Sunday, January 9, 2011

خبرهایی از فوتبال جهان


دور سوم مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های انگلیس، اف ای کاپ امروز با گل رايان گيگز و پیروزی منچستريونايتد مقابل ليورپول دنبال شد.
لیورپول که روز گذشته روی هاجسون را برکنار و کنی دالگلیش را بعنوان مربی جدید خود معرفی کرد در مصاف با شیاطین سرخ قافیه راباخت تا دالگیش در نخستین روز ، شکست را با لیورپول تجربه کند.
اما دیروز این رقابتها با برگزاری ۲۷ دیدار دنبال شد که طی یکی از آنها تیم فوتبال آرسنال در حالیکه در ورزشگاه امارات لندن، میزبان تیم دسته دومی لیدزیونایتد بود، با نتیجه تساوی یک بر یک به کار خود پایان داد. توپچی های لندنی که در نیمه نخست، یک موقعیت گلزنی را بدلیل هوشیاری مدافعِ لیدز، سباستین سکیاسی از دست دادند، تا دقیقه ۵۵ بازی امید وار به پیروزی بودند. اما در نیمه دوم این دیدار، فیل دا، داور بازی، پنالتیِ نخست را بسود میهمان اعلام کرد، و شاگردان آرسن ونگر، دروازه خود را توسط روبرت سنادگراس گشوده دیدند. آرسنال که مقابل لیذر یونایتد، آخرین بار۱۴ سال پیش در ورزشگاه هایبوری لندن و در چارچوب همین رقابتهای اف. ای. کاپ تن باخته بود و از آن تاریخ تاکنون مقابل این تیم بدون شکست مانده ،برای اینکه رکورد ۲۸ بازی بدون باخت خود را از دست ندهد و مهمتر از آن، با جام، وداعی زودهنگام نداشته باشد، تا واپسین لحظات بازی تلاش کرد، تا به گل تساوی رسید. سسک فابرگاس، کاپیتان آرسنال، پیش از پایان بازی، موفق شد، گل تساوی را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه لیدز نماید.

همچنین در دیدار دیگری آستون ویلا با پیروزی مقابل میزبانش، شفیلد یونایتد راهی دور چهارم مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های انگلیس شد.
تیم آستون ویلا که در لیگ برتر مدتها ناکامی کشیده دیشب در حالیکه در ورزشگاه برامال لین، میهمان شفیلدیونایتد بود با حساب 3 بر یک این تیم را شکست داد تا دومین پیروزی خود، در یازده دیدار گذشته در مجموع بازیهای اف. ای کاپ و لیگ را به ثبت برساند. والکر، آلبرایتون و پتروف گلهای آستون ویلارا زدند و جمی وارد تک گل تیممیزبان را به ثمرررساند. در دیگر دیدارهای مهم دیشب، بیرمنگام، اورتون ،برنلی کاونتری، شفیلدونزدی ، فولهام برایتون، هادرسفیلد، وستهام، واتفورد، ناتس کانتی، ویگان اتلتیک ناتینگهام فارست، تورکوای، بولتون، بلکبرن، سوانسی، هیرفورد، استیوناج، بورتون آلبیون و ساوتهمپتون مقابل حریفانشان به پیروزی رسیدند.

در خبری دیگر از فوتبال انگلیس، درحالیکه مقامات فوتبال آمریکایی امروز اعلام کرده اند که دیود بکهام، تنها برای تمرین از ال. ای. گالاکسی به تیم تاتنهام پیوسته. جان رونی، برادر کوچکتر وین رونی، ستاره تیم فوتبال منچستر یونایتد، با عقد قراردادی، به لیگ ملی فوتبال آمریکا، ام. ال. اس. پیوست. رونی بیست ساله که تابستان گذشته با تیمهای سیاتل ساندرز و پورتلند تیمبرز تمرین کرده، واجد شرایط مراسم انتخاب بازیکن لیگ ام ال اس است. مراسم درفت، سیزدهم ژانویه برگزار خواهد شد و از تیم ونکوور وایت کپس بعنوان مقصد احتمالی جان رونی نام برده می شود.


هفته هجدهم رقابت‌های لالیگا اسپانیا با دوازدهمین برد پیاپی تیم فوتبال بارسلونا آغاز شد. شب گذشته بارسا با ۴ گل دپورتیوو لاکرونیا را درهم کوبید. امشب هم مهمترین رقیب بارسلونا، یعنی رئال مادرید میزبان ویارئال است.

ژوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید، اعلام کرد که کاکای برزیلی در دیدار در برابر ویارئال از ابتدا به میدان می رود. آقای خاص عنوان کرد که کاکا تحت هر شرایطی به میدان خواهد رفت، چون او تنها بازیکن تهاجمی ای است که در اختیار دارد. کاکا در دیدار هفته گذشته در برابر لوانته در چارچوب مسابقات کوپا دل ری که به شکست دو بر صفر کهکشانی ها انجامید، برای دومین بار در این فصل در ترکیب تیمش به میدان رفت. مورینیو که با بحران مصدومیت بازیکنانش روبروست، بتازگی، پپه، مدافع این تیم را نیز برای چهار هفته از دست داده تا مشکلات این مربی پرتغالی بیشتر شود.

No comments:

Post a Comment