Thursday, January 13, 2011

خبرهایی از جام ملتهای آسیا


تیم ملی فوتبال ایران که نخستین دیدار خود در پانزدهمین دوره رقابتهای جام ملتهای آسیا را با پیروزی 2 بر یک برابر عراق به پایان برد، امروز در ادامه تمرینات آماده سازی اش، به آنالیز حریف بعدی خود نیز پرداختند.
ایران در دومین بازی خود در این رقابتها، شنبه عصر، به قضاوت نواف شکرالله از بحرین، در ورزشگاه اسپورت سیتی، به مصاف تیم ملی کره شمالی خواهد رفت. خبرها از اردوی تیم ملی حاکی از آنست که بازیکنان ایران بدون هیچ مصدوم ویا محرومی، در آمادگی کامل بسر می برند. در پایان رقابتهای دور نخست مرحله گروهی تیم ملی فوتبال ایران در گروه چهارم با 3 امتیاز در صدر قرار دارد و تیم کره شمالی که در نخستین دیدار خود برابر امارات به تساوی رسید، دوم است وتیمهای، امارات و عراق در رده های بعدی قرار دارند.


اما امروز در ادامه مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا چهره نخستين تيم حذف شده از جام ملت‌هاي آسيا مشخص شد. تيم ملي فوتبال عربستان كه ديدار نخست خود را مقابل سوريه با نتيجه دو بر يك واگذار كرده بود در روز دوم از ديدارهاي گروه دوم با شكست مقابل اردن نخستين تيم حذف شده‌ي رقابت‌ها لقب گرفت. تیم ملی اردن که مقابل ژاپن، هم نمایش عالی داشت، از سد تیم مدعی عربستان هم گذشت تا پرافتخارترین تیم جام ملت‌های آسیا با پانزدهمین دوره این رقابت‌ها از این رقابتها بدون گرفتن حتی یک امتیاز وداع کند. تك گل این دیدار وسیله ی بها سليمان در دقيقه 43 به ثمر رسید. این نتیجه تا پایان ، دست نخورده باقی ماند و تلاش شاگردان ناصر الجوهر كه پس از اخراج پسيرو پرتغالي هدايت تيم ملي عربستان را بر عهده گرفته بود، نیز سودي نبخشيد. نتيجه‌ي ديدار تيم‌هاي سوريه و ژاپن كه هم اینک در حال برگزاریست تاثيري در وضعيت عربستان نخواهد داشت و عربستان، قهرمان سه دوره جام ملتها، اولین حذف شده این جام پانزدهم لقب گرفت.

اما دیروز در دومین بازی از دور دوم مرحله گروهی، کشور میزبان با پیروزی در برابر تیم ملی چین، معادلات گروه یک را پیچیده تر کرد. تیم ملی قطردر دومین دیدار خود، روز گذشته در ورزشگاه الخلیفه، به مصاف تیم ملی چین رفت و موفق شد با نتیجه دو بر صفر حریفش را شکست دهد تا امیدوار به صعود شود. قطر که دیدار نخست خود در برابر ازبکستان را با نتیجه دو بر صفر واگذار کرده بود و برای امیدواری به صعود، محکوم به پیروزی در این دیدار بود، در دقیقه ۲۷ توسط یوسف احمد به نخستین گل خود دست یافت. این پایان کار نبود و احمد در دقیقه ۴۵ اختلاف را به دو گل رساند. نیمه دوم هم با وجود حملات دو تیم گلی در برابر نداشت تا بازی با همان برتری دو بر صفر شاگردان برونو متسو خاتمه یابد. با این پیروزی تیم ملی قطر با سه امتیاز پس از ازبکستان که صعودش را مسجل کرده در مکان دوم قرار گرفت تا همچنان نیم نگاهی به صعودداشته باشد. تیم ملی چین هم با توجه به شکست کویت در برابر ازبکستان، با سه امتیاز همچنان از بخت صعود برخوردار است.

No comments:

Post a Comment