Thursday, February 10, 2011


تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی مقابل تیم ملی فوتبال روسیه، برای اولین بار همسایه شمالی خود را ناکام کرد.
ملی پوشان ایران، در شرایطی، شاگردان دیک ادوکات را تسلیم کردند که هنوز سرمربی ایران مشخص نشده، و تیم ملی با هدایت منصوریان، باقری و رشیدی و بدون جواد نکونام و مسعود شجاعی، به اولین پیروزی خود مقابل تيم دوازدهم جهان دست یافت. در اين دیدارکه در ورزشگاه شيخ بن‌زايد ابوظبي و در حضور كارلوس كیروش اصلي‌ترين نامزد سرمربيگري تيم ملي برگزار شد، دو تیم در نیمه اول به تساوی بدون گل رضایت دادند. تيم ايران در نیمه دوم با سه تغییر و با ترکیبی هجومی تر به زمین رفت.اما ستاره این دیدار محمدرضا خلعتبري بود که تك‌گل تيم ايران را به ثمر رساند. خلعتبري در دقيقه 90 با پاس محمد نوری صاحب موقعیتی عالی شد و پس از آنکه دفاع تيم روسيه را بهم ريخت، با يك ضربه دروازه روس ها را فرو ریخت. وی که برای نشان دادن خوشحالي‌ خود با درآوردن پيراهنش كارت زرد دوم را دریافت کرد، بعد از به ثمر رساندن گل از زمين اخراج شد. تیم ملی، درحالی موفق به کسب یک پیروزی روحیه بخش شد که از وداع تلخ، با جام ملتها ۲۰ روز می گذرد. این نخستین پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم روسیه محسوب میشود. ملی پوشان ایران پس از پیروزی در این دیدار امروز به تهران بازگشتند.جالب آنکه علیرضا منصوریان مربی ایران در این دیدار، این پیروزی را از آن افشین قطبی دانست.

شب گذشته در نقاط مختلف جهان، بیش از ۴۰ بازی دوستانه برگزار شد که در مهمترین آنها، تیمهای ملی اسپانیا، انگلیس،آرژانتین و فرانسه مقابل حریفانشان به پیروزی رسیدند. دریکی از بازیهای جذاب دیشب، زردپوشان برزیل، در حالیکه در ورزشگاه استاد دو فرانس شهر پاریس، میهمان فرانسوی ها بودند، بار دیگر تسلیم میزبان شدند. قهرمان جام ژولریمه، که نزدیک به دو دهه، درمقابل فرانسه ناکام بوده واز سال 1992 تاکنون همیشه بازنده این حریف شده، درحالی دیشب تن به شکست داد، که از دقیقه 40 به دنبال اخراج آندرسون هرنانس با یک بازیکن کمتر به بازی ادامه می داد. حرکت خطرناک هرنانِس، بر روی کریم بنزما با کارت قرمز مستقیم از سوی ولفگانگ اشتارک داور آلمانی روبرو شد.اما تک گل پیروزی بخش شاگردان لوران بلان در این دیدارهم وسیله ی کریم بنزما در دقیقه 54 واز روی یک حرکت تماشایی و پاسِ زیبای ژرمی مِنِز به ثمر رسید. برزیلی ها در بیشتر اوقات بازی، توپ و میدان را در اختیار داشتند اما با یک مهره کمتر، نتواستند این تک گل را جبران کنند. ضمن آنکه درخشش جولیو سزار سنگربان برزیل، از باز شدن دوباره دروازه شاگردان منه زس جلوگیری کرد. با این برد، فرانسه به رکوردِ پیروزی های خود، مقابل، برزیل ادامه داد و روحیه برتری طلبی را به فرانسوی ها بازگرداند.

امادر حالیکه مصاف دو ستاره فوتبال جهان،جدال لیونل مسی از آرژانتین با کریستیانو رونالدو از پرتغال، با برتری آلبی سلسته و پیروزی ۲ بر یک آرژانتین به پایان رسید، دو تیم آلمان و ایتالیا به تساوی راضی شدند.امامربیان این دو تیم، ازنتیجه بدست آمده راضی بودند. سزار پراندلی، سرمربی لاجوردی پوشان، از اینکه شاگردانش، مقابل تیم خوب آلمان یک- یک مساوی کرده و آنها سرزمین ژرمن ها را بدون باخت ترک می کنند، خوشحال بود. یواخیم لو هم برغم اینکه نتوانست، شکست تلخ آلمانها در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2006 مقابل ایتالیا را جبران کند، از نتیجه کسب شده ناراضی نبود. میروسلاو کلوزه و جوزپه روسی گلزنان آن دیدار بودند.

در چارچوب همین بازیهای دوستانه، قهرمان جهان در برابر کلمبیا به میدان رفت. در این دیدار که به میزبانی و ورزشگاه سانتیاگو برنابئوی مادرید برگزار شد، دو تیم حملات گسترده ای را بر روی دروازه یکدیگر طرح ریزی کردند، که تا اواخر بازی حاصلی در برنداشت. به نحوی که اسپانیا، قهرمان جهان هم، برای رسیدن به برتری مجبور بود تا دقیقه ۸۶ صبر میکرد. خسوس ناباس که ده دقیقه، از ورودش به زمین به جای ژابی آلونسو می گذشت، با ارسال یک سانتر دقیق، داوید سیلوا، را در موقعیت گلزنی قرار داد و سیلوا هم، آن توپ را به گل تبدیل کرد، تا نوار ناکامی های اسپانیا، در بازیهای دوستانه، قطع شود. اسپانیا، در اخرین دیدار دوستانه اش، قبل از این دیدار، در برابر آرژانتین ۴ بر یک شکست خورده بود. همچنین دیدار در برابر پرتغال را نیز با نتیجه چهار بر صفر واگذار کرده بود.

همچنین در دیگر دیدار دوستانه شب گذشته، هلند با نتیجه سه بر یک اتریش را از پیش رو برداشت. در این دیدار که در ورزشگاه اختصاصی پی. اس. وی. آیندهوون برگزار شد، تیم فینالیست جام جهانی ۲۰۱۰ در همان نیمه اول در دقیقه ۲۹ وسیله وسلی اشنایدر به گل برتری رسید. پس از گل زیبای اشنایدر، نارنجی پوشان در نیمه دوم با هنرنمایی ابراهیم آفلای بازیکن بارسلونا، در دقیقه ۴۹ به یک گل دیگر رسید و درک کویت مهاجم تیم لیورپول هم در دقیقه ۷۱ به اندوخته این تیم افزود و در حالیکه شاگردان برت فن ماوریک، تا دقیقه ۸۴ ، با نتیجه سه بر صفر از حریف پیش بودند، یک گل از میهمان خود دریافت کردند. خطای پیتر ویزگرهوف ، اتریش در دقیقه ۸۴ به بک ضربه پنالتی رسید که توسط مارکو آرناتوویچ این ضربه به گل تبدیل شد، تا بازی با نتیجه سه بر یک بسود هلند به پایان برسد.

در نخستین روز مرحله گروهی مسابقات جام باشگاههای آمریکای جنوبی، کوپالیبرتادورس در سال ۲۰۱۱، شب گذشته، فلومیننزه در برابر آرژانتینیوس جونیورز با نتیجه دو بر دو متوقف شد. در این دیدار که ورزشگاه ژائو هاوالانژ و به میزبانی فلومیننزه برگزار شد، فرانکو نیِل در دقیقه ۴۴ جونیورز را پیش انداخت. در ادامه و در دقیقه ۵۷ رافائل مائورا بازی را به تساوی کشاند. تیم میهمان و نیل دست بردار نبودند و بار دیگر این بازیکن در دقیقه ۷۱ برتری را به اردوی میهمان آورد. این پایان کار نبود و تنها سه دقیقه بعد مائورا موفق شد مجددا بازی را به تساوی بکشاند تا دو تیم با نتیجه دو بر دو به کار خود پایان دهند. در دیگر دیدار گروه سه، سه شنبه آینده آمه ریکا از مکزیک در برابر ناسیونال اروگوئه به میدان خواهد رفت.


No comments:

Post a Comment