Thursday, February 17, 2011

خبرهایی از فوتبال ایران و جهان


هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران فردا با هشت بازی آغاز میشود و قطعاً تیمهای صدرجدولی ذوب آهن، استقلال و سپاهان بدنبال برد برابر حریفان و صدرنشینی هستند.
در این بازیها، ذوبی های پیشتاز میزبان نفت آبادان هستند. فولاد خوزستان در اهواز پذیرایی از مس كرمان رو بر عهده دارد. استیل آذین پذیرای پیکان است. پاس همدان باید با شاگردان امیر قلعه نویی و سپاهان اصفهان به میدان برود. ملوان انزلی میزبان تراکتورسازی خواهد بود. شهرداری تبریز با صبای قم دیدار می كند. راه آهن تهران با شاگردان مایلی کهن و سایپا مصاف میدهد. استقلال تهران در ورزشگاه آزادی میزبان نفت تهران است و شاهین بوشهر هم در آخرین بازی این هفته شنبه پذیرای قرمز پوشان پرسپولیس تهران است .

اما در ادامه مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ اروپا، امشب ۱۵ دیدار برگزار میشود که در یکی از آنها، لیورپول انگلیس در خانه اسپارتا پراگ به میدان می رود. کنی دالگلیش که برای نخستین بار هدایت قرمزپوشان انگلیسی در لیگ اروپا را بر عهده دارد، نمی تواند از تعدادی از بازیکنانش از قبیل لوییز سوائرز تازه به خدمت گرفته استفاده کند. ژوزف شووانک سرمربی اسپارتا هم در حالی که این بازی را دشوار خواند، همه چیز را به زمان مسابقه ارجاع داد.

در دیگر دیدارامشب، اندرلخت بلژیک، میزبان آژاکس آمستردام است.اندرلخت با تنها یک شکست در ۷ دیدارش در لیگ اروپا با امید بیشتری پا به این میدان می گذارد. فرانک دی بوئر، سرمربی آژاکس حریفش را تیم با تجربه نامید، اما عنوان کرد که تیمش در برابر صدرنشین لیگ بلژیک، حریفی دست و پا بسته نخواهد بود.

همچنین امشب گلاسکو رنجرز اسکاتلند، میزبان اسپورتینگ لیسبون از پرتغال خواهد بود. والتر اسمیت، سرمربی رنجرز با بیان اینکه تیمش تمام دیدارها را جدی میگیرد، عنوان کرد که هیچ جامی در نظرش برتر از دیگری نیست و شاگردانش در همه دیدارهای برای پیروزی به میدان میروند.

اما در آمریکای جنوبی در ادامه مسابقات جام باشگاهها، دور دوم رقابتهای کوپا لیبرتادورس از گروه هفتم، کروزیروی برزیل با نتیجه عجیب پنج بر صفر، استودیانتس آرژانتین را درهم کوبید. در این دیدار والیسون و مونتیو دو بار و راجر یک بار برای میزبان گلزنی کردند تا این تیم به بردی ارزشمند دست یابد. این برد به نوعی انتقام نمانیده برزیل از این باشگاه آرژانتین بود. کروزیرو در فینال مسابقات کوپا لیبرتادورس سال ۲۰۰۹ در مصاف با استودیانتس شکست خورد و از دست یابی به مقام قهرمانی باز ماند. در سایر دیدارهای مهم دیشب، یونیون اسپانیولا مقابل یونیورسیاد کاتولیکای شیلی به تساوی 2 به2 رسید، ناسیونال با دو گل مغلوب کلاب آمه ریکای مکزیک شد. اینترناسیونال برزیل برابر املک اکوادور یک-یک مساوی کرد، خاگوآرس مکزیک با 2 گل خورخه ویلسترمن بولیوی را مغلوب کرد

اما در ادامه مسابقات جام حذفی فوتبال برزیل، کوپا دو برزیل، سائوپائولو، با نتیجه ۳ بر صفر ترزه را از پیش رو برداشت. در این دیدار داگوبرتو دو بار و فرناندینییو یک بار برای میهمان گلزنی کردند تا سائو پائولو به جمع ۳۲ تیم برتر مسابقات راه پیدا کند. طبق قوانین مسابقات جام حذفی فوتبال برزیل، اگر تیم میهمان موفق شود با اختلاف بیشتر از دوگل میزبانش را شکست دهد، بدون بازی برگشت، راهی دور بعد خواهد شد.

همچنین در دیگر دیدار مرحله نخست کوپا دو برزیل، بانگو در برابر پورتوگیزا با نتیجه سه بر یک به برتری رسید. تیاگو گالیاردو دو بار و پیپیکو یک بار برای میزبان گلزنی کردند، ضمن آنکه کمپس تک گل پورتوگیزا را به ثمر رساند. بدین ترتیب بدلیل آنکه تیم میزباندر این بازی یک گل به ثمر رساند، این دو تیم دیدار برگشت خواهند داشت که هفته آنیده در سائو پائولو برگزار میشود.


No comments:

Post a Comment