Tuesday, February 1, 2011

تب و تاب سوپر بول


یک هفته پیش از بزرگترین رویداد ورزش ایالات متحده ، ورود دو تیم راه یافته به فینال لیگ فوتبال آمریکایی، به محل برگزاری سوپر بول با پوشش خبری وسیعی مواجه شد.
تیم گرین بی پکرز برای شرکت در سوپربول، یک هفته زودتر، وارد دالاس، محل برگزاری این مسابقه شد. برخلاف پیتسبورگ استیلرز که برای سومین بار در شش سال گذشته به این مسابقه راه یافته، این نخستین سوپر بول گرین بی در سیزده سال گذشته است.چند ساعت پیش از گرین بی هم، پیتسبورگ قدم به شهر میزبان سوپر بول گذاشت. پیتسبورگ که در شش مسابقه نخست این فصل، کوارتربک خود، بن روتلیسبرگر را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت، در پایان با رکورد ۱۲ برد و چهار شکست به مقام نخست کنفرانس ای. اف. سی. دست یافت. ضمن آنکه استیلرز با ۶ قهرمانی در سوپر بول، پرافتخارترین تیم حاضر در لیگ است.چهل و پنجمین مسابقه پایان فصل لیگ فوتبال آمریکایی ان. اف. ال، موسوم به سوپربول، ششم فوریه برابر با هفدهم بهمن ماه در شهر دالاس ایالت تگزاس برگزار خواهد شد.

یکشنبه گذشته، مسابقه ستارگان لیگ ان. اف. ال. یا همان پروبال، در هاوایی برگزار شد. این مسابقه هر ساله بین بهترینهای کنفرانس ان. اف. سی. و ای. اف. سی. برگزار می شود و تنها ورزشکاران حاضر در سوپربول در آن شرکت نمی کنند. مسابقه ستارگان لیگ ان. اف. ال. امسال، با پیروزی ۵۵ بر ۴۱ تیم منتخب کنفرانس ان. اف. سی. به پایان رسید. در این مسابقه، دوتیم با دو رنگ متفاوت قرمز و آبی به مصاف هم می روند ولی هر بازیکن مجاز است که کلاه ورزشی تیم خود، در لیگ را بر سر داشته باشد. بازیکنان تیم برنده در کنار سفر مجانی به هاوایی، هر کدام ۴۵ هزار دلار، پاداش خواهند گرفت و به هر بازیکن تیم بازنده هم ۲۲هزار و پانصد دلار تعلق می گیرد.


No comments:

Post a Comment