Monday, January 3, 2011

جدال نادال و فدرر روی آب


نفرات اول و دوم تنیس مردان جهان در مسابقه ای نامتعارف بر روی آب به مصاف هم رفتند.
در این دیدار که در سواحل قطر در خلیج فارس برگزار شد، راجر فدرر و رافائل نادال بر روی صفحه ای شناور بر روی آب به مسابقه نمایشی پرداختند. این بازی نمایشی به منظور آغاز مسابقات فصل تنیس اتحادیه تنیس بازان حرفه ای، ای. تی. پی. تور سال ۲۰۱۱ برگزار شد. این مسابقات متشکل از ۶۳ تورنمنت است و در ۳۲ کشور جهان برگزار میشود

در ادامه مسابقات تنیس هاپمن و در گروه دوم، امروز تیم ایتالیا موفق شد با نتیجه دو بر یک بریتانیا را از پیش رو بردارد. در این مسابقات که در پرت استرالیا برگزار می شود، ابتدا فرانچسکا اسکیاوونه در برابر لائورا رابسون ۱۶ ساله در دو ست و با نتایج ۷بر۵ و ۶بر۳ به پیروزی دست یافت.

در دیدار انفرادی مردان، هم اندی موری در برابر پوتیتو استاراچه در دو ست و با نتایج ۷-۵ و ۶-۱ به برتری دست یافت تا تعیین برنده به دیدار دونفره مختلط کشیده شود.
در بازی مختلط دوبل، اندی موری و لائورا رابسون به مصاف پوتیتو استاراچه و فرانچسکا اسکیاوونه رفتند که این دیدار با پیروزی نمایندگان ایتالیا به پایان رسید. زوج ایتالیایی این بازی را با نتیجه دو بر یک و با نتایج۶ به ۷، ۷ بر۶ و ۱۰ بر۲ بسود خود به پایان بردند تا ایتالیا در مجموع با نتیجه دو بر یک بریتانیا را از پیش رو بردارد. گفتنی است امروز تیم آمریکا هم با پیروزی در هر دو دیدار انفرادی، با نتیجه دو بر صفر از فرانسه پیش افتاد. در دیدارهای گروه اول، کریستینا میادِنوویچ فرانسوی در برابر بتانی ماتک ساندز با نتیجه دو بر یک تن به شکست داد. در انفرادی مردان هم جان ایسنر در برابر نیکلاس ماهوت با نتیجه دو بر صفر به پیروزی دست یافت تا آمریکا در کل با نتیجه دو بر صفر از فرانسه پیش بیفتد.

در خبری دیگر از تنیس کارولین وژنیاکی، تنیسور شماره یک زنان جهان، در کنفرانسی خبری اعلام کرد از اینکه سال ۲۰۱۱ را به عنوان نفر نخست تنیس زنان آغاز خواهد کرد، فشاری احساس نمی کند. در این کنفرانس که با حضور ۸ تنیسور برتر زن در هنگ کنگ برگزار شد، وژنیاکی استرس را مربوط به زمانی دانست که قرار است کاری خارق العاده صورت بگیرد، حال آنکه او در سال گذشته ۶ عنوان قهرمانی به دست آورده و تنیسورهای قدری را از پیش رو برداشته. در این مراسم همچنین ونوس ویلیامز آمریکایی که به دلیل مصدومیت تنها در یو اس اوپن به میدان رفته بود، مصدومیت را جزئی از ورزش نامید و حضورش در هنگ کنگ را دلیل بر آمادگی اش نامید.


No comments:

Post a Comment