Wednesday, January 19, 2011

خبرهایی از فوتبال اروپا


در ادامه دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال اسپانیا، کوپا دل ری، تیم سویا با پیروزی سه بر صفر در برابر ویارئال به دور بعد صعود کرد.
در دیداری که در استادیوم رامون سانچز پیزخوان و به میزبانی سویا برگزار شد، در همان ابتدای کار، رناتو در دقیقه ۷ میزبان را پیش انداخت. در ادامه نیمه نخست توپی از دروازه ها نگذشت تا این نیمه با برتری میزبان به پایان برسد. در نیمه دوم و در دقیقه ۴۷ فدریک کانوته ضربه ارسالی کرنر را با سر تبدیل به گل کرد تا سویا اختلاف را به دو برساند. تنها سه دقیقه بعد، الکسیس روانو، بار دیگر از روی ارسال کرنر و ضربه سر، برای میزبان، گلزنی کرد تا این تیم به بردی قاطع دست یابد. با این نتیجه و با توجه به بازی رفت و تساوی سه بر سه در آن دیدار، سویا موفق شد در مجموع با پیروزی ۶ بر ۳ در برابر ویارئال راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات کوپا دل ری شود. این چهارمین حضور سویا در نیمه نهایی این مسابقات، در ۶ فصل اخیر است این دیدار امشب با دو دیدار پیگیری میشود که طبق برنامه دپورتیوو لاکرونیا با آلمریا و رئال بتیس با بارسلونا دیدار خواهند کرد.

در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‎های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های ایتالیا ، ناپولی با نتیجه 2 بر یک از سد میهمان خود بولونیا گذشت و به یک چهارم نهایی کوپا ایتالیا راه پیدا کرد. همچنین در ادامه دور سوم مسابقات جام حذفی انگلیس، اف ای کاپ، منچستر سیتی با غلبه بر لستر سیتی راهی دور بعد این مسابقات شد.
در این دیدار که در استادیوم خانگی منچسترسیتی برگزار شد، ابتدا کارلوس تبِس، ستاره ناراضی این تیم در دقیقه ۱۵ میزبان را پیش انداخت. سپس در دقیقه ۱۹ پول گَلَگِر از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه ۳۷ پاتریک ویرا، هافبک کهنه کار منچستر اختلاف را به دو رساند، و تنها یک دقیقه بعد، ادم جانسون، سومین گل شاگردان روبرتو مانچینی را به ثمر رساند، تا این تیم با پیروزی سه بر یک به رختکن برود. در نیمه دوم اما کارلوس تبس، در دقیقه ۵۹ یک ضربه پنالتی را از دست داد تا این تیم از رسیدن به گل چهارم محروم شود. در ادامه و در دقیقه ۸۳ دایر، اختلاف را به یک گل رساند ، بازی در آخرین دقایق حساس شد. در ادامه اما الکساندر کولاروف چهارمین گل منچستر سیتی را به ثمر رساند تا این تیم با پیروزی چهار بر دو در این دیدار، راهی دور چهارم رقابتهای جام حذفی یا اف. ای. کاپ شوددر دو دیدار دیگر هم استوک سیتی 2 بر صفرکاردیف سیتی را حذف کرد و ولورهمپتون با 5 گل دانکستر را در هم کوبید. دور سوم رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاههای انگلیس امروز با برگزاری دیدار تیم‌های لیدزیونایتد و آرسنال به پایان می‌رسد


No comments:

Post a Comment