Tuesday, February 8, 2011

نادال و وان، بهترینهای مردان و زنان


مراسم انتخاب برترین ورزشکاران جهان، معروف به لاریوس، روز گذشته در ابوظبی برگزار شد.
این مراسم با شکوه که یکی از مهمترین جوایز ورزشی سال است، با حضور چهره های مختلف و موفق ورزشی در امارات برگزار شد. در این مراسم، رافائل نادال، تنیسور شماره یک مردان جهان، عنوان بهترین ورزشکار مرد سال را به خود اختصاص داد. نادال که در سال ۲۰۱۰ عنوان قهرمانی سه گرند اسلم را به خود اختصاص داده، در این راه حریفانی چون کوبی برایانت بسکتبالیست، منی پاکیائوی بوکسور و آندرس اینیستا و لیونل مسی فوتبالیست را کنار زد.
" خوب به همه روز به خیر میگم و اولین چیزی که میخوام بگم اینه که نمیدونم چجوری از آکادمی برای این جایزه تشکر کنم. برای من اینجا بودن و در برابر بزرگترین ورزشکارای جهان قرار گرفتن افتخار بزرگیه."
در بخش زنان هم لیندزی وان آمریکایی، دارنده مدال طلای اسکی آلپاین المپیک زمستانی ونکوور، عنوان بهترین ورزشکار سال جهان را به خود اختصاص داد. از دیگر دیگر کاندیداهای این قسمت، بلانکا ولاسیچ، قهرمان پرش ارتفاع، سرینا ویلیامز ، کیم کلایسترز و کارولین وژنیاکی تنیس باز بودند. وان که به خاطر حضور درمسابقات اسکی آلمان، در این مراسم حضور نداشت، در گفتگویی ویدیویی گفت:
"میخوم از همه برای این جایزه تشکر کنم. من خیلی خوشحالم و صادقانه بگم هیچ وقت فکر نمیکردم که این جایزه رو ببرم. برای همین از صمیم قلب ممنونم و این جایزه برای من یه دنیا ارزش داره."
در بخش تیمی، تیم ملی فوتبال اسپانیا، به دلیل قهرمانی در مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی، عنوان بهترین تیم رو به خودش اختصاص داد. پس از اسپانیا هم اینتر میلان با سه عنوان قهرمانی در سری آ، جام حذفی ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا، رده دوم رو از آن خود کرد. دیگر جایزه مهم این مراسم، یک عمر دستاورد ورزشی بود، که زین الدین زیدان، ستاره سابق فوتبال فرانسه و باشگاه رئال مادرید این عنوان را به خود اختصاص داد. زیدان با تیم ملی فرانسه به عنوان قهرمانی جام جهانی ۱۹۹۸ دست یافت. اما جایزه روح ورزشی، به کاپیتان تیم قهرمان مسابقات گلف اروپا، کالین مونتگومری داده شد که او هم این جایزه را به سو بالستروس تقدیم کرد. ورزشکار شماره یک سابق جهان که از تومور مغزی رنج میبره.
"ما بدون نقص کار کردیم و رفتار ورزشی رو به نمایش گذاشتیم. هم ما هم آمریکا. ما دو لغت رو به تصویر کشیدیم. کمال و اخلاق ورزشی."
لاریوس یکی از مهمترین جایزه های ورزشی است که هر سال به بهترین ورزشکاران اهدا می شود.

No comments:

Post a Comment