Wednesday, February 23, 2011

خبرهایی از فوتبال ایران و جهان


تيم ملي اميد ايران با شکست قرقیزستان اولین گام خود را براي صعود به المپيك 2014 لندن با پیروزی برداشت.
در مرحله‌ي سوم رقابتهای مقدماتی المپيك 2014 لندن در آسیا، تيم اميد ايران، امروز در ورزشگاه تقریباً خالی از تماشاگر آزدای، میزبان تیم امید قرقيزستان بود وموفق شد با پیروزی يك بر صفر مقابل این تیم، امید خود را برای صعود به دور بعد زنده نگاه دارد. امیدهای ایران، با وجود ارائه یک بازی تهاجمی، تنها به یک گل رسیدند که آنهم در دقیقه 34 توسط بختیار رحمانی از روی یک ضربه ایستگاهی وارد دروازه تیم میهمان شد. در نیمه دوم نیز حمله در دستور کار قرار داشت. این دیدار در حالی برگزار شد که صدا و سیمای ایران، ۱۵ دقیقه آغازین بازی را پخش مستقیم نکرد و گمانه زنی ها در مورد اختلاف این سازمان با فدراسیون بر سر حق پخش مسابقات بیشتر شد. با این نتیجه تیم امید برای بازی برگشت باید در تاریخ 18 اسفند در قرقيزستان به مصاف این تیم برود.تيم برنده اين ديدار در مجموع دو بازي رفت و برگشت، خرداد ماه سال آينده رقابتها را براي صعود به المپيك لندن ادامه خواهند داد.

تيم ملي فوتسال ايران امروز در ديداري دوستانه در ورزشگاه پيروزي اصفهان به مصاف برزيل رفت كه در پایان چهار بر سه شكست خورد. ايران ابتدا با گل اصغر حسن‌زاده تيم از برزيل پيش افتاد،اما برزیل کار به تساوی کشاند. در همان نیمه نخست وحيد شمسايي، كاپيتان ایران بار دیگر دروازه قهرمان جهان را گشود ولی در نيمه دوم برزيل توانست در فاصله 3 دقيقه 3 بار دروازه ايران فرو بریزد محمد طاهري در دقیقه پایانی ایران را صاحب گل سوم کرد ولی بازي با نتيجه 4 بر 3 بسود برزیل به پايان رسيد

در همین چارچوب، امشب هم دو دیدار برگزار می شود که در یکی از آنها اینترمیلان در جوزپه مئاتسا میزبان بایرن مونیخ آلمان است تا خاطره فینال سال گذشته تکرار شود. این دو تیم تا به حال 5 بار با یکدیگر بازی کرده اند که سهم هر تیم، دو پیروزی بوده، اما بایرنی ها در 12 دیدار گذشته در ایتالیا تنها دو بار به پیروزی رسیده اند. بایرن، خیلی به عملکرد ماریو گومژ، مهاجم خود چشم دوخته ، گومژ در چهار بازی گذشته رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا 6 گل زده و در آنسوی میدان هم ساموئل اتوئو، 7 برای اینتربه ثمر رسانده. درحالی که لوئیس فن خال، سرمربی بایرن مونیخ، پذیرفته که همه، شانس اینتر را بیشتر میدانند، لئوناردو، سرمربی اینترمیلان که برای نخستین بار است که هدایت تیمی را در لیگ قهرمانان اروپا بر عهده می گیرد، خاطره فینال گذشته را برای تیمش مفید میداند.

امشب یک دیدار دیگر هم برگزار میشود که طی آن المپیک مارسی در ولودروم پذیرای منچستریونایتد خواهد بود. المپیک مارسی 18 سال پیش، زمانی که سرمربی فعلی این تیم دیدیه دشان بازیکن مارسی بود، سال 1993 برای آخرین بار به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان راه پیدا کرد و البته در همان دوره، بعنوان قهرمانی هم رسید. مارسی ۷ پیروزی از 9 دیدارخانگی ای درمقابل تیمهای انگلیسی را در کارنامه دارد، ولی در دو باری که مقابل منچستریونایتد به میدان رفته سهم هر تیم یک پیروزی بوده. جالب که سر الکس فرگوسن، سرمربی شیاطین سرخ و دیدیه دشان، سرمربی مارسی، بخت دو تیم را برای پیروزی مساوی می دانند.

در ادامه دور رفت مرحله یک چهارم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب، کونکاکاف، کلمبوس و رئال سات لیک از آمریکا به تساوی دست یافتند. در این دیدار که در ورزشگاه کرو و به میزبانی کلمبوس برگزار شد، دو تیم هر چه زدند به در بسته زدند تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد. اگرچه این دیدار گلی در بر نداشت، اما داور مسابقه سه بار از کارت قرمز خود استفاده کرد. او در دقایق ۵۴ و ۷۳ بلتران و بورچرس از سالت لیک را از زمین اخراج کرد و در دقیقه ۷۳ به رنتریا از کلمبوس کارت قرمز نشان داد.

همچنین در دیگر دیدار مرحله یک چهارم نهایی کونکاکاف دو تیم مکزیکی کروز آزول و سانتوز به مصاف هم رفتند که آزول این دیدار را با نتیجه دو بر صفر به سود خود خاتمه داد. در این دیدار که به میزبانی کروز آزول برگزار شد، نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافت، اما در نیمه دوم ابتدا پنوئلاس در دقیقه ۵۸ برای میزبان گلزنی کرد. در ادامه و در دقیقه ۶۸ خیمنز اختلاف را به دو گل رساند تا بازی با نتیجه دو بر صفر به سود کروز آزول به پایان برسد. دیدار برگشت دو تیم اول مارچ و به میزبانی سانتوز برگزار خواهد شد.

No comments:

Post a Comment