Monday, February 28, 2011

خبرهایی از فوتبال ایران و جهان


در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا، سه شنبه الهلال عربستان، پذیرای سپاهان ایران است واستقلال ایران، در ورزشگاه آزادی، میزبان السد قطر خواهد بود.
روز چهارشنبه، تیم فوتبال پرسپولیس، که در نخستین دیدار از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، مهمان تیم الاتحاد است، در شهر جده عربستان، به مصاف آن تیم میرود، و عصر همان روز، دیدار تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن ایران و الامارات امارات، در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود. البته در عربستان، انگشت نگاری، معطلی ۵ ساعته پرسپولیسی ها در فرودگاهِ شهر جده، و آنچه که كارشكني‌هاي مسولان فوتبال عربستان، در حين ورود اين تيم به جده، خوانده شد، باعث اعتراض این باشگاه به اف. ای. سی. گردید.

هفته بیست و پنجم لالیگا با شکست یاران جواد نکونام و مسعود شجاعی دنبال شد. اوساسونا، دیشب در زمین لوانته دو بر یک شکست خورد تا سه امتیاز با ارزش را از دست بدهد.
اما شنبه شب،بارسلونا، هفته بیست و پنجمِ رقابتهای لالیگا را، با پیروزی آغاز کرد و سه امتیاز دیگر، به اندوختهٌ خود افزود.کاتالانها که در زمین رئال مایورکا، به میدان رفته بودند، به برتری 3 بر صفر، دست پیدا کردند، تا با 68 امتیاز، یکه تاز لیگ بمانند. در نیمه اول این دیدار، لیونل مسی،در دقیقه۳۸ ، شاگردان پپ گواردیولا را پیش انداخت و درنیمه دوم، داوید ویا، دقیقه57 و پدرو رودریگز، دقیقه ۶۶ گلزنی کردند.این پیروزی، باعث شد، اختلاف بارسا، با مهمترین رقیبش، رئال مادرید ۷ امتیازشود. برد بارسا، با توقف رئال مادرید توام شد. اصلی ترین رقیبِ بارسا، شنبه شب،در زمین دپورتیوو لاکرونیا، با تساوی بدون گل، به کار خود پایان داد. در این دیدار که در ورزشگاه ریازور شهر لاکرونیا برگزار شد، کریستیانورونالدو و یارانش، هر چه زدند، به در بسته زدند، تا اختلاف کهکشانی ها، با بارسلونای صدرنشین، دوباره به هفت امتیاز برسد. در سایر دیدارها، اسپانیول 4 بر یک رئال سوسیه داد را درهم شکست. آتلتیک بیلبائو، یک بر دو مغلوب والنسیا شد و دیدار تیمهای آتلتیکو مادرید با سویا و راسینگ سانتاندر با ویارئال، به تساوی دو بر دو رضایت دادند. دیدار تیمهای اسپورتینگ خیخون با رئال زاراگوزا و هرکولس با ختافه هم صفر،صفر به پایان رسید.

در آلمان، پس از یکه تازی دورتموند بایرلورکوزنی ها با قبول نتیجه تساوی مقابل وردربرمن، به بیشتر شدن فاصله‌ امتیازی خود با صدرنشین جدول رده بندی بوندس‌لیگا رضایت دادند.دیشب در هفته بیست و چهارم بوندس‌لیگا بایر لورکوزان در زمین وردربرمن با تساوی 2 بر 2 متوقف شد.لورکوزنی ها ابتدا با گل ارن دردیوک در دقیقه41 از میزبان خود پیش افتادند. در نیمه دوم سیمون رولفس در دقیقه ۶۷ دومین گل این تیم را به ثمر رساند ولی در فاصله ۸ دقیقه تا پایان بازی با دریافت گل بخودی از سوی اشتفان کیسلینگ و همینطور گلزنی سباستین پرودل در واپسین لحظات بازی، با تساوی متوقف شدند. البته لورکوزان از قبل از دریافت گل دوم در دقیقه ۸۷ به دستور داور آرتورو ویدال را از دست داد و ده نفره زمین را ترک کرد.

در دیگر دیدار برگزار شده دیشب فا اف ب اشتوتگارت ته جدولی رغم ده نفره شدن مقابل تیم اینتراخت فرانکفورت به یک پیروزی امیدوار کننده رسید. ماتیو دلپی‌یره در دقیقه 15 این بازی از زمین اخراج شد تا کار شواب ها سخت تر شود. اما اشتوتگارتی ها با دو گل مارتین هامیک که ظرف ۵ دقیقه در نیمه دوم زده شد در زمین اینتراخت فرانکفورت پیروز شد.

همچنین در هفته بیست و چهارم بوندس‌لیگا، هانوفر تیم سوم جدول هم به یک پیروزی شیرین رسید. این تیم که در حضور ۲۳ هزار تماشاگر سن پائولی در خانه آن تیم به میدان رفته بود موفق شد با تک گل دقیقه ۸۹ کریستین شولتز به سه امتیاز با ارزش این دیدار دست یابد. این برد هانوفری ها را ۴۴ امتیازی کرد و سنت پائولی هم با این باخت خانگی با همان ۲۸ امتیاز در مکان دوازدهم جدول ماندند.
اما در مهمترین و حساسترین دیدار هفته بیست و چهارم بوندس‌لیگا، بروسیا دورتموند پیشتاز لیگ در ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ به پیروزی ارزشمند سه بر یک دست پیدا کرد و گام بلندی به سوی قهرمانی رقابتهای این فصل برداشت. این تیم که شنبه شب در آلیانس آرنا میهمان بایرن مونیخ بود همان ابتدا با گل لوکاس باریوش از حریف پیش افتاد، اما لوییس گوستاوو دقیقه ۱۵ کار را به تساوی کشاند. سه دقیقه بعد از گل تساوی، نوری شاهین برتری را به اردوی زرد پوشان بازگرداند و متس هوملس در دقیقه 60 بار دیگر دروازه شاگردان لوئیس فان خال را گشود، تا نخستین برد دورتموندی ها از سال 1991 در مونیخ، ثبت شود. دورتموند که کسب جام قهرمانی، برای طرفدرانش قطعی است، آخرین بار 9 سال پیش به قهرمانی رسید.

تیم آرسنال از رسیدن به سومین عنوان قهرمانی اش در رقابتهای کارلینگ کاپ انگلیس بازماند.
توپچی های لندن، دیشب در فینال لیگ کاپ، با نتیجه ۲ بر یک مغلوب بیرمنگام شدند تا از دستیابی به نزدیک ترین جام هم بازبماند. در این دیدار که در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شد بیرمنگام ابتدا در دقیقه 28 توسط نیکلا زیگیچ از شاگردان آرسن ونگر پیش افتاد، اما رابین فن پرسی ده دقیقه بعد بازی را به تساوی کشید. بازی دردر نیمه دوم هم با همین نتیجه دنبال شد ودر حالی که طرفدران نماینده پایتخت، منتظر وقتهای اضافه بودند در دقیقه 89 مارتینز با استفاده از اشتباه محرز دروازه بان و خط دفاع آرسنال، برای بیرمنگام گل برتری را به ثمر رساند و مانع از آن شد تا توپچی های لندن برای سومین بار فاتح کارلینگ کاپ شوند.

همچنین در فرانسه ودر ادامه مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ لوشمپیونا، پارسن ژرمن در برابر تولوز به پیروزی رسید. در دیداری که در ورزشگاه پارک دو پرنس و به میزبانی پاریسن ژرمن برگزار شد، آرماند در دقیقه ۲۸ میزبان را پیش انداخت. در ادامه و در دقیقه ۳۸ گونینو به اشتباه دروازه تیم خود را باز کرد تا نیمه نخست با برتری دو بر صفر پاریسن ژرمن به پایان برسد. در نیمه دوم تولوز تنها توانست در دقیقه ۶۲ توسط تابانو یکی از گلها را جبران کند تا بازی با نتیجه دو بر یک به سود میزبان خاتمه یابد. با این نتیجه پاریسن ژرمن با ۴۴ امتیاز به رده چهارم صعود کرد، تولوز هم با ۳۳ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار گرفت.

در دیداری دیگر، سنت اتین در خانه اش در برابر نیس تن به شکست داد. در این دیدار که به میزبانی سنت اتین برگزار شد، دو تیم نیمه نخست را با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. در نیمه دوم اما ابتدا کولیبالی در دقیقه ۵۵ میهمان را پیش انداخت. سپس در دقیقه ۸۵ مونیِر اختلاف را به دو گل رساند تا بازی با نتیجه دو بر صفر به سود نیس خاتمه یابد. با این نتیجه نیس با ۲۹ امتیاز به رده پانزدهم جدول صعود کرد. سن اتین هم با ۳۵ امتیاز رده هفتم را به خود اختصاص داد.

اما در حساس ترین دیدار هفته بیست و پنجم لوشمپیونا، لیل صدرنشین، برغم تساوی مقابل المپیک صدرنشین ماند.. در این دیدار که به میزبانی لیل برگزار شد، ابتدا موسی ساو در دقیقه ۸ میزبان را پیش انداخت. در ادامه و در دقیقه ۲۶ کیم کالستروم بازی را به تساوی کشاند. این بازی تا پایان گلی در بر نداشت تا با همان نتیجه تساوی یک بر یک خاتمه یابد. با این تک امتیاز، لیون با ۴۲ امتیاز در رده پنجم قرار گرفت. لیل هم با ۴۶ امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر، بالاتر از رن در صدر باقی ماند.

هفته بیست و پنجم لیگ فوتبال هلند، اردویزیه، روز گذشته با انجام چهار دیدار برگزار شد که در حساسترین آنها، پی اس وی آیندهوون صدرنشین در برابر آژاکس آمستردام متوقف شد. در این دیدار که در ورزشگاه فیلیپس و به میزبانی پی اس وی برگزار شد، دو تیم هرچه زدند به در بسته زدند تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد. با این نتیجه پی اس وی آیندهوون با ۵۴ امتیاز همچنان در صدر قرار دارد. آژاکس هم با ۴۹ امتیاز رده سوم را به خود اختصاص داده است.

در دیگر دیدار هفته بیست و پنجم اردویزیه، توئنته انسخده با شکست در برابر آزد آلکمار، فرصت رسیدن به پی اس وی را از دست داد. در دیداری که به میزبانی آلکمار برگزار شد، ابتدا تئو یانسن در دقیقه ۲۶ میزبان را پیش انداخت. سپس لوک دو یونگ در دقیقه ۸۹ بازی را به تساوی کشاند. این پایان کار نبود، چرا که اریک فالکنبرگ در وقتهای تلف شده دومین گل میزبان را به ثمر رساند تا تیمش پیروز میدان لقب بگیرد. گفتنی است داور مسابقه در هر نیمه بازی یک بازیکن از توئنته و تیم آلکمار را با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج کرد. با این نتیجه توئنته با ۵۱ امتیاز در رده دوم جدول باقی ماند. آلکمار هم با ۴۳ امتیاز در رده پنجم قرار گرفت.

در ادامه مسابقات هفته بیست و یکم لیگ فوتبال پرتغال، سگرس، پورتوی صدرنشین در برابر اولاننزه، به پیروزی دست یافت. در این دیدار که به میزبانی اولاننزه برگزار شد، دو تیم در پایان نیمه نخست با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. در نیمه دوم اما در دقیقه ۷۰ فالکائو میهمان را پیش انداخت. این پایان کار نبود و فالکائو مجددا در وقتهای تلف شده، برای پورتو گلزنی کرد تا این تیم با نتیجه دو بر صفر به پیروزی دست یابد. با این نتیجه پورتو با ۵۹ امتیاز در صدر باقی ماند و اولاننزه با ۲۷ امتیاز در رده نهم قرار گرفت.

در دیگر دیدار هفته بیست و یکم لیگ سگرس، بنفیکا در برابر ماریتیمو به برتری رسید. در این دیدار که به میزبانی بنفیکا برگزار شد، ابتدا جالما در دقیقه ۷۶ میهمان را پیش انداخت. بنفیکا که نمیخواست شکستی خانگی را تجربه کند بر حملاتش افزود تا در دقیقه ۸۱ توسط سالویو به گل تساوی دست یابد.این پایان کار نبود و کوئنترائو در دقیقه ۹۰ گل دوم و پیروزی بخش میزبان را به ثمر رساند. ضمن آنکه رابسون از ماریتیمو در دقیقه ۹۰ با کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شد. با این نتیجه بنفیکا با ۵۱ امتیاز در رده دوم باقی ماند. ماریتیمو هم با ۲۲ امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار دارد. در جدول رده بندی لیگ پرتغال، پس از پورتو و بنفیکا، اسپورتینگ لیسبون با ۳۳ امتیاز رده سوم را به خود اختصاص داده است.


No comments:

Post a Comment