Monday, February 7, 2011

خبرهایی از فوتبال ایران و جهان


تیم ملی فوتبال ایران، پس از ناکامی درجام ملتهای آسیا، امروز، نخستین جلسه تمرینی خود را برگزار کرد.
تیم ملی که با هدایت علیرضا منصوریان، دستیار افشین قطبی، برای دیدارِ تداراتی مقابل روسیه، خود را آماده می کند،امشب، بدون جواد نکونام و مسعود شجاعی راهی ابوظبی شد. به جای این دو بازیکن، منصوریان، از هادی نوروزی ،اسماعیل شریفات و حسین ماهینی دعوت کرده است. دیدارایران برابر روسیه، ساعت هشت شب چهارشنبه، در ورزشگاه شیخ زاید شهر ابوظبی برگزار خواهد شد. این درحالیست که گفته میشود، سرمربی خارجی تیم ملی، تماشاگر این دیدار است طبق اعلام فدراسیون بزودی قراردادش به امضا خواهد رسید.

امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا، نام محسن ترکی را، از فهرست داوران آسیا، حذف کرد و محمدرضا فغانی را به جای او برگزید. سرپرست کمیته داوران ایران حسین عسگری، میگوید، این تصمیم، به خاطر عملکرد ترکی در جام ملتهای آسیا نیست.

اما از فوتبال اروپا، در اسپانیا، هفته بیست ودوم رقابتهای فوتبال لالیگا،با پیروزی پرگل رئال مادرید مقابل رئال سوسیه‌داد به پایان رسید. دیشب کهکشانی های مادرید درحالیکه در سانتیاگو برنابئو میزبان رئال سوسیه داد بودند با نتیجه 4 بر یک مقابل میهمان خود به برتری رسیدند تا همچنان در مکان دوم جدول رده بندی بمانند. ابتدا کاکا ستاره برزیلی این تیم در دقیقه 8 میزبان را پیش انداخت، وسپس کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال در دقایق21 و 42 دوبار دروازه سوسیه داد را گشود و امانوئل آدبایور هم در دقیقه 89 اولین گل خود وگل چهارم این دیدار را برای شاگردان ژوزه مورینییو به ثمررساند. البته آربلوآ در دقیقه72 با گل به خودی تک گل سوسیه داد را رقم زد. رئالی ها هم اینک ۵۴ امتیازی هستند.

اما شنبه شب، پیشتاز لالیگا، شانزدهمین برد متوالی اش را در برابر آتلتیکومادرید جشن گرفت. تیم فوتبال بارسلونا در حضور 77 هزار تماشاگر ورزشگاه نوکمپ با هت تریک لیونل مسی به یک برد شیرین دیگر دست یافت. مسی با به ثمر رساندن سه گل در دقایق 17 - 29 و 79 هم آتلتیکومادرید را نقره داغ کرد و هم ۲۴مین گل این فصل لالیگای خود را به ثبت رساند. شاگردان پپ گواردویلا هم اینک با ۷ امتیاز اختلاف با مهمترین تعقیب کننده ی خود رئال مادرید، با ۶۱ امتیاز صدرنشین لالیگا هستند.

در سایر دیدارهای هفته بیست ودوم لالیگا، ویارئال در خانه خود با یک گل مغلوب لوانته شد. آلمریا ۳ بر ۲اسپانیول را پشت سر گذاشت. آتلتیک بیلبائو ۳ بر صفر اسپورتینگ خیخون را تسلیم کرد.ختافه ۴ بر یک دپورتیوو لاکرونیا را در هم کوبید. اوساسونا مقابل مایورکا یک-یک متوقف شد.زاراگوزا نیز با همین نتیجه با راسینگ سانتاندر مساوی کرد.
ودر دیدارهای دیشب، والنسیا با ۲ گل از پس هرکولس برآمد و سویا با مالاگا به تساوی بدون گل رسید.

در انگلیس، هفته بیست و ششم لیگ برتربا پیروزی لیورپول، مقابل چلسی به پایان رسید. قرمز پوشان دراستمفوردبریج با تک گل میرلس، آبی های لندنی و بهمراه یار سابق خود فرناندوتورس را از پیش رو برداشتند.در آلمان، هفته بیست و یکم بوندس لیگا با توقف صدرنشین و شکست مدعیان به پایان رسید.
بایرن مونیخ که در هفته های گذشته بر روی نوار پیروزی گام بر میداشت در حالیکه درراین انرگی اشتادیون شهر کلن به مصاف اف.ث. کلن رفته بود، 3 بر 2 مقابل میزبان پایین جدولی خود شکست خورد. بایرنی ها در نیمه اول وسیله ماریو گومژ وحمیت آلتینتاپ دو بر صفر پیش افتادند ولی در نیمه دوم، دروازه خود را سه بار توسط کریستین کلمنس و میلی ووج نوواکویچ گشوده دیدند، تا با این باخت، فاصله ی امتیازیشان با بروسیا دورتموند صدرنشین به ۱۵ امتیاز برسد.

همچنین در هفته بیست و یکم بوندس لیگا، دیگر تیم بالا جدولی، تن به شکست داد. بایرلورکوزن که در زمین نورنبرگ به میدان رفته بود با یک گل، شکست خورد، تا فاصله امتیازیش در مکان دوم جدول، از صدرنشین لیگ، به ۱۲ امتیاز اختلاف افزایش یابد. لورکوزنی ها که با پیراهن آبی در این میدان، به مصاف تیم میان جدولیِ نورتبرگ رفته بودند، با تک گل کریستیان اَیگلر، مقابل میزبان شان تن به شکست دادند. نورنبرگ با این برد با۲۹ امتیاز در مکان نهم لیگ جای گرفت.

اما دورتموندی های صدررنشین هم، این هفته مقابل شالکه به تساوی بدون گل رضایت دادند. مانوئل نویر، دروازه بان ملی پوش شالکه در این بازی، عملکرد درخشانی داشت و بارها از گشوده شدن دروازه‌اش جلوگیری کرد. علی کریمی، بازیکن ایرانی تازه پیوسته به شالکه، از روی نیمکت بازی را دنبال کرد. شب گذشته، هم فرایبورگ با اینتراخت فرانکفورت به تساوی بدون گل رسید. و دربی هامبورگ، بین تیمهای هامبورگ و سنت پائولی بدلیل بارش باران را لغو شد.

در ایتالیا، هفته بیست وچهارم سری آ، با دیدار پرگل مدعیان دنبال شد. دیشب تیم اینتر در سن سیرو، با گلهای وسلی اشنایدر، ساموئل اتوئو، تیاگو موتا وکامبیاسو با نتیجه 5 بر 3 مقابل آ. اس رم به برتری رسید.
در فرانسه، و در پایان هفته بیست و دوم لیگ لوشمپیونا، لیل برغم تساوی در برابر اوسر به صدرنشینی ادامه داد. در این دیدار که به میزبانی اوسر برگزار شد، ابتدا موسی ساو در دقیقه ۹ میهمان را پیش انداخت. حملات میزبان تا دقایق پایانی ادامه داشت تا داریوس دودکا در دقیقه ۸۶ بازی را به تساوی بکشد. با این تک امتیاز، لیل با ۴۲ امتیاز در صدر جدول باقی ماند، اوسر هم با ۲۵ امتیاز به رده پانزهم صعود کرد.

همچنین در دیگر دیدار، المپیک لیون در برابر بوردو متوقف شد. در این دیدار که در ورزشگاه ژرلان و به میزبانی لیون برگزار شد، دو تیم هرچه زدند به در بسته زدند تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد. با این نتیجه، المپیک لیون با ۳۵ امتیاز در رده ششم باقی ماند. بوردو هم با ۳۱ امتیاز به رده نهم جدول رده بندی صعود کرد.

در آغاز هفته بیست و دوم لوشاپیونا هم، روز شنبه، طی یکی از هفت دیدار برگزار شده، المپیک مارسی در برابر آرل آوینیون، با تک گل دقیقه ۵۶ گیناک به پیروزی دست یافت. با این نتیجه، مارسی با ۳۶ امتیاز به رده چهارم صعود کرد. آوینون هم با ۸ امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

اما از لیگ فوتبال هلند، اردویزیه و هفته بیست و دوم، توئنته انسخده با تساوی در برابر اف. ث. اوترخت، فرصت صدرنشینی را از دست داد. در این دیدار که به میزبانی اوترخت برگزار شد، ابتدا کوگل در دقیقه ۳۷ میزبان را پیش انداخت. در ادامه چادی موفق شد در دقیقه ۵۰ بازی را به تساوی بکشاند. این نتیجه تا پایان پابرجا ماند تا سهم هر دو تیم تنها یک امتیاز باشد. با این نتیجه توئنته که می توانست با استفاده از شکست آیندهوون در برابر دِن هاگ به صدر جدول راه یابد، با ۴۷ امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده دوم باقی ماند. اوترخت هم با ۳۴ امتیاز در جایگاه هشتم جدول قرار گرفت.

همچنین در آغاز هفته نوزدهم مسابقات فوتبال لیگ پرتغال، سگرس، اسپورتینگ لیسبون، در برابر ناوال با نتیجه سه بر سه متوقف شد. در این دیدار که به میزبانی اسپورتینگ برگزار شد، لیِ دسون دو بار و هلدر پوستیگا یک بار برای میزبان گلزنی کردند. ضمن آنکه جونیور، سیمپلی سیو و گوده مه شه، گلهای ناوال را به ثمر رساندند. با این نتیجه اسپورتینگ با ۳۲ امتیاز در رده سِوم باقی ماند و ناوال هم با ۱۰ امتیاز در قعر جدول جای گرفت.

اما پورتو با پیروزی در برابر ریو اَوه، به صدرنشینی اش ادامه داد. در این دیدار که به میزبانی پورتو برگزار شد، سیلوستره والِرا در دقیقه ۶ برای میزبان گلزنی کرد. در ادامه حملات دو تیم بی نتیجه ماند تا بازی با همان نتیجه یک بر صفر به سود پورتو خاتمه یابد. با این پیروزی پورتو با ۵۳ امتیاز و ۱۱ امتیاز اختلاف با بنفیکا در صدر جدول باقی ماند. ریو آوه هم با این شکست با ۱۴ امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار گرفت.

همچنین در دیداری دیگر از هفته هجدهم لیگ سگرس، بنفیکا در خانه ویتوریا سِتوبال با نتیجه دو بر صفر به برتری دست یافت. در این دیدار گایتان در دقیقه ۴۵ و یارا در دقیقه ۷۷ برای میهمان گلزنی کردند تا ویتوریا ستوبال به شکستی خانگی تن دهد. با این نتیجه بنفیکا با ۴۲ امتیاز پس از پورتو در رده دوم باقی ماند. ویتوریا سِتوبال هم با ۱۷ امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.

No comments:

Post a Comment