Wednesday, February 2, 2011

خبرهایی از فوتبال ایران و جهان


تيم ملي فوتبال ايران در آخرين رده‌بندي فدراسيون بين‌المللي فوتبال فيفا با 21 پله صعود به رده چهل و چهارم رسيد.
در آخرين رده‌بندي برترين تيم‌هاي ملي فوتبال جهان كه از سوي فدراسيون بين‌المللي فوتبال، فيفا اعلام شد، تيم ايران با 571 امتياز و 21 پله صعود از جايگاه شصت و پنجم به چهل و چهارم صعود كرد.در ميان تيمهاي آسيايي تيم ژاپن با 12 پله صعود رده هفدهم را در اختيار گرفت و استراليا با 5 پله صعود در جايگاه بيست و يكم قرار گرفته است. كره جنوبي نيز با 7 پله صعود در رده سي و دوم قرار دارد.
در فهرست منتشره شده فیفا، در رده ۹ تیم نخست هیچگونه تغییری نسبت به ماه گذشته روی نداده و تيمهاي ملي اسپانيا، هلند، آلمان، برزيل و آرژانتين،انگليس، اروگوئه، پرتغال، كرواسي، يونان رده‌هاي اول تا دهم را به خود اختصاص دادند. .

در ادامه مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس، امشب منچستر سیتی در حالی میهمان بیرمنگام خواهد بود که برای رقابت با هم شهری اش در صدر جدول، به هر سه امتیاز این دیدار نیاز دارد. روبرتو مانچینی، سرمربی آبی های منچستر، تیمش را از همه لحاط آماده این دیدار دانست و تنها نگرانی اش را مصدومیت و دوری سه ماهه آدام جانسون از میادین عنوان کرد.

همچنین امشب، تاتنهام هم در خانه بلکبرن به میدان خواهد رفت. در این دیدار جاناتان وود گیت، دفاع سابق رئال مادرید، برای نخستین بار پس از نوامبر سال ۲۰۰۹ در ترکیب تاتنهام به میدان خواهد رفت. هری ردنپ، سرمربی تاتنهام حضور وودگیت در ترکیب تیمش را نوعی قمار دانست. او همچنین این بازی را دشوار نامید و حریف امشب تیم خود را قدر خواند. طبق برنامه امشب در لیگ برتر انگلیس شش بازی برگزار میشود که به غیر از بازیهایی که اشاره شد. بلکپول با وستهام، بولتون با ولورهمپتون، فولام با نیوکاسل ولیورپول با استوک سیتی دیدار خواهد کرد.

دراسپانیا هم امشب مسابقات جام حذفی، با دو دیدار از دور برگشت مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری، دنبال میشود. رئال مادرید پس از شکست در برابر اوساسونا در لالیگا، به مصاف سویا خواهد رفت. شاگردان ژوزه مورینیو که در دیدار رفت با نتیجه یک بر صفر حریفشان را شکست دادند، امشب در سانتیاگو برنابئو به ظاهر کار آسانی پیش رو دارند. مورینیو پیروزی در این دیدار و رسیدن به فینال را برای کهکشانی ها که سالهاست به جام کوپا دل ری دست نیافته اند، بسیار مهم می داند.

اما در برزیل، پیراهن جدید تیم ملی برزیل رونمایی شد. این لباسهای جدید که محصول کارخانه نایکی است، مانند لباسهای جام جهانی آفریقای جنوبی، همه از بازیافت بطری های پلاستیکی آب ساخته شده اند. تیاگو پپینتو، مدیر بازاریابی شرکت نایکی، در مورد این لباس گفته است که در کنار سبکی، کمک زیادی به تبخیر عرق بازیکنان می کند. او همچنین با اشاره به اثرات خوب این لباسها بر روی محیط زیست، عنوان کرد که هر پیراهن از ۸ بطری پلاستیکی ساخته شده که این یعنی کم شدن ۸ بطری از طبیعت. همچنین عبارت روی این پیراهن میگوید، زاده شده برای بازی فوتبال.

روماریو، ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل، به عضویت کنگره انکشور در آمد. بازیکن سال جهان در سال ۱۹۹۴ با کسب ۱۴۷ هزار رای، از شهر ریودوژانیرو به کنگره راه یافت. روماریو تنها چهره ورزشی حاضر در کنگره برزیل نخواهد بود. آسلینو فیتاس، قهرمان سابق بوکس سبک وزن جهان هم با کسب آرای لازم به کنگره راه یافته است. اما در ریو، یک چهره شاخص فوتبالی دیگر هم به عضویت کنگره در آمده . بِبِتو که در جام جهانی ۱۹۹۴ در دیدار در برابر هلند با خوشحالی منحصر به فردش پس از گل، مشهور شد، به همراه روماریو، نمایندگی انشهر را بر عهده خواهد داشت.

No comments:

Post a Comment