Monday, January 17, 2011

خبرهایی از جام ملتهای آسیا


یازدهمین روز جام ملتهاي آسيا با صعود اردن به مرحله يك چهارم نهايي و البته گل باران شدن عربستان مقابل ژاپن به پایان رسید.
این رقابتها امروز درگروه دوم با برگزاری دو بازی همزمان، در مرحله گروهی دنبال شد که طی یکی از آنها در ورزشگاه الریان شهر دوحه تیم ملی فوتبال ژاپن در یک بازی یک طرفه 5 بر صفر پرافتخارترین این رقابتها، عربستان سعودی را در هم کوبید. سعودی ها كه با شكست در دو ديدار نخست خود اميدي براي صعود نداشتند، در آخرين ديدار خود هم باختند تا وداعی تلخ با جام پانزدهم داشته باشند. در این بازی که در زیر بارش باران برگزار شد، دروازه شاگردان ناصر الجوهر در همان نیمه نخست سه بار فرو ریخت. شینجی اوکازاکی با زدن سه گل در دقایق 8، 13 و 80 هت تریک کرد و ریوایچی مائدا با گلهای خود در دقایق19 و 51 کمک نمود تا سامورایی ها، شکست تحقیرآمیزی به عربستان تحمیل کنند. ژاپن با اين پيروزي 7 امتيازي شد و به عنوان تيم نخست به مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌ها صعود كرد.

در دیگر دیدارامروز، تیمهای دوم و سوم این گروه، اردن و سوریه در ورزشگاه قطر اسپورت شهر دوحه، به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان عدنان حمد جواز صعود به دور یک چهارم نهایی را به دست آوردند. سوری ها، ابتدا توسط محمد زینو، در دقیقه 15 به گل رسیدند، اما گل به خودی دقیقه ۳۰ طه دیاب، کار را به تساوی کشاند. اردنی ها که با تساوی هم، به دور بعد صعود می کردند، در یک بازی برتر، در نیمه دوم، به گل پیروزی رسیدند، تا با ۷ امتیاز، راهی مرحله بعد شوند. الصیفی دقیقه 59 گل برای اردن گلزنی کرد تا تیمش در جدول رده بندی گروه دوم، هم امتیاز با ژاپن و تنها بدلیل تفاضل گل، در مکان دوم بایستد. سوریه 3 امتیازی و عربستان بدون امتیاز هم از دور این بازیها حذف شدند.

اما دیشب هم چهره تیمهای صعود کننده از گروه نخست، مشخص شد و ازبکستان و قطر، جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها، را بدست آوردند. در آخرین بازیهای گروه اول، در ورزشگاه الغرافه شهر دوحه، دیشب تیمهای چین و ازبکستان به مصاف هم رفتند، که پیکار این دو تیم در پایان با نتیجه تساوی 2 بر 2 خاتمه یافت.در این دیدار، ابتدا، چینی ها در دقیقه۷ توسط یون وانگ پیش افتادند ولی ازبکها با زدن دو گل توسط اودیل احمدوف در دقیقه 30 و الکساندر گینریخ در دقیقه 46 امیدوار به پیروزی شدند. ده دقیقه بعد از دریافت گل، چین وسیله هائو جونمن، بازی را به تساوی کشید. ازبکها با دفاع منسجم از تغییر نتیجه جلوگیری کردند، تا تیمشان با 7 امتیاز از سه بازی، پس از ایران،دومین تیم صعود کننده لقب بگیرد.

دیگر تیم صعود کننده این گروه، میزبان بازیها بود. دیشب تیم ملی فوتبال قطر در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه به مصاف تیم کویت رفت و درحالیکه برای صعود نیاز به نتیجه ای مناسب در دیدار چین با ازبکستان داشت، خود با حساب 3 بر صفر بر حریفش غلبه کرد. قطری ها در این بازی توسط کاپیتان محمد بلال دقیقه11، محمد السعید دقیقه 16 و فابیو سزار دقیقه 86 گلزنی کردند و با 6 امتیاز بعنوان تیم دوم گروه، جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی را بدست آوردند. چین با 4 امتیاز، و کویت هم بدون امتیاز با جام وداع گفتند.

No comments:

Post a Comment