Monday, January 31, 2011

خبرهایی از دنیای اسکی


در مسابقات جام جهانی اسکی آلپاین و در رشته سوپر کامباین مردان، ایویکا کوستلیچ، به مقام نخست دست یافت.
در در این رقابتها که در فرانسه برگزار شد کوستلیچ کروات، با ثبت زمان دو دقیقه و ۵۷ ثانیه و ۱۲ صدم ثانیه، به مقام نخست رسید تا به صدرنشینی در رده بندی کلی این رشته ادامه دهد. پس از او هم هموطنش ناتکو زککیچ دیم و اکسل لوند سویندال از نروژ رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در ادامه جام جهانی پرش با اسکی در ویلینگن آلمان، سورین فرویند به مقام نخست دست یافت. فرویند از کشور میزبان در مجموع دو پرش با کسب ۲۸۹ و یک دهم امتیاز در رده نخست قرار گرفت. پس از فرویند، مارتین کوخ از اتریش و سیمون امان از سوئیس رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

اما دومین دور مسابقات اسکی فری راید در سال ۲۰۱۱ با برتری مَت آنتس آمریکایی به پایان رسید.
در مسابقات اسنوبورد که در سن موریتس سوئیس برگزار شد، پس از آنِتس که به مقام نخست دست یافت، میچ تالدرر از اتریش به مقام دوم رسید. در مسابقات اسکی فری راید هم هنریک ویندشتد از سوئد به مقام نخست رسید و تورگریم وُول از نروژ به مقام دوم دست یافت. مَت آنِتس وهنریک ویندشتد با این عناوین به صدرنشینی در جدول رده بندی کلی اسکی و اسنوبورد فری راید قهرمانی جهان ادامه می دهند.

همچنین در ادامه مسابقات ایکس گیمز، در آمریکا ،شان وایت قهرمان المپیک، به مقام نخست مسابقه هف پایپ دست یافت. وایت آمریکایی که برای نخستین بار پس از کسب مدال طلای المپیک ونکوور به پیکار با حریفان می پرداخت دور نخست را با عنوان دومی به پایان برد، اما در دور دوم به مقام نخست رسید تا با کسب مققام اولی در مجموع دو دور، به یازدهمین مقام و چهارمین قهرمانی متوالی اش در این رشته دست یابد.

در اسکی کراس زنان هم کلسی سروا از کانادا به مقام نخست رسید و اوفلی دیوید از فرانسه هم رده دوم را به خود اختصاص داد.

همچنین در بهترین حرکت با اسنوموبیل، دانیل بودین به مقام نخست رسید و پس از او کالِب کولن هم دوم شد. کالب به همراه برادرش کولتن پرشی جالب انجام دادند که به دلیل انفرادی بودن این مسابقه به حساب نیامد.

No comments:

Post a Comment