Sunday, October 17, 2010

خبرهایی از فوتبال جهان


در نخستین روز رقابتهای فوتسال جایزه بزرگ برزیل و از گروه 4، امشب تیم ملی ایران به مصاف روسیه می رود.
دو تیم ایران و روسیه که برای تصاحب مکان چهارم برترین تیم های فوتسال جهان رقابت تنگاتنگی داشته اند دیدار آغازین گروه چهار رابرگزار می کنند.در دیگر دیدار گروه چهار، گواتمالا به مصاف پرتغال خواهد رفت. در گروه یک برزیل با جمهوری چک، لیبی با کاستاریکا، در گروه دو اسپانیا با قطر، رومانی با آرژانتین و در گروه سه ایتالیا با زامبیا و پاراگوئه با هلند مصاف خواهند داد.

فدراسیون فوتبال آمریکا، انصراف خود را از میزبانی مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 اعلام کرد و با اینکار بر شایعات مبنی بر درخواست رشوه از سوی دوتن از اعضای با نفوذ فیفا دامن زد.
مطبوعات بریتانیا، رسوایی مالی دو تن از اعضای فیفا که دارای حق رای در انتخاب میزبانان جام جهانی هستند، دلیل انصراف آمریکا از میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ می دانند. در حالیکه دو خبرنگار روزنامه ساندی تایمز انگلیس خود را بعنوان نمایندگان شرکت آمریکایی برگزاری جام جهانی جا زده بودند، آموس آداموی نیجریه ای و رینالد تماری، رئیس کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه، برای رای به میزبانی آمریکا، تقاضای مبالغی پول کردند. در حالیکه فیفا از این روزنامه خواسته تمامی مدارک این رسوایی را در اختیار آنها بگذارند، ایالات متحده آمریکا هم از میزبانی این مسابقات در سال ۲۰۱۸ انصراف داد. البته آمریکا همچنان تقاضای میزبانی جام جهانی 2022 را دنبال می کند.

تیم فوتبال رئال مادرید با پیروزی مقابل مالاگا و با توجه به شکست والنسیا مقابل بارسلونا، به صدر جدول رده بندی رقابتهای لالیگا صعود کرد.تیم فوتبال پاریسن ژرمن هم با پیروزی مقابل میزبانش تولوز به رده ی چهارم لیگ صعود کرد.
تیم فوتبال پاریسن ژرمن در چارچوب هفته نهم رقابتهای لیگ فرانسه، لوشامپیونا، با دو گل ساخو دقیقه ۱۱ و اردینک دقیقه۵۷ مقابل میزبانش تولوز به برتری رسید و با ۱۵ امتیاز به رده ی چهارم صعود کرد. در دیگر دیدارهای برگزار شده دیشب، مارسی با تک گل دقیقه ۲۷ رمی مقابل میهمانش نانسی به برتری رسید.اوسر با یک گل مغلوب بوردو شد. مون پولیه با دو گل از سد سوشو گذشت ودیدار تیمهای برست با آرلس و کان با موناکو با تساوی بدون گل به پایان رسید. هفته نهم لوشامپیونا، امشب با ۴ بازی لانس با رن، نیس با سنت اتین، لیون با لیل و لوران با والنسین دنبال میشود.درجدول رده بندی هم اینک، رن با ۱۸ امتیاز و یک بازی کمتر پیشتاز است.

تیم چلسی،صدرنشین لیگ برتر انگلیس، در دیدار مقابل آستون ویلا متوقف شد. اما در ایتالیا، آ.ث.میلان با برتری مقابل کیه وو به صدر جدول رده بندی سری آ فوتبال ایتالیا صعود کرد. در هلند نیز آژاکس پیشتاز شد.
درآغاز هفته نهم مسابقات لیگ فوتبال هلند، اردویزیه، آژاکس آمستردام با پیروزی قاطع در برابر بردا،بار دیگر به صدر جدول صعود کرد. آژاکس در این دیدار خانگی موفق شد، با نتیجه سه بر صفر حریفش را از پیش رو بردارد تا با ۲۰ امتیاز به رده نخست صعود کند. بردا هم با ۱۳ امتیاز رده هشتم را به خود اختصاص داد.

در دیداری دیگر از لیگ اردویزیه، توئنته انسخده موفق شد با شکست فاینورد روتردام خود را به رده دوم جدول برساند. در این دیدار که در استادیوم خانگی فاینورد برگزار شد، توئنته با تک گل لاندزات به پیروزی ای با ارزش دست یافت، تا با ۱۹ امتیاز و تنها یک امتیاز کمتر از آژاکس در رده دوم قرار گیرد. فاینورد هم با این شکست و با ۸ امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار گرفت.

نوار هفت پیروزی متوالی تیم اف. ث. ماینتز در بوندس‌لیگا با شکست مقابل هامبورگ قطع شد ولی این تیم همچنان در پس از بورسیا دورتموند در بالای جدول قرار دارد.
همچنین پاناتینایکوس با پیروزی در هفته ششم لیگ فوتبال یونان، مکان دوم لیگرا در اختیار گرفت. پاناتینایکوس در دیدار خانگی در برابر پائوک سالونیکی، موفق شد با تک گل دقیقه ۱۹ وینترا ، حریف را از پیش رو بردارد و با ۱۴ امتیاز در رده دوم قرار گیرد. پائوک هم با این شکست با ۵ امتیاز در رده ۱۴م قرار گرفت. در جدول رده بندی این مسابقات المپیاکوس با ۱۵ امتیاز در صدر قرار دارد.

اما هفته سی ام مسابقات لیگ فوتبال برزیل، کومپانتو برازیلرو، با پیروزی فلامینگو در برابر اینترناسیونال پیگیری شد. در این دیدار که در استادیوم مشهور ماراکانا برگزار شد، تیم میزبان توانست با نتیجه سه بر صفر اینتر ماسیونا را از پیش رو بردارد. در ایم دیدار دیوید دو بار و رناتو یک بار برای فلامینگو گلزنی کردند تا این تیم با ۳۷ امتیاز در رده سیزدهم قرار گیرد.

دیگو آرماندو مارادونا، ستاره و سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین، در دیداری دوستانه در داخل سالن، که بسود فرناندو کاسرس برگزار شد، موفق به دو بار گلزنی شد. کاسرس، بازیکن سابق تیمهای ریورپلیت و بوکاجونیورز در سال گذشته بدلیل شلیک سارقان خودرو به سرش، چشم راستش را از دست داد. کاسرس در حالیکه هنوز گلوله در سرش است، با مشکلات بسیاری دست به گریبان است.

در همین حال، پله، ستاره سالهای دور تیم ملی برزیل، مارادونا را الگویی نامناسب برای کودکان و جوانان نامید. پله که برای افتتاح پروژه ای اجتماعی برای جوانان در ریو حضور داشت، مارادونا را بازیکنی خوب اما نمونه ای بد، برای جوانان نامید. این دو بارها یکدیگر را مورد حمله قرار داده اند به طوری که پله از مهارت مربیگری مارادونا انتقاد کرد و مارادونا هم پله را متعلق به موزه ها نامید.

No comments:

Post a Comment