهار نظر درباره آینده مربیگری اش در این تیم خودداری کرد. ادامه فعالیت بیلسا که پیش از این گفته بود با پیروزی خورخه سگوویا در انتخابات فدراسیون فوتبال شیلی از سمتش کناره گیری خواهد کرد، در پی باطل شدن این انتخابات در هاله ای از ابهام قرار گرفته. سرخیو جادوئه، رئیس جدید فدراسیون فوتبال شیلی به همراه سباستین پینرا، رئیس جمهوری انکشور از بیلسا خواسته اند تا ماموریتش در تیم ملی شیلی را تا آخر ادامه دهد. دیدار دو تیم شیلی و آمریکا که دیشب در کارسون کالیفرنیا برگزار شد، با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

اما در لیگهای فوتبال اروپا، شب گذشته تیم فوتبال بارسلونا در دیدار با راسینگ سانتاندر به چهاردهمین پیروزی پیاپی خود در رقابت‌های لالیگا دست پیدا کرد. در بلژیک و در ادامه مسابقات هفته بیست و دوم لیگ فوتبال ژوپیلیر، تیم ریسینگ گنک موفق شد کورتریک را با نتیجه سه بر دو شکست دهد. در این دیدار که به میزبانی گنک و در ورزشگاه فِنیکس برگزار شد، ابتدا در دقیقه ۱۰ آنِله انگکو به اشتباه دروازه گنک را باز کرد. اما تنها ۵ دقیقه بعد، کوین دوبراین بازی را به تساوی کشید. باردیگر کورتریک با گلزنی روسینی در دقیقه ۲۷ از میزبانش پیش افتاد تا نیمه نخست با برتری دو بر یک کورتریک به پایان برسد. در نیمه دوم ابتدا در دقیقه ۵۲ اوگونجیمی بازی را به تساوی کشاند. سپس توتزر در دقیقه ۷۵ سومین گل گنک را به ثمر رساند تا این تیم پیروزی این میدان لقب بگیرد. با این نتیجه گنک با ۴۷ امتیاز در مکان دوم جدول باقی ماند و کورتریک هم با ۳۱ امتیاز به رده هشتم سقوط کرد.

در ادامه مسابقات لیگ فوتبال ایالت سائوپائولو، پائولیستا آ یک، تیم فوتبال سائو پائولو در خانه بازی را به تیم رده پایین پونته پرِه تا واگذار کرد. در این دیدار که در ورزشگاه مورامبی و به قضاوت رودریگز دسوزا برگزار شد، در دقیقه۷۶ تیاگو لوئیز با استفاده از اشتباه روجریو سِنتی دروازه بان و کاپیتان سائوپائولو که ۹۵۰مین حضورش در ترکیب این تیم را جشن می گرفت، تک گل بازی را برای پونته پرتا به ثمر رساند. با این شکست رکورد صد در صد پیروزی های سائو پائولو در این مسابقات از بین رفت و پونته پرتا هم به نخستین امتیازش دست یافت. سائوپائولو تاکنون ۲۱ بار به مقام قهرمانی پائولیستا دست یافته است


حذف شاراپووا


در ادامه مسابقات تنیس آزاد استرالیا، امروز اندی رادیک آمریکایی و فرناندو ورداسکوی اسپانیایی با شکست از حریفانشان از دور مسابقات کنار رفتند.
اما در رقابتنهای زنان کارولین وژنیاکی، تنیسور شماره یک جهان با پیروزی در برابر آناستازیا سواستووا، راهی مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات شد. وژنیاکی دانمارکی حریف اهل لتونی اش را با نتیجه دو بر صفر از پیش رو برداشت تا در یک چهارم نهایی این مسابقات حریف اسکیاوونه ایتالیایی شود.

در دیداری دیگر، نا لی موفق شد از سد ویکتوریا آزارنکا عبور کند. لی چینی با پیروزی دو بر صفر در برابر آزارنکا از بلاروس، خود را به جمع هشت تنیسور برتر این مسابقات رساند.

همچنین فرانچسکا اسکیاوونه ایتالیایی در برابر سوتلانا کوزنتسوا، به برتری دست یافت. اسکیاوونه سی ساله در برابر حریف روسش با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید تا او هم به جمع هشت تنیسور برتر این رقابتها راه یابد.

اما ماریا شاراپوای روس با شکست در برابر آندره آپتکوویچ از آلمان، با این جام خداحافظی کرد. شاراپووا که در سال ۲۰۰۸ به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافته بود، در برابر حریف آلمانی اش در دو ست و با نتایج ۶-۲ و ۶-۳ شکست خورد تا از راهیابی به یک چهارم نهایی این مسابقات بازماند.

در قسمت مردان، مدافع عنوان قهرمانی، راجر فدرر با پیروزی در برابر تامی روبردوی اسپانیایی قدم به دور بعد این مسابقات گذاشت. فدرر سوئیسی با پیروزی سه بر یک در برابر روبردو، برای ۲۷مین بار متوالی به جمع هشت تنیسور برتر مسابقات گرند اسلم راه یافت

همچنین نوواک ژوکوویچ صرب در برابر نیکلاس آلماگروی اسپانیایی در سه ست و با نتایج ۶-۳، ۶-۴ و ۶-۰ به برتری رسید تا راهی دور یک چهارم نهایی این مسابقات شود.

خبرهایی از جام جهانی اسکی


در جام جهانی اسکی آلپاین، و در ادامه مسابقات دانهیل یا سرعت زنان، ماریا ریش آلمانی با پیروزی در پیست کورتینا دی آمپتزوی ایتالیا، فاصله خود را با لیدزی وان آمریکایی افزایش داد.
ریش با ثبت یک دقیقه و ۳۹ ثانیه و ۳۰ صدم ثانیه، بالاتر از دو اسکی باز آمریکایی جولیا مانکوزو و لیندزی وان به مقام نخست دست یافت. در رده بندی کلیِ اسکی دانهیل، وان در صدر قرار دارد، اما در رده بندی کلی مجموع رشته های جام جهانی آلپاین، وان پس از ریش رده دوم را به خود اختصاص داده است.

اما در ادامه مسابقات جام جهانی اسکی، و در پرش با اسکی، سیمون امان به مقام نخست دست یافت. در این مسابقات که در زاکوپانه لهستان برگزار شد، امان سوئیسی در مجموع دو دور ۲۷۶ و ۳ دهم امتیاز به دست آورد تا بالاتر از توماس مورگنشترن و تام هیلده به مقام نخست دست یابد. این دومین عنوان اولی امان در مسابقات این فصل بود.

همچنین در مسابقات اسنوبورد فری استایل قهرمان جهان، در لا مولینای اسپانیا، سپ اسمیت و اِنی روکایاروی به مقام نخست قسمت مردان و زنان دست یافتند.
انی روکایاروی فنلاندی، در مجموع دو دور ۵۴ و ۸ دهم امتیاز به دست آورد و بالاتر از سارکا پانکوچووا از جمهوری چک و شلی گوتلیب از نیوزیلند قرار گرفت. در رده مردان هم پس از سپ اسمیت بلژیکی، نیکلاس مَتسون سوئدی و ویل پائومولا از فنلاند رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند


نتایج روز شنبه ان بی ای


در ادامه مسابقات لیگ ملی بسکتبال آمریکا، ان بی ای، شب گذشته ۱۳ دیدار برگزار شد که در یکی از مهمترین آنها، میامی هیت در برابر تورنتو رپتورز به پیروزی دست یافت.
در این دیدار که به میزبانی هیت برگزار شد، همبازیان لبران جیمز توانستند با نتیجه ۱۲۰ بر ۱۰۳ حریفشان را از پیش رو بردارند. در این دیدار جیمز با کسب ۳۸ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۶ تلاش منجر به امتیاز نقش مهمی در پیروزی تیمش داشت. در تیم تورنتو هم دمار دروزان، شوتینگ گارد این تیم با کسب ۳۰ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن تیمش بود

در دیداری دیگر هم نیوجرسی نتس در برابر دالاس موریکس با نتیجه نزدیک ۸۷ بر ۸۶ بازی را واگذار کرد. در این دیدار که به میزبانی نیوجرسی برگزار شد، تایسون چندلر، سنتر دالاس با به دست آوردن ۱۹ امتیاز، هشت ریباند و سه تلاش منجر به امتیاز، نقش به سزایی در پیروزی تیمش داشت. در تیم نیوجرسی هم لوپز با ۲۴ امتیاز و ۶ ریباند، امتیاز آورترین بازیکن تیمش بود.

Saturday, January 22, 2011

پایان افسانه امپراتور و انتظار تا چهار سال دیگر


داستان تیم ملی فوتبال ایران در جام ملتهای آسیا هم به پایان رسید.


در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا، که در استادیوم قطر اسپورت بین دو تیم کره جنوبی و ایران برگزار شد، افشین قطبی با سیستم ۴-۳-۲-۱ و حضور همزمان سه هافبک دفاعی در زمین، بازی را دست به عصا آغاز کرد. از همان دقایق نخست بازی، برتری کره ای ها کاملا محسوس بود و بازیکنان ایران بیشتر حرکت قرمزپوشان کره ای را دنبال میکردند. بازی سردرگم و دست پاچه ایران فرصت حمله های پرتعدادی را به کره جنوبی داده بود و این تیم با بردن توپ به جناحها و ارسال بر روی دروازه بارها شانسش را برای گل زنی امتحان کرد. در دقیقه ۲۷ نزدیک بود سانتر ایران بر روی دروازه کره با اشتباه بازیکن این تیم درون دروازه قرار بگیرد که جونگ سونگ ریونگ دروازه بان کره توپ را به کرنر فرستاد. اوج حملات کره در دقیقه ۴۴ بود که ضربه خطرناک بازیکن این تیم با اختلافی ناچیز از کنار دروازه ایران به اوت رفت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل دو تیم به پایان برسد. در نیمه دوم تیم ایران با یک تغییر وارد زمین شد و محمد نصرتی جای خود را به خسرو حیدری داد تا سمت راست ایران جان تازه ای بگیرد. در این نیمه ایران تا حدودی توانست از لاک دفاعی خارج شده و فرصت بازی سازی را از تیم کره بگیرد اما بازی ضعیف نکونام و نبود یک بازیساز قهار در میانه میدان، فرصت حضور بر روی دروازه کره را از ایران گرفت. در دقیقه ۷۸ ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که جواد نکونام پشت این توپ ایستاد و ضربه اش با اختلافی ناچیز به بیرون رفت. این نیمه هم با وجود حملات خطرناک کره بدون گل به پایان رسید تا بازی به وقتهای اضافی کشیده شود. نیمه نخست وقتهای اضافی هم با برتری کره ای ها دنبال شد و این تیم بالاخره در ۱۰۶ موفق شد مزد حملات خود را بگیرد. یون بیت گارام، بازیکن تعویضی کره با حرکت از جناح چپ ایران و پشت سر گذاشتن چندین مدافع ایرانی، توپ را به گوشه راست دروازه ایران رساند تا کراین نیمه را با برتری به پایان برساند. نیمه دوم وقتهای تلف شده با حملات پرتعداد اما بی هدف ایران آغاز شد. در این نیمه محمد غلامی هم به جای پژمان نوری به زمین آمد تا حملات ایران وزن بیشتری بگیرد. اما بی دقتی بازیکنان ایران و پرس شدید کره ای ها مانع از گلزنی ایران شد تا بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان برسد. در پایان این بازی لی یونگ رائه از کره جنوبی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. ایران که در دور قبلی این مسابقات هم در همین مرحله در برابر کره جنوبی در ضربات پنالتی شکست خورده بود در این دیدار هم شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد تا افسانه امپراتور هم در این تیم به پایان برسد.


Thursday, January 20, 2011

خبرهایی از فوتبال جهان


در اسپانیا، بارسلونا برغم شکست مقابل تیم ته جدولی رئال بتیس، به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد.
دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های اسپانیا، کوپادل ری، شب گذشته، با برگزاری دو بازی دنبال شد که طی یکی ازآنها تیم‌ بارسلونا، در خانه تیم رئال بتیس تن به شکست داد. شاگردان پپ گواردیولا، که در بازی رفت پنچ بر صفر به پیروزی رسیدند، دیشب در مقابل بیش از 41 هزار تماشاگر تیم میزبان ، ۳ بر یک تسلیم شدند. رئال بتیس در همان ۷ دقیقه ابتدای بازی، توسط خورخه مولینا به دو گل رسید. لیونل مسی در دقیقه 38 فاصله نماینده ایالت کاتالان را با تیم دوم شهر سویا، به یک گل کاهش داد، اما پیش از پایان نیمه نخست آرتوروآزور، بار دیگر برای تیم میزبان گلزنی کرد تا سه گل در کیسه بارسا جای گیرد. گفتنی است، در نیمه دوم ، مسی، یک پنالتی را هم از دست داد. اما بارسا با وجود شکست 3 بر یک مقابل این تیم، در مجموع دو بازی رفت و برگشت به پیروزی 6 بر 3 رسید و به جمع ۴ تیم‌ برتر صعود کرد. در دیگر دیدار شب گذشته آلمریا در زمین دپورتیوو لاکرونیا به پیروزی 3 بر 2 دست یافت و در مجموع دو بازی رفت و برگشت با پیروزی 4 بر 2 مقابل این تیم به مرحله نیمه نهایی راهیافت. مرحله یک‌چها‌رم نهایی کوپا دل ری امشب با بازی آتلتیکومادرید و رئال مادرید به پایان می‌رسد.

در ایتالیا و در شهرآورد پایتخت آن کشور، تیم فوتبال آ. اس. رم با برتری 2 بریک مقابل لاتزیو به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باشگاه‌های ایتالیا صعود کرد. در انگلیس دور سوم مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های آن کشور یا اف.ای. کاپ با راهیابی تیم فوتبال آرسنال به مرحله چهارم دنبال شد.تیم آرسنال که برای کسب جواز صعود به مرحله چهارم مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های انگلیس، شب گذشته در زمین تیم لیدزیونایتد به میدان رفته بود موفق شد با نتیجه سه بر یک به پیروزی دست یابد. توپچی های لندنی که در بازی نخست خود مقابل لیدز به نتیجه تساوی یک بریک رضایت داده بودند، در این دیدار با گلهای سمیر نصری دقیقه ۵ باکاری سانیا دقیقه ۳۵ و رابین فان پرسی دقیقه ۷۶ به پیروزی رسیدند. تک گل تیم لیدز نیز توسط سیمون جانسون در دقیقه 37 به ثمر رسید.

در پایان هفته نوزدهم لیگ فوتبال هلند، اردویزیه، آژاکس آمستردام با پیروزی در برابر فاینورد به رده سوم جدول رده بندی صعود کرد. در این دیدار که در استادیوم آمستردام آرنا و به میزبانی آژاکس برگزار شد، در نیمه نخست و در دقیقه ۳۱ تونی آلدِروِیرِد نخستین گل میزبان را به ثمر رساند و بازی در این نیمه با پیروزی یک بر صفر آژاکس خاتمه یافت. در نیمه دوم حملات دو تیم ادامه داشت اما در دقیقه ۷۷ میرالِم سلیمانی اختلاف را به دو گل افزایش داد. تا پایان بازی توپی از خط دروازه ها نگذشت تا بازی با همان نتیجه دو بر صفر به سود آژاکس به پایان برسد. با این نتیجه آژاکس آمستردام با ۳۸ امتیاز به رده سوم جدول اردویزیه صعود کرد. فاینورد روتردام هم با ۲۰ امتیاز در رده سیزدهم باقی ماند

در دیگر دیدار هفته ۱۹ لیگ اردویزیه توئنته انسخده با درخشش مهاجم خود،مارک یانکو موفق شد با نتیجه ۵ بر صفر هراکلس را درهم بکوبد. در این دیدار که در استادیوم خانگی توئنته برگزار شد، مارک یانکو خیلی زود و در دقیقه ۴ میزبان را پیش انداخت. سپس در دقیقه ۳۸ لوک دی یونگ اختلاف را به دو گل رساند. این پایان کار نبود و در دقیقه پایانی نیمه نخست، بار دیگر یانکو برای توئنته گلزنی کرد تا این تیم با پیروزی سه بر صفر به رختکن برود. در نیمه دوم مارک یانکو، دو بار دیگر در دقایق ۶۰ و ۷۰ برای توئنته گلزنی کرد تا با به ثمر رساندن ۴ گل در این دیدار، نقش مهمی در پیروزی ۵ بر صفر تیمش در برابر هراکلس داشته باشد. با این نتیجه توئنته با ۴۰ امتیاز در مکان دوم باقی ماند و هراکلس هم با ۱۹ امتیاز در رده چهاردهم سقوط کرد.

همچنین در هفته بیستم لیگ فوتبال فرانسه، لوشمپیونا، تیم لیل با پیروزی در برابر نانسی، به صدرنشینی خود ادامه داد. در این دیدار که به میزبانی لیل برگزار شد، دو تیم در نیمه نخست به گلی دست نیافتند، تا با تساوی بدون گل به رختکن بروند. در نیمه دوم اما این تیم میزبان بود که موفق شد توسط گروینییو در دقیقه ۴۷ به گل نخست دست یابد. در ادامه و تنها دو دقیقه بعد، هزارد، گل دو میزبان را به ثمر رساند. و در دقیقه ۶۲ بار دیگر گروینیو دروازه نانسی را گشود تا لیل این بازی را با نتیجه سه بر صفر به پایان برساند. تیم نانسی پس از دریافت این سه گل، از دقیقه ۷۳ و به دلیل اخراج لوئیز، ده نفره به بازی ادامه داد. با این نتیجه، لیل با ۳۸ امتیاز جایگاه خود را در صدر جدول لوشمپیونا مستحکم کرد و نانسی هم با ۲۵ امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفت.


ِیانکوویچ، نخستین ناکام بزرگ


مسابقات تنیس آزاد استرالیا، امروز، با حذف نفرات سابق تنیس جهان، خوان مارتین دل پوتروی آرژانتینی و یلنا یانکوویچ صربستانی دنبال شد.
اما امروز، تنیس بازانی چون کیم کلایسترز، ورا زووناروا و نادیا پتروا در برابر حریفانشان به پیروزی رسیدند. کیم کلایسترز بلژیکی، بخت سوم قهرمانی این مسابقات که در برابر کارلا سوارز نابارو از اسپانیا به میدان رفته بود موفق شد با نتیجه دو بر صفر حریفش را شکست دهد و قدم به دور بعد این مسابقات بگذارد.
در دیگر دیدار رقابتهای زنان، ورا زووناروای روس در برابر بویانا یووانوفسکی از صربستان به پیروزی رسید. در این دیدار، بخت دوم قهرمانی زنان، در حالیکه ست نخست را به حریفش واگذار کرده بود، توانست در آخر، حریفش را با نتیجه دو بر یک شکست دهد.

همچنین نادیا پتروای روس، بخت سیزدهم قهرمانی این مسابقات در برابر آلیسیا مولیک از استرالیا در دو ست و با نتایج ۶-۴ و ۶-۱ به پیروزی رسید تا راهی دور سوم این مسابقات شود.
اما یلنا یانکوویچ صرب، نخستین ناکام بزرگ این مسابقات زنان لقب گرفت. یانکوویچ که در برابر پنگ شوای چینی قرار گرفته بود، در دو ست و با نتایج ۶-۴ و ۶-۱ از حریفش شکست خورد تا به خانه بازگردد.

در رقابتهای مردان هم رافائل نادال با غلبه بر رایان سوئیتینگ، به دور سوم این مسابقات راه یافت. در این دیدار تنیسور شماره یک مردان جهان حریف آمریکایی خود را با نتیجه قاطع سه بر یک به شکست داد تا راهی دور سوم این مسابقات شود.

در دیداری دیگر، رابین سودرلینگ سوئدی، بخت چهارم قهرمانی این مسابقات، در برابر ژیل مولر از لوگزامبورگ با نتیجه سه بر صفر به پیروزی دست یافت و او هم گام به دور سوم مسابقات گذاشت.


شکست دیگر مدافع عنوان قهرمانی


در ادامه مسابقات لیگ ملی بسکتبال آمریکا، ان بی ای، شب گذشته سیزده دیدار برگزار شد.
که در مهمترین آنها لس انجلس لیکرز در برابر دالاس موریکس شکست خورد. در این دیدار که به میزبانی دالاس برگزار شد، مدافع عنوان قهرمانی با نتیجه ۱۰۹ بر ۱۰۰ بازی را واگذار کرد تا شکست دیگری در کارنامه اش ثبت شود. در این دیدار جیسون کید، گارد قدرتی دالاس با کسب ۲۱ امتیاز، ۲ ریباند و ده تلاش منجر به گل، نقش مهمی در پیروزی تیمش داشت. در تیم لیکرز هم پائو گسول با کسب ۲۳ امتیاز، ۵ ریباند و ۴ تلاش منجر به گل، امتیاز آورترین بازیکن تیمش بود.

در دیگر دیدار شب گذشته، سن آنتونیو اسپرز در برابر تورنتو رپتورز با نتیجه ۱۰۴ بر ۹۵ به پیروزی دست یافت. در این دیدار که به میزبانی سن آنتونیو برگزار شد، دیخوان بلیر، فوروارد این تیم توانست با به دست آوردن ۲۲ امتیاز، ۱۱ ریباند و یک تلاش منجر به گل، نقش به سزایی در پیروزی تیمش داشته باشد. در تیم تورنتو هم دِمار دیروزان با کسب ۲۸ امتیاز، سه ریباند و یک تلاش منجر به گل، امتیاز آورترین بازیکن تیمش بود.
همچنین دنور ناگتس در برابر اوکلاهوما سیتی تاندر با نتیجه ۱۱۲ بر ۱۰۷ به برتری دست یافت. در این دیدار که به میزبانی ناگتس برگزار شد، کارملو آنتونی، شوتینگ فوروارد ناگتس، با به دست آوردن ۳۵ امتیاز، ۷ ریباند و یک تلاش منجر به گل، یک تنه تیمش را به پیروزی رساند. در اوکلاهوما سیتی هم راسل وست بروک، ۲۸ به رغم به دست آوردن ۲۸ امتیاز، ۳ ریباند و۱۰ تلاش منجر به گل، باز هم نتوانست مانع از شکست تیمش شود.

Wednesday, January 19, 2011

ایران تنها تیم نه امتیازی مرحله گروهی


تیم ملی فوتبال ایران، با پیروزی قاطع در برابر امارات، به کار خود در مرحله گروهی مسابقات جام ملتهای آسیا پایان داد.
در این دیدار که تیم ملی ایران با ۹ تغییر نسبت به دیدارهای گذشته پا به میدان گذاشته بود دو تیم در نیمه نخست با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. در نیمه دوم اما آرش افشین در دقیقه ۷۰ گل نخست را برای ایران به ثمر رساند. افشین تنها ۵ دقیقه پس از این گل در صحنه ای بحث برانگیز از سوی داور کارت زرد دوم را دریافت کرد و از بازی اخراج شد. البته چهار دقیقه بعد هم سبیل از تیم امارات اخراج شد تا دو تیم ده نفره به کار خود ادامه دهند. در ادامه دیدار محمد نوری در دقیقه ۸۳ دومین گل را برای ایران به ثمر رساند. در دقیقه ۹۰ هم عباس بازیکن امارات به اشتباه دروازه تیمش را باز کرد تا این دیدار با نتیجه سه بر صفر به سود ایران خاتمه یابد. با این نتیجه ایران به عنوان تنها تیم سه امتیاز مرحله گروهی راهی دور بعد شد. در دیگر دیدار این گروه هم عراق با پیروزی یک بر صفر در برابر کره شمالی به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کرد.

خبرهایی از فوتبال اروپا


در ادامه دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال اسپانیا، کوپا دل ری، تیم سویا با پیروزی سه بر صفر در برابر ویارئال به دور بعد صعود کرد.
در دیداری که در استادیوم رامون سانچز پیزخوان و به میزبانی سویا برگزار شد، در همان ابتدای کار، رناتو در دقیقه ۷ میزبان را پیش انداخت. در ادامه نیمه نخست توپی از دروازه ها نگذشت تا این نیمه با برتری میزبان به پایان برسد. در نیمه دوم و در دقیقه ۴۷ فدریک کانوته ضربه ارسالی کرنر را با سر تبدیل به گل کرد تا سویا اختلاف را به دو برساند. تنها سه دقیقه بعد، الکسیس روانو، بار دیگر از روی ارسال کرنر و ضربه سر، برای میزبان، گلزنی کرد تا این تیم به بردی قاطع دست یابد. با این نتیجه و با توجه به بازی رفت و تساوی سه بر سه در آن دیدار، سویا موفق شد در مجموع با پیروزی ۶ بر ۳ در برابر ویارئال راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات کوپا دل ری شود. این چهارمین حضور سویا در نیمه نهایی این مسابقات، در ۶ فصل اخیر است این دیدار امشب با دو دیدار پیگیری میشود که طبق برنامه دپورتیوو لاکرونیا با آلمریا و رئال بتیس با بارسلونا دیدار خواهند کرد.

در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‎های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های ایتالیا ، ناپولی با نتیجه 2 بر یک از سد میهمان خود بولونیا گذشت و به یک چهارم نهایی کوپا ایتالیا راه پیدا کرد. همچنین در ادامه دور سوم مسابقات جام حذفی انگلیس، اف ای کاپ، منچستر سیتی با غلبه بر لستر سیتی راهی دور بعد این مسابقات شد.
در این دیدار که در استادیوم خانگی منچسترسیتی برگزار شد، ابتدا کارلوس تبِس، ستاره ناراضی این تیم در دقیقه ۱۵ میزبان را پیش انداخت. سپس در دقیقه ۱۹ پول گَلَگِر از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه ۳۷ پاتریک ویرا، هافبک کهنه کار منچستر اختلاف را به دو رساند، و تنها یک دقیقه بعد، ادم جانسون، سومین گل شاگردان روبرتو مانچینی را به ثمر رساند، تا این تیم با پیروزی سه بر یک به رختکن برود. در نیمه دوم اما کارلوس تبس، در دقیقه ۵۹ یک ضربه پنالتی را از دست داد تا این تیم از رسیدن به گل چهارم محروم شود. در ادامه و در دقیقه ۸۳ دایر، اختلاف را به یک گل رساند ، بازی در آخرین دقایق حساس شد. در ادامه اما الکساندر کولاروف چهارمین گل منچستر سیتی را به ثمر رساند تا این تیم با پیروزی چهار بر دو در این دیدار، راهی دور چهارم رقابتهای جام حذفی یا اف. ای. کاپ شوددر دو دیدار دیگر هم استوک سیتی 2 بر صفرکاردیف سیتی را حذف کرد و ولورهمپتون با 5 گل دانکستر را در هم کوبید. دور سوم رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاههای انگلیس امروز با برگزاری دیدار تیم‌های لیدزیونایتد و آرسنال به پایان می‌رسد


صعود فدرر به دور سوم اوپن استرالیا


امشب راجر فدرر، مدافع عنوان قهرمانی تنیس آزاد استرالیا، در مصاف با ژیل سیمون فرانسوی به سختی و با حساب ۳ بر ۲ مقابل راهی دور سوم مسابقات شد.
اما روز سوم این مسابقات هم، با پیروزی نفر نخست تنیس زنان جهان پیگیری شد. کارولین وژنیاکی، که تاکنون به مقام قهرمانی گرنداسلم دست نیافته، در برابر وانیا کینگ در دو ست با نتایج ۶-۱ و ۶-صفر به پیروزی رسید تا خود راهی دور سوم این مسابقات شود.
در دیداری دیگر هم ژوستین هنین بلژیکی نفر یازدهم رده بندی تنیس در مصاف با النا بالتاچای بریتانیایی موفق شد در دو ست و با نتایج ۶-۱ و ۶-۳ حریفش را شکست دهد و جواز حضور در دور سوم را کسب کند.
در دیگر دیدار این روز، ماریا شاراپوای روس، دارنده عنوان قهرمانی اوپن استرالیا در سال ۲۰۰۸ به مصاف ویرجینی راتزانو از فرانسه قرار رفت و توانست حریفش را با نتیجه دو بر صفر از پیش رو بردارد تا او هم راهی دور سوم این مسابقات شود.
اما ونوس ویلیامز آمریکایی در دیدار با ساندرا زالاووا از جمهوری چک کار ساده ای نداشت. ویلیامز که از مصدومیت از ناحیه ران رنج میبرد، ست نخست را با نتیجه ۶-۳ به حریف خود واگذار کرد. اما وی پس از کمک پزشکان موفق شد ستهای دوم و سوم را از آن خود کند تا در آخر با نتیجه دو بر یک حریفش را شکست دهد
در قسمت مردان هم ، فرناندو برداسکو، بخت نهم قهرمانی این مسابقات از اسپانیا با نتیجه سه بر دو یانکو تیپسارویچ از صربستان را شکست داد. اندی رادیک آمریکایی، بخت هشتم قهرمانی این مسابقات در برابر حریفی گمنام به نام ایگور کونیستین قرار گرفت و موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر حریفش را شکست داده و به دور بعد راه یابد.
تامی روبردوی اسپانیایی هم در برابر مردی فیش آمریکایی با وجود شکست در ست نخست، موفق شد در آخر با نتیجه سه بر یک حریفش را شکست دهد.
و توماس بردیچ از جمهوری چک به مصاف فیلیپ کولشریبر رفت که توانست حریف آلمانی اش را ببا نتیجه سه بر یک مغلوب کرده و قدم به دور سوم این مسابقات بگذارد.

شکستی دیگر در کارنامه هیت


در ادامه مسابقات لیگ ملی بسکتبال آمریکا، ان بی ای، شب گذشته دو دیدار برگزار شد.
در نخستین دیدار میامی هیت در خانه پذیرای آتلانتا سی هاوکس بود که با نتیجه ۸۹ بر ۹۳ نتیجه را به میهمانش واگذار کرد. در این دیدار جو جانسون شوتینگ گارد آتلانتا با کسب ۱۹ امتیاز، ۵ ریباند و ۱۰ تلاش منجر به گل، سهم مهمی در پیروزی تیمش در برابر میامی داشت. در تیم میزبان هم لبران جیمز با ۳۴ امتیاز، ۱۰ ریباند و هفت تلاش منجر به گل امتیاز آورترین بازیکن تیمش بود

در دیدار دیگر شب گذشته هم شیکاگو بولز، در برابر شارلوت بابکتس با اختلاف یک امتیاز تن به شکست داد. در این دیدار که در یونایتد سنتر شیکاگو برگزار شد، شارلوت با نتیجه ۸۳ بر ۸۲ میزبانش را شکست داد. در این دیدار جرالد والاس، شوتینگ فوروارد شارلوت با کسب ۱۳ امتیاز، ۱۶ ریباند و ۴ تلاش منجر به گل، نقش به سزایی در پیروزی تیمش داشت. در تیم شیکاگوی میزبان هم دریک روز گارد قدرتی این تیم هم با کسب ۳۳ امتیاز، ۵ ریباند و ۴ تلاش منجر به گل امتیازآورترین بازیکن تیمش بود.

Tuesday, January 18, 2011

کره جنوبی، حریف ایران در یک چهارم نهایی


حريف ايران در مرحله يك چهارم نهايي جام ملت‌هاي آسيا كره جنوبي شد.
ديدارهاي پاياني گروه سوم جام ملتهاي آسيا، امروز به صورت همزمان برگزار شد و طی یکی از آنها ‌كره جنوبي با پیروزی بر هند، بعنوان تیم دوم این گروه، به مرحله يك چهارم نهايي، صعود كرد. كره ای ها که دوست نداشتند در مرحله حذفیِ یک چهارم نهایی، مقابل تیم صدرنشین گروه چهارم، یعنی ایران بایستند، باید دل به تساوی استرالیا بحرین می داند و یا با اختلاف بیش از ۴ گل در این دیدارِ آسان به پیروزی می رسیدند. اما در حاليكه کره جنوبی امید داشت با تفاضل گل بهتری نسبت به استراليا، هند را شكست دهد، در عين ناباوري، يك گل دريافت كرد، تا چهارگلی که به اين تيم زد، برای صدرنشینی اش بی تاثیر باشد. كره ای ها توسط، دونگ وونگ جي، در دقایق 6 و 24 ، جا چئول كو دقیقه 9 و هونگ مين سون دقیقه81 به گل رسیدند و در حالیکه موقعیتهای گلزنی بسیاری را هم یکی پس از دیگری از دست دادند، در پی یک ضربه پنالتی در دقیقه 12، دروازه خود را گشوده دیدند. سانهيل چتري زننده تک گل هندی ها در این دیدار بود. بدین ترتیب با توجه به تفاضل گل کمتر، کره جنوبی بعنوان تیم دوم گروه سوم، در مرحله بعد حريف ایران شد واستراليا صدرنشین این گروه لقب گرفت.

استراليايي‌ها برغم آنکه با کسب یک تساوی هم به صعود می کردند، در آخرين ديدار خود بحرين را با يك گل شکست دادند و صدرنشین گروه شدند.اين در حالي بود كه بحريني‌ها هم با سه امتيازي كه از پيروزي مقابل هند به دست آورده بودند، در صورت پیروزی بر استرالیا، میتوانستند جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را بدست بیاورند، اما طرح و نقشه بحرینی ها برای باز کردن دروازه استرالیا کار ساز نبود و‌ در دقيقه 37 هم با گل جديناك از حريف‌ با تجربه خود عقب افتادند. جدنیاک با یک شلیک از راه دور، بحرین را تسلیم کرد. استرالیا در بازي نخست خود هم هند را با 4 گل از پيش رو برداشت و در مقابل كره جنوبي به تساوي يك بر يك رسیده بود. بدین ترتیب بحرین با سه امتياز پیروزی مقابل هند و دو شکست با جام ملت‌هاي آسيا وداع كرد. و استرالیا با ۷ امتیاز و بدلیل تفاضل گل بهتر در مقایسه با کره جنوبی، بعنوان تیم نخست گروه سوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

پیروزی اتلتیکو در برابر مایورکا


در ادامه مسابقات هفته نوزدهم لیگ فوتبال اسپانیا، لالیگا، اتلتیکو مادرید در دیداری پربرخورد موفق شد با نتیجه سه بر یک رئال مایورکا را درهم بکوبد.
در این دیدار که در استادیوم ویسنته کالدرون و به میزبانی تیم دوم مادرید برگزار شد، در نیمه نخست خوان والرا در دقیقه ۱۳ ودیگو فورلان در دقیقه ۳۴ دو گل برای میزبان به ثمر رساندند تا این تیم با برتری دو بر صفر به رختکن برود. نیمه دوم اما نیمه ای پر حادثه لقب گرفت. ابتدا در دقیقه ۶۹ لوپز از اتلتیکو به دلیل خطای پنالتی با کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شد. در ادامه ضربه پنالتی پیره وِبو توسط دروازه بان اتلتیکو، دیوید دژیا دفع شد تا این تیم نتواند یکی از گلها را جبران کند. این پایان کار نبود و داور جاناتان د گوژمان از مایورکا را در دقیقه ۸۶ با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج کرد تا هر دو تیم ده نفره به کار خود ادامه بدهند. در وقتهای تلف شده هم خوزه آنتونیو ریس گل سوم را برای اتلتیکو به ثمر رساند تا این تیم به بردی قاطع دست یابد. با این نتیجه اتلتیکو با ۳۰ امتیاز به رده ششم جدول صعود کرد و مایورکا هم با ۲۷ امتیاز در جایگاه نهم قرار گرفت.

شکست پتریوتز در برابر جتس


در ادامه مسابقات پلی آف لیگ ملی فوتبال آمریکایی، ان اف ال، این هفته چهار دیدار برگزار شد، که در یکی از مهمترین دیدارها نیورک جتس، موفق شد، یکی از پرافتخارترین تیمهای لیگ، نیواینگلند پتریوتز را از پیش رو بردارد.
در این دیدار که با نتیجه ۲۸ به ۲۱ بسود نیویورک به پایان رسید، تام بریدی کوارتر بک تیم نیوانگلند ۲۹۹ یارد پاس ارسال کرد اما این همتایش در تیم نیویورک بود که تنها با ارسال پاسهایی به طول ۱۹۴ یارد، سبب به ثمر رسیدن سه تاچ داون شد.

در دیگر دیدار مهم مرحله پلی آف لیگ، تیم گرین بی پکرز در مصاف با آتلانتا فالکونز با نتیجه ۴۸ بر ۲۱ به پیروزی رسید. در این دیدار که به میزبانی فالکونز برگزار شد، آرون راجرز، کوارتر بک گرین بی، باز هم ستاره تیمش بود و با ارسال پاسهایی به طول ۳۶۶ یارد که به ۳ تاچ داون هم انجامید نقش مهمی در این پیروزی داشت.

در دیگر دیدارهای مرحله پلی آف لیگ ان. اف. ال، تیم سیاتل سی هاکس در برابر شیکاگو برز با نتیجه ۳۵ بر ۲۴ تن به شکست داد و پیتسبورگ استیلرز موفق شد با پیروزی ۳۱ بر ۲۴ در برابر بالتیمور ریونز به جمع ۴ تیم برتر لیگ بپیوندد.

Monday, January 17, 2011

خبرهایی از جام ملتهای آسیا


یازدهمین روز جام ملتهاي آسيا با صعود اردن به مرحله يك چهارم نهايي و البته گل باران شدن عربستان مقابل ژاپن به پایان رسید.
این رقابتها امروز درگروه دوم با برگزاری دو بازی همزمان، در مرحله گروهی دنبال شد که طی یکی از آنها در ورزشگاه الریان شهر دوحه تیم ملی فوتبال ژاپن در یک بازی یک طرفه 5 بر صفر پرافتخارترین این رقابتها، عربستان سعودی را در هم کوبید. سعودی ها كه با شكست در دو ديدار نخست خود اميدي براي صعود نداشتند، در آخرين ديدار خود هم باختند تا وداعی تلخ با جام پانزدهم داشته باشند. در این بازی که در زیر بارش باران برگزار شد، دروازه شاگردان ناصر الجوهر در همان نیمه نخست سه بار فرو ریخت. شینجی اوکازاکی با زدن سه گل در دقایق 8، 13 و 80 هت تریک کرد و ریوایچی مائدا با گلهای خود در دقایق19 و 51 کمک نمود تا سامورایی ها، شکست تحقیرآمیزی به عربستان تحمیل کنند. ژاپن با اين پيروزي 7 امتيازي شد و به عنوان تيم نخست به مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌ها صعود كرد.

در دیگر دیدارامروز، تیمهای دوم و سوم این گروه، اردن و سوریه در ورزشگاه قطر اسپورت شهر دوحه، به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان عدنان حمد جواز صعود به دور یک چهارم نهایی را به دست آوردند. سوری ها، ابتدا توسط محمد زینو، در دقیقه 15 به گل رسیدند، اما گل به خودی دقیقه ۳۰ طه دیاب، کار را به تساوی کشاند. اردنی ها که با تساوی هم، به دور بعد صعود می کردند، در یک بازی برتر، در نیمه دوم، به گل پیروزی رسیدند، تا با ۷ امتیاز، راهی مرحله بعد شوند. الصیفی دقیقه 59 گل برای اردن گلزنی کرد تا تیمش در جدول رده بندی گروه دوم، هم امتیاز با ژاپن و تنها بدلیل تفاضل گل، در مکان دوم بایستد. سوریه 3 امتیازی و عربستان بدون امتیاز هم از دور این بازیها حذف شدند.

اما دیشب هم چهره تیمهای صعود کننده از گروه نخست، مشخص شد و ازبکستان و قطر، جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها، را بدست آوردند. در آخرین بازیهای گروه اول، در ورزشگاه الغرافه شهر دوحه، دیشب تیمهای چین و ازبکستان به مصاف هم رفتند، که پیکار این دو تیم در پایان با نتیجه تساوی 2 بر 2 خاتمه یافت.در این دیدار، ابتدا، چینی ها در دقیقه۷ توسط یون وانگ پیش افتادند ولی ازبکها با زدن دو گل توسط اودیل احمدوف در دقیقه 30 و الکساندر گینریخ در دقیقه 46 امیدوار به پیروزی شدند. ده دقیقه بعد از دریافت گل، چین وسیله هائو جونمن، بازی را به تساوی کشید. ازبکها با دفاع منسجم از تغییر نتیجه جلوگیری کردند، تا تیمشان با 7 امتیاز از سه بازی، پس از ایران،دومین تیم صعود کننده لقب بگیرد.

دیگر تیم صعود کننده این گروه، میزبان بازیها بود. دیشب تیم ملی فوتبال قطر در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه به مصاف تیم کویت رفت و درحالیکه برای صعود نیاز به نتیجه ای مناسب در دیدار چین با ازبکستان داشت، خود با حساب 3 بر صفر بر حریفش غلبه کرد. قطری ها در این بازی توسط کاپیتان محمد بلال دقیقه11، محمد السعید دقیقه 16 و فابیو سزار دقیقه 86 گلزنی کردند و با 6 امتیاز بعنوان تیم دوم گروه، جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی را بدست آوردند. چین با 4 امتیاز، و کویت هم بدون امتیاز با جام وداع گفتند.

خبرهایی از فوتبال جهان


هفته نوزدهم لیگ فوتبال اسپانیا، لالیگا، با افزایش فاصله تیمهای اول و دوم جدول همراه بود.
بارسلونای صدرنشین که دیشب در نوکمپ میزبان مالاگا بود، این تیم را با نتیجه چهار بریک در هم کوبید تا اختلاف امتیازش هم با رئال مادرید به عدد چهار برسد. بارسا، خیلی زود و در دقیقه ۸ توسط آندرس اینیستا، به گل دست یافت. تنها ده دقیقه بعد داوید ویا توانست اختلاف را به دو گل برساند. آبی و اناری پوشان در این نیمه یک بار دیگر هم گلزنی کردند. پدرو رودریگز که بتازگی به ماشین گلزنی بارسا تبدیل شده، در دقیقه ۳۶ گل سوم را به ثمر رساند، تا شاگردان پپ گواردیولا، نیمه نخست را با برتری سه بر صفر به رختکن بروند. در نیمه دوم و در دقیقه ۶۸ دودا توانست یکی از گلها را برای مالاگا جبران کند. این اما پایان کار نبود و داوید ویا در دقیقه ۷۴ دومین گل خود و چهارمین گل بارسا را به ثمر رساند، تا این با برد، بارسلونا به رکورد ۲۸ مسابقه بدون باخت دست یابد. همچنین این برد اختلاف امتیازی بارسا و رئال مادرید را هم در صدر جدول به عدد چهار رساند چرا که رئال در دیداری خارج از خانه در برابر آلمریای قعرنشین با نتیجه یک بر یک متوقف شد. در این دیدار که در استادیو دل مدیترانیو برگزار شد، شاگردان ژوزه مورینیو بازی بسیار کُندی را به نمایش گذاشتند. دیدار این دو تیم در نیمه نخست گلی در بر نداشت اما در نیمه دوم، این میزبان بود که در دقیقه ۶۰ توسط لئوناردو اویوآ به گل دست یافت. کهکشانی ها که می دانستند شکست در این دیدار، فاصله آنها را با رقیب سنتیشان در صدر جدول افزایش خواهد داد به آب و آتش زدند تا به گل تساوی یا برتری دست یابند. سرانجام استبان گرانِرو بازی را به تساوی کشید. در ادامه این دیدار توپی از خط دروازه ها نگذشت و بازی با همان تساوی یک بر یک خاتمه یافت. با این تساوی رئال با ۴۸ امتیاز در همان رده دوم پس از بارسای ۵۲ امتیاز ایستاد. آلمریا هم با ۱۴ امتیاز قعر جدول باقی ماند. در دیگر دیدار شب گذشته، والنسیا موفق شد با نتیجه دو بر صفر میهمانش دیپورتیوو لاکرونیا را از پیش رو بردارد و با ۳۷ امتیاز در رده چهارم جدول باقی بماند هفته نوزدهم رقابت‌های لالیگا امشب با برگزاری دیدار بین تیم‌های اتلتیکو مادرید و مایورکا به پایان می رسد.

درهفته بیستم رقابتهای فوتبال سری آ باشگاه‌های ایتالیا میلان صدرنشین، در زمین لچه با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف شد. در آلمان، هفته هجدهم رقابتهای بوندس‌لیگا با پیروزی تیمهای پیشتاز جدول پایان یافت.
دیروز هانوفر که در استادیوم کومرتز بانک آرنا و به مصاف آینتراخت فراکفورت رفته بود، توانست با نتیجه سه بر صفر حریفش را در هم بکوبد تا به رده دوم جدول صعود کند. در نیمه اول، محمد عبدلائو در دقیقه ۱۵ و کریستین شولز در دقیقه ۲۱ برای هانوفر گلزنی کردند. در نیمه دوم که تیم میزبان از جبران گلهای خورده عاجز بود، بار دیگر دروازه خود را گشوده دید. دیدیه یاکونن در دقیقه ۸۹ تیر خلاص را بر پیکر آینتراخت شلیک کرد تا هانوفر به بردی ارزشمند در خارج از خانه دست یافته و با ۳۴ امتیاز به رده دوم جدول صعود کند.

در دیگر دیدار هفته هجدهم بوندسلیگا که شنبه برگزار شد، فا. اف. ب. اشتوتگارت، با نتیجه یک بر صفر تیم ماینتس را شکست داد. در این دیدار که در استادیوم مرسدس بنز آرنا و به میزبانی اشتوتگارت برگزار شد، مارتین هارنیک در دقیقه ۷۹ تنها گل دیدار را برای اشتوتگارت به ثمر رساند تا این تیم به بردی خانگی دست یابد. ماینتس برغم این شکست با ۳۳ امتیاز در رده سوم باقی ماند اما اشتوتگارت با این برد یک پله بالاتر آمد و در رده هفدهم جدول قرار گرفت.

همچنین این هفته بوندسلیگا، با توقف بایرن مونیخ در برابر ولفسبورگ دنبال شد. ولفسبورگی های میزبان، ابتدا توسط مولر دروازه خود را گشوده دیدند. در دقیقه ۲۱ یک پنالتی هم به بایرنی ها تقدیم کردند که فیلیپ لام نتوانست آنرا به گل تبدیل کند.اما در دقیقه ۴۵ داور یک ضربه پنالتی به سود ولفسبورگ اعلام کرد که گرافیته هم نتوانست این ضربه را به گل تبدیل کند. در ادامه حملات دو تیم نتیجه ای نداشت تا آنکه در دقیقه ۸۶ ریتر موفق شد بازی را به تساوی بکشاند. با این تک امتیاز بایرن مونیخ با ۳۰ امتیاز در رده پنجم باقی ماند و ولفسبورگ هم با ۲۰ امتیاز به رده چهاردهم سقوط کرد.

اما جمعه، صدرنشین بوندسلیگا، بورسیا دورتموند،سه بر یک، بایرلورکوزن را درهم کوبید. در این دیدار که به میزبانی لورکوزن برگزار شد، گراسکرویتس در دقیقه ۴۹ و ۵۳ بعد اختلاف دوگل برای میهمان زد. تنها دو دقیقه بعد گوتز دورتموند را سه بر صفر پیش انداخت. در ادامه، میزبان موفق شد تنها در دقیقه ۸۰ وسیله کیسلینگ یکی از گلها را جبران کند.اما بازی با نتیجه سه بر یک به سود دورتموند خاتمه یافت، تا این تیم، با ۴۶ امتیاز و ۱۲ امتیازاختلاف با هانوفر در صدر، یکته تازی کند.بایرلورکوزن هم با ۳۳ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

اما در هفته بیستم مسابقات فوتبال لیگ فرانسه، لوشامپیونا، تیم مارسی به مصاف بوردو رفت که موفق شد این تیم را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. در این دیدار که در استادیوم ولودروم و به میزبانی مارسی برگزار شد، این تیم میزبان بود که گل نخست را در دقیقه ۲۳ توسط گیناک به ثمر رساند. سپس براندائو در دقیقه ۴۵ اختلاف را به دو گل رساند. در نیمه دوم اما دو تیم بازی متعادلی به نمایش گذاشتند و تنها مودسته در دقیقه ۷۴ توانست از روی نقطه پنالتی یکی از گلها را جبران کند تا بازی با پیروزی دو بر یک شاگردان دیدیه دُشان خاتمه یابد. با این پیروزی مارسی با ۳۲ امتیاز به رده پنجم صعود کرد و بوردو هم با ۲۷ امتیاز در رده دهم قرار گرفت

در دیگر دیدار هفته بیستم لوشمپیونا، نیس در برابر لیل صدرنشین با نتیجه دو بر صفر تن به شکست داد. در این دیدار که به میزبانی نیس برگزار شد، جروینیو در دقیقه ۴۳ میهمان را پیش انداخت. سپس در نیمه دوم و در دقیقه ۵۰ ساو گل دوم را هم برای لیل به ثمر رساند، تا نیس تن به شکستی خانگی دهد. با این نتیجه نیس با ۲۳ امتیاز در مکان پانزدهم باقی ماند، و لیل هم با ۳۵ امتیاز و یک بازی کمتر در صدر جدول ردخ بندی لوشمپیونا قرار گرفت.