Tuesday, January 25, 2011

صعود فدرر به نیمه نهایی


رقابتهای تنیس آزاد استرالیا، امروز با راهیابی راجرر فدرر و نواک ژوکوویچ به مرحله نیمه نهایی پیگیری شد.
راجر فدرر، نفر دوم تنیس مردان جهان، و مدافع عنوان قهرمانی، با پیروزی در برابر استانیسلاس واورینکا، برای هشتمین سال متوالی به نیمه نهایی اوپن استرالیا راه یافت.
فدرر سوئیسی در برابر هموطنش، بخت ۱۹م قهرمانی این مسابقات، با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید تا در نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار نواک ژوکوویچ برود.
چرا که ژوکوویچ صرب در دیگر دیدار مرحله یک چهارم نهایی، در برابر توماس بردیچ از جمهوری چک به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی این مسابقات شد. در این دیدار که دو ساعت و ۳۲ دقیقه به طول انجامید، ژوکوویچ، قهرمان اوپن استرالیا در سال ۲۰۰۸، در برابر بخت ششم کسب جام، سه بر صفر به پیروزی دست یافت تا حریف فدرر در نیمه نهایی شود.

در رقابتهای زنان، تنیسور شماره یک جهان، کارولین وژنیاکی هم با پیروزی در برابر فرانچسکا اسکیاوونه به نیمه نهایی رسید. در این دیدا ، وژنیاکی دانمارکی، در مصاف با اسکیاوونه ایتالیایی، برغم شکست در سِت نخست، در آخر با نتیجه دو بر یک حریفش را از پیش رو برداشت تا برای سومین بار به نیمه نهایی یک گرند اسلم راه یابد. وژنیاکی ۲۰ ساله تاکنون موفق به قهرمانی در هیچ گرند اسلمی نشده.

و در دیگر دیدار گروه زنان، لی نای چینی،بخت نهم فتح جام، آندره آ پتکوویچ را از پیش رو برداشت. نا، که به مصاف بخت سی ام قهرمانی از آلمان رفته بود، موفق شد در دو ست و با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ حریفش را از پیش رو بردارد و قدم به دور نیمه نهایی این مسابقات بگذارد.

No comments:

Post a Comment