Thursday, February 24, 2011

خبرهایی از فوتبال ایران و جهان


هفته بيست و چهارم ليگ برتر ایران، با تداوم صدرنشینی ذوب آهن و تساوی سپاهان و استقلال آغاز شد.
امروز هفته بيست وچهارم ليگ برتر با برگزاري دو بازي همزمان در اصفهان و قم آغاز شد، كه در حساس ترین دیدار این هفته، استقلالی ها، با گل دقیقه نود، بازي باخته را با تساوي عوض كردند، تا همچنان در مکان دوم جدول رده بندی بمانند. آبی پوشان پایتخت، که امروز در مقابل شاگردان امير قلعه‌نويي، به میدان رفته بودند، ابتدا در نیمه نخست، دروازه خود را گشوده دیدند. احمد جمشيديان، در دقیقه ۳۷ با استفاده از اشتباه مدافعان استقلال، سپاهانی ها را، در خانه، به گل برتری رساند. در حاليكه استقلال، در پی جبران نتیجه بود، تیم میزبان، بارها تا گشودن دروازه حریف پیش رفت، ولی نتيجه یک بر صفر زرد پوشان، تا دقيقه90 پا برجا بود. در لحظات پایانی بازی، مهدي سيد صالحي بر روي سانتر هوار ملامحمد، گل تساوي بخش شاگردان مظلومي را به ثمر رساند، تا استقلال ضمن کسب یک امتیاز، از شکستی تلخ هم بگریزد.

همچنين در ديگر بازي همزمان، تيم فوتبال ذوب آهن در قم ميهمان صبا بود و در حاليكه تا دقایق پایانی با يك گل از ميزبانش عقب بود، با گل‌هاي جلال رافخايي و فرشيد طالبي دردقایق نود و نود ویک به پيروزي رسيد. تک گل صبا را رامین رضاییان در دقیقه ۸۲ به ثمر رساند. بدین ترتیب در جدول رده بندی لیگ برتر در پایان دیدارهای روز نخست از هفته بیست و چهارم، ذوب آهن اصفهان، با یک بازی بیشتر با 48 امتیاز صدرنشین ماند، استقلال تهران 44 امتیازیست البته با یک بازی بیشتر و سپاهان اصفهان هم با 43 امتیاز سوم است .

لیگ اروپا، یا جام یوفای سابق هم دیشب با برگزاری یک دیدار از بازیهای دور برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی دنبال شد که طی آن تیم فوتبال سویای اسپانیا مقابل پورتوی پرتغال به برتری رسید اما با توجه به امتیاز گل زده در خانه حریف، از راهیابی به دور یک هشتم نهایی بازماند.
دیدارهای برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا امشب با برگزاری ۱۳ دیدار به پایان میرسد طبق برنامه، اشتوتگارت آلمان با بنفیکای پرتغال، پاریس سن ژرمن فرانسه با باته بوریسف بلاروس، بایرلورکوزن آلمان با متالیست اوکراین،ویارئال اسپانیا با ناپولی ایتالیا،اسپورتینگ لیسبون پرتغال با گلاسکورنجرز اسکاتلند، لیورپول انگلیس با اسپارتاپراگ جمهوری چک، آژاکس آمستردام هلند با اندرلخت بلژیک،براگای پرتغال بالخ پوزنان لهستان، اسپارتاک مسکو روسیه با باسل سوئیس، زنیت سنت پترزبورگ روسیه با یانگ بویز سوئیس،توئنته هلند با رابین کازان روسیه،آیندهوون هلند با لیل فرانسه و دیناموکی یف اوکراین با بشیکتاش ترکیه دیدار می کنند.

در دیداری عقب افتاده از هفته بیست و هفتم لیگ برترانگلیس، آرسنال، استوک سیتی رو برد تا به یک امتیازی منچستر یونایتد در صدر جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس برسد. اما در ادامه مسابقات جام باشگاههای آمریکای جنوبی، کوپا لیبرتادورس با تساوی فلومیننزه و ناسیونال پیگیری شد. در دیداری که از گروه سوم این مسابقات در ریودوژآنیرو و به میزبانی فلومیننزه برگزار شد، این تیم در مقابل ناسیونال از اروگوئه، هر چه زد به در بسته زد تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد. با این تساوی هر دو تیم پس از دو دیدار همچنان بدون بُرد به کار خود ادامه میدهند. فلومیننزه در دیدار نخست خود در برابر آرجنتینیوس جونیورز به تساوی دو بر دو رسید، ناسیونال هم در برابر آمه ریکا دو بر صفر تن به شکست داد.

همچنین در ادامه دور نخست مسابقات جام باشگاههای آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب، موسوم به کونکاکاف، تیم مونته ری مکزیک در برابر هموطنش تولوکا به پیروزی دست یافت. در این دیدار که در ورزشگاه نمسیو دیِز و به میزبانی تولوکا برگزار شد، دو تیم نیمه نخست را با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. در نیمه دوم اما این تیم میزبان بود که در دقیقه ۸۲ توسط اوسوالدو مارتینز به گل برتری دست یافت. مونته ری هفته آینده در خانه، میزبان تولوکا خواهد بود و تنها با یک تساوی هم می تواند به دور بعد صعود کند.

در برزیل و در ادامه مسابقات جام حذفی آن کشور، کوپا دو برزیل، پالمیراس در برابر کومرشیال به برتری رسید. در این دیدار که به میزبانی کومرشیال برگزار شد، تیم میهمان نیمه نخست را با گل دقیقه ۳۰ آدریانو با پیروزی به پایان برد. در نیمه دوم و در دقیقه ۴۶ کلِبِر اختلاف را برای پالمیراس به دو گل رساند. در ادامه حملات میزبان تنها یک بار و در دقیقه ۷۵ توسط رافائل به ثمر نشست تا پالمیراس این دیدار را با پیروزی دو بر صفر به سود خود به پایان برساند. با این نتیجه و به دلیل اینکه پالمیراس نتوانست با اختلاف دو گل میزبان را شکست دهد، دیدار برگشت هفته آینده به میزبانی این تیم برگزار خواهد شد.

No comments:

Post a Comment