Wednesday, February 9, 2011

خبرهایی از فوتبال جهان


تیم ملی فوتبال ایران از ساعتی پیش، در دیداری دوستانه، به مصاف تیم ملی فوتبال روسیه رفته است.
در این دیدار تیم ملی فوتبال ایران، در شرایطی به مصاف شاگردان دیک ادوکات رفته است که هنوز سرمربی ایران مشخص نشده، و تیم ملی با گروهی سه نفر، متشکل از علیرضا منصوریان، کریم باقری و منصور رشیدی هدایت میشود. تیم ملی، با گذشت 18 روز از وداع تلخ، با جام ملتها، در دیداری که از مدت‌ها قبل هماهنگ شده بود، بدون جواد نکونام و مسعود شجاعی به مصاف روسها رفته است. این دو لژیونر ایران که پس از جام ملتها مورد انتقادات بسیاری قرار گرفتند، با درخواست باشگاه اوساسونا در اسپانیا ماندند و مربیان ایران با دعوت ازسه بازیکن جوان، قصد میدان دادن به دیگر استعدادهای فوتبال ایران را دارند.
تیم ملی روسیه که در آخرین رده بندی فیفا رده دوازدهم را در اختیار دارد، در رقابتهای یورو 2008 درخششی خیره کننده با هدایت گاس هیدینک هلندی داشت ولی با همان مربی از راهیابی به جام جهانی 2010 بازماند و هم اینک با هدایت دیک اددوکات هلندی خود را برای جام ملتهای ۲۰۱۲ و جام جهانی ۲۰۱۴ آماده می کند.

اما امشب به غیر از بازی ایران با روسیه، ۳۵ دیدار دوستانه ی دیگر در نقاط مختلف جهان برگزار خواهد شد. و اتفاقاً تیم ملی کشور کارلوس کیروش که بیننده بازی ایران و روسیه هست، امشب به مصاف آرژانتین میرود. یعنی جدال کریستیانو رونالدو با لیونل مسی. اما در دیگر بازیها و دیدنی ترین آنها برزیل در برابر فرانسه قرار می گیرد، تا خاطره فینال جام جهانی ۱۹۹۸ یک بار دیگر تکرار شود. در این دیدار که در استاد دو فرانس پاریس برگزار خواهد شد، مانو منزس، که پس از حذف از جام جهانی، جایگزین دونگا شده، ستارگانی چون کاکا، مایکان، لوسیو و لوئیز فابیانو را در اختیار نخواهد داشت.

در آنسو، لوران بلان هم که پس از حذف تحقیرآمیز فرانسه از جام جهانی آفریقای جنوبی، جایگزین ریموند دومنک شده، در این دیدار چندین چهره سرشناس خود را در اختیار ندارد. او علاوه برکاپیتان تیمش، پاتریس اِورا ، ژرمی تائولالان را هم کنار گذاشته. بلان، در دیدار امشب نمیتواند از حضور سمیر نصری، فرانک ریبری و متیو والبوئنا در ترکیب تیمش استفاده کند.

همچنین در دیگر دیدار دوستانه جذاب امشب، آلمان به مصاف ایتالیا خواهد رفت. یواخیم لو که تیمش نزدیک ۱۶ سال است در برابر آتزوریها به پیروزی نرسیده، با اشاره به عملکرد ضعیف ایتالیا در جام جهانی، دفاع این تیم را بسیار قوی نامید. این دیدار می تواند برای آلمانی ها جبران دیدار مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ باشد که با شکست در برابر این تیم با جام جهانی وداع کرد.

در آنسو هم ایتالیا، پس از نمایش پر انتقاد در جام جهانی و حذف در مرحله گروهی، به دنبال بازسازی تیمش است. چزاره پراندلی، که به جای مارچلو لیپی، سکان هدایت آتزوری ها را به دست گرفته، آلمان را تیمی قوی دانست که بازی های زیبایی در جام جهانی به نمایش گذاشته است. در این دیدار، جیان لوئیجی بوفون، که به دلیل مصدومیت از تابستان گذشته در میادین حاضر نبوده، کاپیتان و سنگربان ایتالیا خواهد بود.


No comments:

Post a Comment