Sunday, February 27, 2011

شکست وژنیاکی در فینال دوحه


کارولین وژنیاکی، تنیسور شماره یک جهان، با شکست در برابر ورا زووناروا، از دستیابی به دومین عنوان این فصلش باز ماند.
فینال مسابقات تنیس آزاد زنان دوحه، روز گذشته در ورزشگاه بین المللی خلیفه بین کارولین وژنیاکی دانمارکی و ورا زووناروای روس برگزار شد. وژنیاکی که شش روز پیش سیزدهمین عنوان دوران ورزشی اش در دبی رو به دست آورده بود، به دنبال این بود که با قهرمانی در این مسابقات جای خود رو در صدر رده بندی تنیس بازان زن جهان مستحکم کنه، اما زووناروا سد محکمی در این راه بود. وژنیاکی ست نخست را بسیار ضعیف آغاز کرد و هیچ گاه نتوانست از حریفش پیش بیوفته و در آخر هم با نتیجه شش بر چهار این ست رو به نفر سوم تنیس زنان جهان واگذار کرد. ست دوم هم بر همین منوال بود و زووناروا از بازی بد وژنیاکی نهایت استفاده رو برد تا این ست هم با نتیجه مشابه شش – چهار به سود تنیسور روس خاتمه پیدا کنه. زووناروا که تا حالا دو بار در فینال تنیس آزاد دبی شکست خورده بود، با این پیروزی به یازدهمین عنوان دوران ورزشیش دست یافت. وژنیاکی و زووناروا پیش از این دو بار با هم مسابقه داده بودند که هر دو بار با پیروزی کارولین وژنیاکی خاتمه یافته بود.

البته در تنیس مردان هم نفر سوم رده بندی دیروز به جام قهرمانی رسید. در فینال مسابقات تنیس مردان دبی، نوواک ژوکوویچ با شکست راجر فدرر به مقام قهرمانی دست یافت. در این مسابقه که ۷۱ دقیقه به طول انجامید، ژوکوویچ صرب در برابر نفر دوم تنیس مردان جهان از سوئیس در دو ست و با نتایج مشابه ۶-۳ به پیروزی رسید تا برای سومین بار متوالی به مقام قهرمانی مسابقات تنیس دبی دست یابد. این بیستمین عنوان دوران ورزشی نوواک ژوکوویچی است که ماه گذشته هم به مقام قهرمانی مسابقات تنیس آزاد استرالیا دست یافته بود.

همچنین داوید فرردر مکزیک از مقام قهرمانی اش در مسابقات تنیس آکاپولکو دفاع کرد. فرر اسپانیایی، در دیدار نهایی این مسابقات به مصاف هموطنش نیکلاس آلماگرو رفت که موفق شد با نتیجه دو بر یک حریفش را از پیش رو بردارد و به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابد. این یازدهمین عنوان دوران ورزشی فرر بود که رکورد او در برابر آلکاگرو را به شش پیروزی رساند.

No comments:

Post a Comment