Monday, February 21, 2011

خبرهایی از فوتبال جهان


در ادامه مسابقات جام حذفی انگلیس، روز گذشته سه دیدار برگزار شد. که در یکی از آنها، آرسنال در برابر لیتون اورینت با تساوی یک بر یک متوقف شد.
در این دیدار که از مرحله یک هشتم نهایی اف. ای. کاپ، وبه میزبانی اورینت برگزار شد، ابتدا توماس روسیچکی، هافبک اهل جمهوری چک، در دقیقه ۵۳ با ضربه سر توپچی های لندنی را پیش انداخت. در ادامه و در حالیکه تنها یک دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود، جاناتان تهو موفق شد بازی را به تساوی بکشد. با این نتیجه کار دو تیم به دیدار برگشت، در ورزشگاه امارات کشیده شد. گفتنی است برنده مجموع دو دیدار، در مرحله یک چهارم نهایی، به مصاف منچستر یونایتد خواهد رفت. همچنین در دیگر دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی انگلیس بولتون با تک گل دقیقه 19 ایوان کلاسنیچ از سد فولهام گذشت و به جمع هشت تیم برتر پیوست و در تک دیدار دور چهارم هم منچسترسیتی با پنج گل ناتس کانتی را شکست داد تا در مرحله یک هشتم نهایی اف. ای. کاپ به دیدار تیم آستون ویلا برود.

در اسپانیا، بیست و چهارهمین هفته لالیگا، با گلزنی جواد نکونام و برتری ۴ بر صفر اوساسونا برابر اسپانیول پیگیری شد. نکونام در دقیقه۱۴ گل اول تیمش را زد و در دقیقه ۵۵ هم از روی نقطه پنالتی دومین گل خود و تیمش را به ثمر رساند.

همچنین دیشب، آبی و اناری پوشان کاتالونیا که، در نوکمپ میزبان اتلتیک بیلبائو بودند، موفق شدند، با نتیجه دو بر یک، حریفشان را از پیش رو بردارند. در این دیدار، داوید ویا، خیلی زود و در دقیقه ۴ میزبان را پیش انداخت. اماآندونی ایرائولا در دقیقه ۵۰ و از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند. اما لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسا، در دقیقه ۷۸ گل برتری میزبان را به ثمر رساند، تا شاگردان پپ گواردیولا سه امتیاز بازی را به دست آورند. با این نتیجه، بارسلونا با ۶۵ امتیاز و ۵ امتیاز اختلاف با رقیبش رئال مادرید، در صدر جدول باقی ماند.

رئال مادرید، هم برای باقی ماندن در کورس قهرمانی، چاره ای جز پیروزی در برابر لوانته نداشت. در این دیدار که جمعه شب، در سانتیاگو برنابئو برگزار شد، کریم بنزما در دقیقه ۶ میزبان را پیش انداخت. در همان نیمه نخست کاروالیو، مدافع پیش تاخته کهکشانی ها اختلاف را به دو گل رساند تا سه امتیاز این دیدار به حساب شاگردان ژوزه مورینیو ریخته شود. با این نتیجه رئال با ۶۰ امتیاز، همچنان در تعقیب بارسا در رده دوم باقی ماند. ضمن آنکه رکورد صدر درصد پیروزی های خانگی ژوزه مورینیو ادامه یابد.

هفته بیست و چهارم مسابقات فوتبال لالیگا اسپانیا، دیشب با برگزاری 6 دیدار پیگیری شد که طی آن تیمهای اوساسونا، راسینگ سانتاندر، سویا و بارسلونا مقابل حریفان خود به برتری رسیدند و دو بازی هم به نتیجه تساوی انجامید.

اما درآلمان، هفته بیست و سوم بوندس لیگا، با پیروزی تیمهای بایرلورکوزن و مونشن گلادباخ به اتمام رسید. دیشب تیم بایرلورکوزن، در یک دیدار پُرگل، با نتیجه ۴ بر ۲ فا. اف. ب. اشتوتگارت را از پیش رو برداشت. در این دیدار که به میزبانی لورکوزن برگزار شد، اشتفان کیسلینگ دو بار و گونزالو کاسترو و اشتفان رینآرتس هر کدام یک بار برای میزبان گلزنی کردند. ضمن آنکه مارتین هارنیک و کوزمانوویچ گلهای اشتوتگارت را به ثمر رساندند. با این نتیجه بایرلورکوزن، با ۴۵ امتیاز به رده دوم جدول صعود کرد. اشتوتگارت هم با ۱۹ امتیاز در رده هفدهم باقی ماند.

در دیگر دیدار بوندسلیگا، بایرن مونیخ، مانتس را با نتیجه سه بر یک درهم کوبید. در این دیدار که به میزبانی ماینتس برگزار شد، شواین اشتایگر، توماس مولر و ماریوگومژ برای بایرن گلزنی کردند. سامی آلاگویی هم در دقیقه ۸۳ تنها گل میزبان را به ثمر رساند. با این نتیجه شاگردان لوئیز فن خال با ۴۲ امتیاز، خود را به رده سوم جدول رساندند، تا کماکان در کورس قهرمانی باقی بمانند. ماینتس هم با این شکست با ۳۷ امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی باقی ماند.

همچنین در دیگر دیدار هفته بیست و سوم بوندسلیگا، بورسیا دورتموند صدرنشین، به بردی دیگر دست یافت. در دیداری که در زیگنال ایدونا پارک و به میزبانی دورتموند برگزار شد، صدرنشین بوندسلیگا موفق شد با نتیجه دو بر صفر از سد سن پائولی عبور کند. در این دیدار لوکاس باریوش در دقیقه ۳۹ نخستین گل میزبان را به ثمر رساند. ضمن آنکه رالف گونش در دقیقه ۴۹ به اشتباه دروازه تیمش را باز کرد تا دورتموند با اختلاف دو گل این بازی را به سود خود به پایان ببرد. با این نتیجه بورسیا دورتموند با ۵۵ امتیاز و ۱۰ امتیاز اختلاف با تیم دوم جدول، در صدر باقی ماند. سن پائولی هم با ۲۸ امتیاز رده یازدهم را به خود اختصاص داد.

هفته بیست و ششم لیگ سری آ ایتالیا، دیشب با هشت بازی پیگیری شد که در حساس‌ترین دیدارها میلان 2 بریک کیه وو را از پیش رو برداشت و یونتوس با دوگل مقابل لچه شکست خورد که این باخت باعث استعفای کلودیو رانیری سرمربی یووه شد. اما در فرانسه

و در هفته بیست و چهارم لیگ لوشمپیونا، لیل صدرنشین در برابر مونپیلیه تن به شکست داد. در این دیدار که به میزبانی مونپیلیه برگزار شد، یونس بلاندا در دقیقه ۸۵ تنها گل میزبان را به ثمر رساند تا لیل با شکست راهی خانه شود. این نتیجه تغییری در صدرنشینی لیل به وجود نیاورد اما مونپیلیه را با ۳۷ امتیاز به رده ششم رساند.

دربی گلاسگو بار دیگر به کام سلتیک تمام شد. در ادامه هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال اسکاتلند، سلتیک با برتری قاطع در برابر رقیب دیرینه اش گلاسکو رنجرز، به یکه تازی در این لیگ ادامه داد. در این دیدار که در ورزشگاه سلتیک پارک برگزار شد، میزبان، نیمه نخست را با دو گل هوپر با برتری دو بر صفر به پایان برد. در نیمه دوم هم کامانز در دقیقه ۷۰ تیر خلاص را شلیک کرد تا دربی گلاسکو با برتری قاطع سلتیک به پایان برسد. با این نتیجه، سلتیک با ۶۴ امتیاز به صدرنشینی خود ادامه داد. رنجرز هم با هشت امتیاز اختلاف با سلتیک، در رده دوم باقی ماند.

در ادامه هفته بیست و چهارم لیگ فوتبال هلند، اردویزیه، آژاکس آمستردام با پیروزی در برابر وِنلو، جایگاه خود در رده سوم جدول را مستحکمتر کرد. در این دیدار که در آمستردام آرنا و به میزبانی آژاکس برگزار شد، منیر الهمدائویی، در دقیقه ۱۱ تک گل دیدار را به سود میزبان به ثمر رساند تا این تیم با ۴۸ امتیاز در رده سوم باقی بماند. ونلو هم با ۱۳ امتیاز در جایگاه هفدهم قرار گرفت.

در دیگر دیدار هفته ۲۴م لیگ اردویزیه، پی. اس. وی. آیندهوون با پیروزی در برابر ان. ایی. سی. بردا، به صدرنشینی خود ادامه داد. در این دیدار که به میزبانی آیندهوون برگزار شد، بالزاک ژودژاک،جرمین لِنز، اولا تویوونن و فرانسیسکو رودریگز برای میزبان گلزنی کردند، آنتونی لورلینگ هم تنها گل بردا را در دقیقه ۶۲ به ثمر رساند. گفتنی است، بردا در این دیدار از دقیقه ۱۵ و به دنبال اخراج نمانیا گودلِج، ده نفره به کار خود ادامه داد. با این نتیجه آیندهوون با ۵۳ امتیاز و دو امتیاز اختلاف با توئنته انسخده به صدر جدول صعود کرد. بردا هم با ۳۰ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار گرفت.

در آغاز هفته دوم لیگ فوتبال آرژانتین، کلاسورا، ولز سارزفیلد در خانه در برابر آل بویز تن به شکست داد. در این دیدار، گراتزینی دوبار در دقایق ۲۴ و ۵۷ برای میهمان گلزنی کرد، ضمن آنکه تورس در دقیقه ۵۵ تک گل ولزسارزفیلد را به ثمر رساند. ضمن آنکه داور این دیدار در دقیقه ۹۰ دو بازیکن از آل بویز را از زمین مسابقه اخراج کرد. با این نتیجه آل بویز با سه امتیاز در رده هفتم قرار گرفت. سارزفیلد هم تنها با یک امتیاز به رده شانزدهم سقوط کرد.

اما در دیگر دیدار هفته دوم لیگ کلاسورا، بوکا جونیورز به نخستین برد این فصلش دست یافت. در حالیکه بوکا در دیدار نخستش شکست را پذیرا شده بود، در این بازی در خانه ریسینگ کلاب به برتری یک بر صفر دست یافت. موشه در دقیقه ۴۷ تک گل میهمان را به ثمر رساند، ضمن آنکه داور مسابقه، در دقیقه ۸۹ ریورو از بوکا را از زمین مسابقه اخراج کرد. با این نتیجه بوکا جونیورز با سه امتیاز در رده نهم قرار گرفت، ریسینگ کلاب هم با همین تعداد امتیاز به رده هشتم سقوط کرد.


No comments:

Post a Comment