Wednesday, January 26, 2011

حذف تنیسور شماره یک جهان


حذف مرد شمار یک تنیس جهان، از اولین گراند اسلم سال، مهمترین خبر رقابتهای تنیس آزاد استرالیا شد.
امروز در ادامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی تنیس اوپن استرالیا، رقابتهای ۲۴ میلیون و۷۰۰ هزار دلاری ملبورن، رافائل نادال، بخت نخست قهرمانی رقابتهای تنیس انفرادی و تنیس باز برتر رده بندی ای. تی. پی. اتحادیه تنیس بازان حرفه ای، در مقابل هموطنش، داوید فرر اسپانیایی، به میدان رفت و درحالیکه از ناحیه عضله همسترینگ و کشاله ران، دچار آسیب دیدگی شده بود، در سه ست متوالی نتیجه را واگذار کرد و از راهیابی به مرحله بعد بازماند. این درحالی بود که نادال رویای فتح پیاپی هر ۴ گراند اسلم را در سر می پروراند و با این باخت میتوانست پس از رود لاور که در سال ۱۹۶۹ ، جام قهرمانی هر ۴ گراند اسلم تنیس را بصورت پیاپی بالای سر برد، سومین تنیس بازی باشد که به این افتخار دست یافته. فرر در این بازی با نتایج ۶ بر ۴، ۶ بر ۲ و ۶ بر ۳ مرد اول تنیس را بزانو درآورد و خود به جمع ۴ تنیس باز برتر این جام پیوست. این چهارمین پیروزی فرر در ۱۵ مسابقه اش مقابل نادال بود. فرر با این برد باید در دور نمیه نهایی با اندی مورای بریتانیایی مصاف دهد.

اندی موری، بخت پنجم کسب جام در دیداری دیگر از همین مرحله، مقابل الکساندر دولگوپولوف اوکراینی به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید تا امید رسیدن به فینال را برای خود زنده نگاه دارد. موری در صورت پیروزی بر فرر اسپانیایی باید با پیروز بازی فدرر ، ژوکوویچ مصاف دهد

در رقابتهای زنان ورا زوانارووا، زن شماره دوی تنیس جهان از روسیه در مقابل پترا کویتووا از جمهوری چک به میدان رفت و، نتیجه بازی را دو بر صفر بسود خود رقم زد تا راهی مرحله نمیه نهایی این دیدارها شود. زواناروا در ست نخست ۶ بر ۲ و در ست دوم۶ بر ۴ برتری خود را به تنیسور رده ۲۵م جهان تحمیل کرد.

کیم کلایسترز بلژیکی، امید سوم کسب قهرمانی این مسابقات هم، در پیکار با آگنیژکا رادوانسکا از لهستان توانست برغم برک پوینت موفق حریف در ست دوم، کار را یکسره کند و به پیروزی برسد. کلایسترز، در مصاف با تنیسور رده ۱۲م جهان، در دو ست متوالی و با نتایج ۶ بر ۳ و ۷ بر ۶ در تایم برک به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی این رقابتها شد.

No comments:

Post a Comment