Sunday, February 6, 2011

خبرهایی از دنیای فوتبال


هفته بیست و یکم رقابتهای فوتبال لیگ برترباشگاه‌های ایران امروز با پیروزی استقلال تهران مقابل استیل آذین به پایان رسید.
استقلال تهران که از شکست ذوب آهن و توقف سپاهان اصفهان در هفته ۲۱م بیشترین سود را برد، برای رسیدن به جایگاه دوم جدول مسابقات تنها به پیروزی مقابل استیل آذین نیاز داشت که به آن هم رسید. در این دیدار که با قضاوت تورج حق‌وردی و درحضور تعداد اندکی تماشاگر، در ورزشگاه آزادی برگزار شد، آبی پوشان پایتخت، با برتری 3 بر یک برابر استیل آذین ۳۷ امتیازی شدند. فرهاد مجیدی در دقایق5 و 32 و مهدی سیدصالحی دقیقه 73 گل‌های استقلال را به ثمر رساندند و فریدون زندی در دقیقه 23 زننده تک گل استیل آذین بود. هم اینک استقلال با 37 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر استاده و استیل آذین با 19 امتیاز همچنان در قعرجدول رده‌بندی است.در دیگر دیدار امروز تیم فوتبال شهرداری تبریز با پیروزی برابر مس کرمان از جمع قعرنشینان جدول رده بندی این رقابت‌ها جدا شد.شهرداری با گلهای کارلوس ادواردو و رسول علیزاده در مقابل تک گل ابوالقاسم دهنوی،با نتیجه دو بریک از سد مس گذشت.

در خبری در مورد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، پس از آنکه برخی از خبرگزاریها از سفر کارلوس کروش پرتغالی به ایران خبر دادند، سرپرست كميته بين‌المللي فدراسيون فوتبال عباس ترابیان، از توافق مالي با گزينه هدايت تيم ملي ايران گفت. ولی خبر انتخاب كارلوس كرش به عنوان سرمربي تيم ملي ايران را رد کرد.

از فوتبال اروپا، در ادامه دور پنجم مسابقات جام حذفی اسکاتلند، سلتیک گلاسکو از شکست در برابر گلاسکو رنجرز و حذف از این مسابقات گریخت. در این دیدار که به میزبانی رنجرز برگزار شد، جمی نِس، هافبک ۱۹ ساله این تیم، خیلی زود و در دقیقه ۳ میزبان را پیش انداخت. اما کریس کامانز در دقیقه ۱۶موفق شد بازی را به تساوی بکشاند. در ادامه و در دقیقه ۳۸ فریزر فاستر، دروازه بان سلتیک بدلیل خطای پنالتی بر روی بازیکن حریف از زمین مسابقه اخراج شد و ویتاکر این پنالتی را تبدیل به گل کرد، تا مشکلات میهمان دو چندان شود. در دقیقه ۶۵ اما براون گل دوم سلتیک را به ثمر رساند و یازده دقیقه بعد نایسمیت از رنجرز اخراج شد تا دو تیم از همه نظر مساوی شوند. با این نتیجه سلتیک تعیین برنده ،به بازی برگشت به میزبانی سلتیک کشیده شد.

در اسپانیا، صدرنشین رقابتهای لالیگا ،بارسلونا با هت تریک لیونل مسی و پیروزی مقابل آتلتیکومادرید به شانزدهمین برد پیاپی خود دست پیدا کرد. هفته بیست و دوم لالیگا، امشب با سه بازی به پایان می رسد که طبق برنامه، سویا با مالاگا، والنسیا با هرکولس و رئال مادرید با رئال سوسیه داد، مصاف خواهند داد. در هلند، هفته ۲۲م مسابقات لیگ اردویزیه، با شکست تیم صدرنشین پی. اس. وی. آیندهوون پیگیری شد. آیندهوون که در ورزشگاه فیلیپس میزبان آدو دِن هاگ بود، با نتیجه یک بر صفر در برابر این تیم شکست خورد تا سایه توئنته انسخده را بیش از پیش احساس کند. وزلی ورهوک در وقتهای تلف شده و در دقیقه ۹۲ موفق شد دروازه میزبان را باز کند تا دِن هاگ به سه امتیاز این دیدار دست یابد. با این نتیجه آیندهوون با ۴۷ امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر قرار گرفت. دن هاگ هم با ۳۸ امتیاز به رده پنجم جدول صعود کرد.

در آلمان، هفته بیست ویکم رقابتهای بوندس لیگا، با شکست تیم فوتبال بایرلورکوزن مقابل نورنبرگ، باخت بایرن مونیخ در برابر اِف. ث. کلن و توقف بروسیا دورتموند مقابل شالکه دنبال شد. امشب هفته بیست ویکم رقابتها با برگزاری دیدار هامبورگ با سنت پائولی و فرایبورگ با اینتراخت فرانکفورت دنبال میشود. اما در فرانسه و درادامه هفته ۲۲م لیگ لوشمپیونا، رن با پیروزی در برابر پاریسن ژرمن، خود را به رده ی سوم جدول رساند.
در این مسابقه که به میزبانی رن برگزار شد، یاسین ابراهیمی در دقیقه ۱۹ میزبان را پیش انداخت. در ادامه این دیدار دو تیم هرچه زدند به در بسته زدند تا بازی با همین تک گل به سود رن خاتمه یابد. با این نتیجه پاریسن ژرمن با ۳۷ امتیاز در رده دوم جدول باقی ماند و رن هم با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر، رده سوم را به خود اختصاص داد.

هفته بیست و چهارم رقابتهای سری آ ایتالیا با برد یوونتوس مقابل کالیاری و پیروزی اودینزه مقابل میهمانش سامپدوریا آغاز شد.هفته بیست و چهارم رقابتهای سری آ امشب با برگزاری ۸ دیدار پیگیری می شود
اما در آغاز هفته بیست و پنجم لیگ فوتبال بلژیک، ژوپیلیه،اندرلخت با پیروزی در برابر سن ترویدن، به صدرنشینی خود ادامه داد. در این دیدار که در بروکسل و به میزبانی اندرلخت برگزار شد، کانو در دقیقه ۵۰ با ضربه سر میزبان را پیش انداخت. این پایان کار نبود و ماتیاس سوارز در دقیقه ۶۸ اختلاف را به دو گل رساند تا این تیم به هر سه امتیاز این بازی دست یابد. ضمن آنکه سن ترویدن از دقیقه ۵۶ و به دنبال اخراج دنیس اودوی، ده نفره به بازی ادامه می داد. با این نتیجه اندرلخت با ۵۷ امتیاز در صدر جدول یکه تازی می کند و سن ترویدن هم با ۲۲ امتیاز در رده دوازدهم باقی ماند.


No comments:

Post a Comment