Tuesday, February 22, 2011

خبرهایی از فوتبال ایران و جهان


رئیس فدراسیون فوتبال ایران، علی کفاشیان در مجمع سازمان لیگ برتر، با اشاره به درآمد چهل و پنج میلیارد تومانی سال ۸۹ این فدراسیون، و اعلام اینکه اردیبهشت ماه سال آینده، قرارداد فدراسیون با صدا و سیما به پایان می رسد، گفت اگر قرار بر این باشد که بازیها از تلویزیون پخش نشوند، در چند سال آینده شاهد سقوط فوتبال خواهیم بود.
اما رقابتهای فوتبال مقدماتی المپیک 2012 لندن، از فردا در قاره آسیا آغاز می شود وطی یکی از آنها تیم امید ایران هم برابر قرقیزستان به میدان خواهد رفت. ایران برای شکستن طلسم 36 ساله ناکامی از حضور در رقابتهای فوتبال المپیک، درحالی باید در ورزشگاه آزادی تهران از قرقیزستان پذیرایی کند که پس از حذف ایران از بازیهای آسیایی و رفتن غلام پیروانی، این تیم بی هیچ برنامه ریزی و بدون انجام حتی یک بازی تدارکاتی، باید آماده دیدارهای مقدماتی المپیک شود. چندی پیش کمیته فنی فدراسیون فوتبال با رای اعتماد به یکی از اعضای خود، مسئولیت سرمربیگری تیم امید را به هومن افاضلی واگذار کرد که پیش از این بعنوان تیم جمع کن، مامور تشکیل اردوی تیم امید و شروع تمرینات این تیم شده بود. گفتنی است، در آسیا ۳۵ تیم بدنبال کسب سه ونیم سهمیه این قاره درالمپیک لندن هستند و در این میان ۱۳ تیم بدلیل رده بندی، و نتایج خوب بدست آمده در دوره های گذشته، در مراحل بعدی با حریفان مصاف خواهند داد. البته ایران یکی از ۲۲ تیم آسیایی است که باید بواسطه نتایج ضعیف دوره های گذشته و ناکامی در صعود به مرحله نهایی این رقابت ها از مرحله سوم در مسابقات مقدماتی المپیک رقابتهای خود را آغاز کند. برگزار خواهد شد

درحالیکه باشگاه السد قطر برای حضور در ایران و انجام دیدارهای لیگ قهرمان آسیا مقابل نمایندگان ایران ابراز نگرانی کرده، تیم فوتسال برزیل فردا در دیداری دوستانه در اصفهان با تیم ملی فوتسال ایران بازی می کند. تیم فوتسال برزیل تیم رده نخست فوتسال جهان، که برای برگزاری سه دیدار دوستانه با تیم ملی فوتسال ایران در اصفهان به سر میبرد فردا در نخستین بازی خود به دیدار تیم ملی ایران، تیم چهارم جهان میرود. این تیم قرار است پنجشنبه در سالن پیروزی اصفهان با تیم منتخب اصفهان هم دیدار دوستانه برگزار کند

دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا امشب و فردا شب با برگزاری چهار دیدار پیگیری می شود. در یکی از دو بازی‌ امشب، رئال مادرید، که برای چندمین بار پیاپی، در این مرحله به المپیک لیون برخورد کرده، در زمین این تیم به میدان می‌رود. البته کهکشانی هادر 7 بازی اخیرشان در لیگ قهرمانان نباخته اند و در 5 دیدار از 6 بازی خود حتی گلی هم نخورده اند. اما لیون درورزشگاه ژرلان، سه بار پیاپی رئالی ها را شکست داده، و در آخرین پیکار خود با این تیم هم، سال گذشته یک، یک مساوی کرده. تاکنون در شش دیداری که این دو تیم مقابل هم به میدان رفته اند، المپیک لیون سه بار پیروز بوده و سه بار هم به تساوی رسیده. با اینحال کلود پوئل، سرمربی المپیک لیون، دیدار امشب را سخت می داند و در آنسو ژوزه مورینیو، سرمربی رئال، که پیش از این با چلسی به قهرمانی رسیده، با اشاره به سال گذشته و حذف کهکشانی ها در برابر لیون، این دیدار را متفاوت دانست.

در حالیکه ریکاردو کاروالیو، مدافع پرتغالی رئال مادرید، اعلام کرده مطمئن است که رئال پیروز این دیدار میشود و از اعتماد به نفس کافی هم تیمی هایش سخن گفته. کریم بنزما بازی مقابل تیم سابقش را یک فرصتی خوب میداند. بنزما، مهاجم فرانسوی رئال مادرید که در دیدارهای اخیر تیمش گلهای حساسی را به ثمر رسانده و از مهره های کلیدی مورینیو در این دیدار محسوب میشود ضمن آنکه این دیدار را مهم وحساس خواند، تمجید از سرمربی اش را هم فراموش نکرد.

در دیگر دیدار امشب، اف. سی. کپنهاگن دانمارک در ورزشگاه پارکن کپنهاگن، پذیرای چلسی انگلیس است. نماینده دانمارک که در 7 دوره گذشته لیگ قهرمانان 5 بار در میان چهار تیم برتر حضور داشته، درحالی میزبان چلسی است که اوضاع این تیم لندنی، در لیگ کشورش هم خوب نسیت و همین هفته گذشته مقابل اورتون در ضربات پنالتی باخت و از جام حذفی انگلیس اف. ای. کاپ هم کنار رفت. کپنهاگن در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در خانه، بدون شکست بوده و حتی بارسلونا را نیز در دانمارک یک، یک متوقف کرده است. اما استل سولباکن، سرمربی این تیم غرور را تنها مانع تیمش برای کسب موفقیت میداند و درآنسو کارلو آنچلوتی، از امید برای پیروزی سخن میگوید.

البته دور برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های فوتبال لیگ اروپا هم آغاز میشود وامشب زسکا مسکوی روسیه میزبان پائوک سالونیکی یونان هست. اما در ادامه مسابقات جام حذفی انگلیس، اف ای کاپ، وستهم با درهم کوبیدن برنلی، راهی یک چهارم نهایی این مسابقات شد. در دیداری که روز گذشته در آپتون پارک لندن و به میزبانی وستهم برگزار شد، این تیم موفق شد حریفش را با نتیجه ۵ بر یک از پیش رو بردارد. نیمه نخست این دیدار با تک گل توماس هیتزلپرگر به سود میزبان به پایان رسید. اما این پایان کار نبود و در نیمه دوم کارلتون کول دو بار، در دقایق ۴۸ و ۵۰ برای وستهم گلزنی کرد تا تیمش سه بر صفر پیش افتد. رِید و سیرز هم در دقایق ۵۹ و ۹۰ دو گل دیگر برای وستهم به ثمر رساندند و رودریگز تنها موفق شد یکی از این گلها را جبران کند تا بازی با نتیجه ۵ بر ۱ به سود میزبان خاتمه یابد. با این نتیجه، شاگردان آورام گرانت به مرحله یک چهارم نهایی اف. ای. کاپ صعود کردند تا در این مرحله حریف استوک سیتی شوند.

در آخرین دیدار هفته بیست و چهارم فوتبال لیگای اسپانیا دیشب، رئال سوسیداد در زمین خود با یک گل مایورکا را شکست داد تا مکان هشتم جدول رده بندی را از آن خود کند. این تیم که در ورزشگاه سن سباستین میزبان مایورکایی ها بود، با گلزنی رائول تامودو در دقیقه ۵۵ ، توانست هفته ۲۴م را با پیروزی به پایان برساند. این نتیجه امید حضور در رقابتهای فصل آینده لیگ اروپا را به اردوی تیم سوسیه داد باز گرداند. تیم مایورکا هم همچنان در مکان سازدهم باقی ماند. هم اینک درجدول رده بندی،بارسلونا با 65 امتیاز پیشتازست.رئال مادرید با 60 امتیاز دوم است و تیمهای والنسیا با48 امتیازویارئال با 46 امتیاز در مکانهای سوم و چهارم جای دارند. در پایین جدول هم تیمهای رئال زاراگوزا با 23 امتیاز ،آلمریا با 21 امتیاز و مالاگا با 20 امتیاز به ترتیب هجدهم تابیستم جای دارند

در بلژیک، هفته بیست و هفتم لیگ ژوپیلیه، با شکست استاندارد لیژ و اندرلخت پیگیری شد. اندرلخت با قبول شکست در برابر وسترلو، صدر جدول را از دست داد. در دیداری که به میزبانی وسترلو برگزار شد، دو تیم در پایان نیمه نخست به تساوی بدون گل دست یافتند. اما در نیمه دوم، ابتدا آلکساندر یاکوونکو در دقیقه ۵۸ از روی نقطه پنالتی، میزبان را پیش انداخت. سپس در ادامه و در دقیقه ۷۵ دیتر دکلور گل دوم میزبان را به ثمر رساند تا وسترلو بازی را با نتیجه دو بر صفر به سود خود به پایان ببرد. با این نتیجه اندرلخت با۶۰ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر، به رده دوم سقوط کرد. وسترلو هم با ۳۴ امتیاز در جایگاه دهم قرار گرفت.

همچنین در دیگر دیدار هفته بیست و هفتم لیگ ژوپیلیه، خنت در برابر استاندارلیژ با نتیجه قاطع چهار بر صفر به پیروزی دست یافت. در این دیدار که به میزبانی خنت برگزار شد، سوماهورو، قنّاسی و تیس، سه گل برای میزبان به ثمر رساندند تا با توجه به تک گل لیژ، بازی با نتیجه سه بر یک در نیمه نخست خاتمه یابد. در نیمه دوم هم کانو در دقیقه ۸۱ به اشتباه دروازه تیمش را باز کرد تا بازی با نتیجه چهار بر یک به سود خنت خاتمه یابد.با این نتیجه، خنت با ۵۳ امتیاز در رده سوم باقی ماندو استاندارلیژ هم با ۳۹ امتیاز در جایگاه هفتم قرار گرفت.


No comments:

Post a Comment