Tuesday, February 15, 2011

انصراف کیروش و خبرهایی از لیگ قهرمانان


گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی ایران، کارلوس کیروش، در شرایطی که فدراسیون فوتبال، حضور او را قطعی می پنداشت، با ارسال نمابری به ایران، رسما انصراف خود را از حضور در تیم ملی اعلام کرد.
کارلوس کیروش پرتغالی، دلیل نپذیرفتن این پست را غیر فوتبالی و مشکلات خانوادگی توصیف کرده. در پی انصراف کیروش، رئیس فدراسیون فوتبال با طرح این موضوع که شاید جوسازي غربي‌ها، عليه ایران، او را از آمدن به آنکشور پشيمان كرده است، اعلام میکند، که فدراسیون سریعاً تلاش برای انتخاب یک سرمربی جدید را آغاز خواهد کرد. کفاشیان از تصمیم گیری درخصوص تیم‌های ملی، امید و جوانان ایران خبر می دهد، و بار دیگر عنوان می کند که در شرایط فعلی اولویت با انتخاب سرمربی برای تیم امید است. تیم امیدی که قراراست، هفته دیگر در چارچوب رقابتهای انتخابی المپیک ۲۰۱۲ با قرقیزستان دیدار کند. فدراسیون احتمال نشستن یک مربی ایرانی برای تیم امید و تیم ملی را زیاد می داند.

دور رفت مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا، امشب با برگزاری دو دیدار آغاز می شود که در یکی از آنها، میلان ایتالیا میزبان تاتنهام انگلیس است. میلان که این روزها حال و روز خوشی در سری آ دارد و با ۳ امتیاز اختلاف در صدر جدول جای گرفته، در سه سال گذشته در همین مرحله با شکست در برابر حریفانش از دور مسابقات حذف شده است. میلان اما امسال، با رهبری ماسیمیلیانو آلگری سعی در قهرمانی در این مسابقات دارد:
"ما دو سه سال گذشته در همین مرحله حذف شده ایم و همین به ما انگیزه زیادی میده که با قدرت به کارمون ادامه بدیم. ما میدونیم که در برابر تیم بزرگی بازی خواهیم کرد ولی من باور دارم که میتونیم صعود کنیم."
در آن سو تاتنهام که در مرحله گروهی در برابر اینترمیلان عملکرد درخشانی را به نمایش گذاشته، آماده صف آرایی در برابر رقیب این تیم است. در این دیدار، شاگردان هری ردنپ در حالی در سن سیرو به میدان خواهند رفت که گرت بیل، ستاره خود را به دلیل مصدومیت از ناحیه پشت در اختیار ندارد. اما آنها می توانند از رافائل فن در فارت، هافبک هلندی خود در ترکیب اصلی استفاده کنند.
"ما میخوایم تو این بازی به نتیجه ای بگیریم که تو دیدار برگشت تو وایت هارت لِین، خیالمون راحت باشه، این خیلی برای ما مهمه. حضور در لیگ قهرمانان تجربه خیلی خوبیه و ما میخوایم به این تجربه ادامه بدیم."

در دیگر دیدار امشب، والنسیا، میزبان شالکه است. این دیدار در حالی که به دلیل حضور علی کریمی در تیم شالکه برای ایرانیان حائز اهمیت است، به دلیل بازگشت رائول به اسپانیا همه نگاهها را به خود معطوف کرده. رائول سال گذشته از رئال مادرید به شالکه آلمان پیوست. خود این بازیکن بازگشتش به اسپانیا را بسیار جالب می داند.
"۸ ماه از حضور من در آلمان میگذره و دارم برای اولین بار به اسپانیا بر میگردم. من از برخورد تماشاگرا بسیار خوشحال و ممنون هستم. حضور تو لیگ قهرمانان همیشه جذابه بخصوص اگر قرار باشه تو مستایا به میدون بریم."


در آن سو والنسیا در حالی میزبان شالکه خواهد بود که در بهترین فرمش قرار دارد. آنها ۶ بازی از ۷ دیدار در سال جدید را با پیروزی پشت سر گذاشته اند، که از سال ۱۹۴۹ بهترین رکورد آنها به حساب می آید. اونای امری، سرمربی والنسیا، عقیده دارد تیمش برای صعود از این مرحله باید در هر دو دیدار رفت و برگشت، با هوش عمل کند.
"تو مسابقات امسال، بارسا و رئال شانسهای قهرمانی هستند، بعد از اونا هم منچستر و اینتر. اما به نظر من همه تیمها از شانسی مساوی برخوردارن. تو رقابت با شالکه هم ما ۵۰ درصد شانس داریم. من به پتانسیل تیمم اعتقاد دارم و امیدوارم با بازی هوشمندانه در هر دو دیدار بتونیم به مرحله بعد صعود کنیم."

No comments:

Post a Comment