Thursday, January 6, 2011

از دست دادن کرسی آسیایی پس از یک دهه و خبرهایی از جام ملتها




علی سعیدلو، رئیس سازمان تربیت بدنی ایران، که خود را برای احراز پست نایب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا، نامزد کرده بود، با شکست در انتخابات امروز، مقابل نماینده نپال، برای کسب این پست در منطقه جنوب و مرکز آسیا رای نیاورد.

شکست سعیدلو در کسب رای، در حالی رقم خورد که،علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، با انصراف از نامزدی در انتخاباتِ کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، پستی که ایران بیش از یک دهه آن را حفظ کرده بود، نیز از دست رفت. این انتخابات امروز در بیست و چهارمین کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا در دوحه قطر برگزار شد و در رای گیری در منطقه مركز و جنوب آسیا رييس سازمان تربيت بدني ایران سعيدلو در رقابت با رقیبانی از هند، نپال، پاكستان، سريلانكا و قرقيزستان، با ۲۰ رای قافیه را نمانیده نپال باخت .طی رای گیری نهایی انجام گرفته، برای احراز پست نایب رئیسی در این منطقه ، گانش تاپا از نپال با کسب ۲۵ رای از 45 رای ماخوذه نایب رئیس AFC شد. پیش از این کارشناسان و منتقدان فدراسیون از جمله محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران از غیرممکن بودن نامزدی دو ایرانی در انتخابات و شکست علی سعیدلو سخن گفته بودند.

در طی برگزاری ۲۴ مین کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا، محمد بن‌همام نیز كه تنها نامزد براي رياست AFC بود در انتخابات اين نهاد براي يك دوره چهارساله ديگر به رياست كنفدراسيون فوتبال آسيا را انتخاب شد.

همچنین استرالیا، بعنوان میزبان مسابقات جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۱۵ انتخاب شد. این درحالیست که فرانک لووی، رئیس فدراسیون انکشور، اصرار دارد که این انتخاب به دلیل شکست کشورش در میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ نبوده است. این انتخاب در حالی در قطر صورت گرفته که یک ماه پیش این کشور موفق شد استرالیا و سایر کشورها را در راه کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ شکست دهد. لووی در پی رد توافقات پنهانی برای این میزبانی دوره بعدی بازیهای آسیا، گفت میزبانی جام ملتهای آسیا، هدیه به انکشور نیست و او انتظار دارد که کشورش در ۴ سال باقی مانده تا این مسابقات به مرز آمادگی صد در صدر برسد

اما یک روز پیش از آغاز رقابتهای پانزدهمین دوره جام ملتهای آسیا، ملی پوشان فوتبال ایران امروز ظهر تهران را به مقصد دوحه ترک کردند. ملی پوشان پس از استراحت کوتاهی در هتل شرایتون دوحه، ساعت ۷ عصر به وقت محلی نخستین تمرین خود را در زمین شماره دو ورزشگاه الغرافه برگزار کردند. البته جواد نکونام با هماهنگی افشین قطبی و کادر فنی، فردا به سایر ملی‌پوشان ملحق خواهد شد. جام ملت‌های آسیا از روز فردا پس از برگزاری مراسم افتتاحیه با دیدار تیم‌های قطر و ازبکستان آغاز می‌شود و تیم ملی ایران در اولین دیدارش در این رقابت‌ها روز سه شنبه 21 دی‌ماه به مصاف عراق، مدافع عنوان قهرمانی آسیا خواهد رفت.

No comments:

Post a Comment