Sunday, January 16, 2011

خبرهایی از فوتبال جهان


در آغاز هفته بیستم لیگ فوتبال فرانسه، لوشمپیونا، تیم فوتبال پاریسن ژرمن، با پیروزی در برابر سوشو به رده دوم جدول صعود کرد.
در دیداری که روز گذشته در استادیوم پارک دو پرنس و به میزبانی پاریسن ژرمن برگزار شد، این تیم توانست با نتیجه دو بر یک سوشو را از پیش رو بردارد. ابتدا در دقیقه ۱۴مودیبو مایگا، میهمان را پیش انداخت. اما تنها دو دقیقه بعد، ممدو ساکو بازی را به تساوی کشاند. در ادامه، باز هم تیم میزبان بود که در دقیقه ۲۳ توسط لودویک ژولی به گل دست یافت، تا پاریسن ژرمن، دو بر یک از حریفش پیش بیفتد. در نیمه دوم دو تیم هر چه زدند به در بسته زدند تا بازی با همان برتری دو بر یک به سود پاریسن ژرمن به پایان برسد. با این پیروزی پاریسن ژرمن با ۳۴ امتیاز به رده دوم جدول صعود کرد. سوشو هم با این شکست با ۲۵ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت.

در دیگر دیدار این هفته لوشمپیونا، المپیک لیون، با نتیجه سه بر صفر لوریان را درهم کوبید. در این دیدار که در استادیوم ژرلان و به میزبانی لیون برگزار شد، میزبان در نیمه نخست و در دقیقه ۴۱ توسط گومیس به گل نخست دست یافت. این تیم در نیمه دوم هم به حملات خود ادامه داد تا در دقیقه ۵۳ کیم کالستروم اختلاف را به دو گل برساند. این پایان کار نبود و تنها چهار دقیقه بعد گومیس دومین گل خود و سومین گل لیون را به ثمر رساند تا این تیم به بردی خانگی دست یابد. با این پیروزی، لیون با ۳۴ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت. لوریان هم با ۲۵ امتیاز جایگاه ۱۲هم را به خود اختصاص داد. در سایر دیدارها، برست سه بر یک در برابر کان شکست خورد، لنس دو یک سنت اتین را از پیش رو برداشت، مونت پیلیه با همین نتیجه والنسینس را برد، نیس دو بر صفر بازی را به لیل واگذار کرد، رن با نتیجه چهار بر صفر آرلس آوینون را در هم کوبید.اوسر و موناکو به تساوی یک بر یک دست یافتند و دیدار تولوز و ننسی با نتیجه یک بر صفر به سود تولوز به پایان رسید.

در آغاز مسابقات فوتبال ایالت سائو پائولو در برزیل، موسوم به پائولیستا آ یک، تیمهای پالمیراس و بوتافوگو با تساوی بدون گل به کار خود خاتمه دادند. در این دیدار که در استادیوم پالسترا، ایتالیا، و به میزبانی پالمیراس برگزار شد، دو تیم حملات گسترده ای ترتیب دادند که به ثمر ننشست تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد. در سایر دیدارهای پائولیستا، لیننزه ۴ بر یک در برابر سانتوز مغلوب شد، اوئسته سه بر صفر سائو کِتانو را شکست داد، سائو برناردو هم سه بر یک گرمیو را از پیش رو برداشت

اسطوره سابق فوتبال بریتانیا و باشگاه بولتون ،روز گذشته در سن ۸۵ سالگی درگذشت.
نت لوفتهاوس، مهاجم سابق تیم ملی انگلیس، تمام دوران ورزشی خود را در باشگاه بولتون گذراند.لوفتهاوس، در بیش از ۵۰۰ مسابقه، پیراهن این تیم باشگاهی را پوشید و، ۲۵۵ گل برای بولتون به ثمر رساند. او ۳۳ بار هم با پیراهن تیم ملی انگلیس به میدان رفت که حاصل آن ۳۰ گل بود. لوفتهاوس، پس از خداحافظی از بازی در مستطیل سبز، در باشگاه بولتون سمتهای مختلفی را بر عهده داشت.


No comments:

Post a Comment