Thursday, October 28, 2010

شکست و حذف نوجوانان ایران


تيم ملي فوتبال نوجوانان ايران از راهيابي به مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي قهرماني آسيا باز ماند.
تیم نوجوانان ایران که در برابر کره نتیجه را واگذار کرد، برای صعود به دور بعدی رقابتها، نیاز به پیروزی مقابل سوریه داشت. سوریه که مقابل کره شمالی مساوی کرده بود، با یک تساوی هم راهی دور بعد میشد و موفق شد به تساوی مورد نظر دست پیدا کند. امروز عصر تيم‌هاي ايران و سوريه در اخرين ديدار مرحله گروهي رقابت‌هاي فوتبال نوجوانان آسيا به ديدار هم رفتند كه اين ديدار با تساوي يك بر يك به پايان رسيد. ايران در دقيقه 6 به گل برتري دست يافت اما در دقيقه 79 گل تساوي را دريافت كرد، تا با 4 امتياز از صعود به دور يك چهارم نهايي قهرمانی نوجوانان آسيا بازبماند. نوجوانان ایران در ديدار نخست با حساب 5 بر يك عمان را شكست دادند و در ديدار دوم با نتيجه 2 بر صفر مغلوب كره شمالي شدند. سوريه با پيروزي بر عمان و دو تساوي برابر كره شمالي و ايران، با 5 امتياز پس از کره شمالی به دور بعد صعود كرد.

اما در اروپا، در ادامه مسابقات لیگ کاپ انگلیس، آرسنال موفق شد در خانه نیوکاسل به بردی قاطع دست یابد. شاگردان آرسن ونگر در این بازی که در استادیوم سنت جیمزز پارک برگزار شد، ابتدا با گل به خودی تیم کرول، دروازه بان حریف پیش افتادند. در ادامه تئو والکات دو بار و نیکلاس بنتنر یک بار برای توپچی های لندن گلزنی کردند تا این تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام قهرمانی کارلینگ یا لیگ کاپ شود.

همچنین در آلمان در ادامه مسابقات جام حذفی آلمان، DFB پوکال، آینتراخت فرانکفورت با نتیجه ۵ بر دو هامبورگ را درهم کوبید. گکاس دو بار و چائو و آلتینتاپ یک بار برای میزبان گلزنی کردند، ضمن آنکه پتریک که هر دو گل هامبورگ را به ثمر رساند، در دقیقه ۶۴ به اشتباه دروازه تیم خودی را هم گشود. با این نتیجه آینتراخت به دور سوم این مسابقات راه یافت.

اما در اسپانیا، دور چهارم جام حذفی اسپانیا، کوپا دل ری، با پیروزی والنسیا در برابر لوگرونس همراه شد. در این دیدار که در استادیوم لاس گائوناس و به میزبانی تیم دسته دومی لوگرونس برگزار شد، دو تیم در نیمه اول به تساوی صفر،صفر رضایت دادند. اما در نیمه دوم آدوریس دو بار و ویسنته یک بار برای میهمان گلزنی کردند تا این تیم با خیالی آسوده چشم به دیدار برگشت داشته باشد.

اما درلیگ فوتبال هلند، اردویزیه، و درآخرین دیدارهای هفته یازدهم، آژاکس آمستردام با نتیجه سه بر یک هیرنفین را پشت سر گذاشت. در این دیدار هامدائوی دوبار و آنیتا یکبار برای آژاکس گلزنی کردند، تا این تیم با ۲۴ امتیاز، همچنان در رده سوم باقی بماند. در حالیکه دوسِت تنها گل هیرنفین را به ثمر رساند این تیم با ۱۳ امتیاز به رده دهم جدول رده بندی سقوط کرد.

اما صدرنشین لیگ، پی اس وی آیندهوون باقدرت به کارش ادامه میدهد.این تیمپس از برد ۱۰ بر صفر مقابل فاینورد، در خانه ویتسه آرنهم هم به یک پیروزی با ارزش دست یافت. در این دیدار که در استادیوم گلردوم برگزار شد، ریس و زودزاک برای میهمان گلزنی کردند تا این تیم با ۲۷ امتیاز همچنان به صدرنشینی ادامه دهد. ویتسه آرنهم هم با این شکست با ۸ امتیاز در رده شانزدهم باقی ماند.

همچنین در دیداری دیگر، توئنته انسخده در خانه ویلهم با نتیجه سه بر یک این تیم را از پیش روبرداشت. در این دیدار لوک دی یونگ دو بار و داگلاس یک بار برابر میهمان گلزنی کردند، ضمن آنکه زانن تک گل ویلهم را به ثمر رساند. با این نتیجه انسخده با ۲۵ امتیاز رده دوم جدول را به خود اختصاص داد و ویلهم هم با یک امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

در آمریکای جنوبی و در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کوپا زود آمه ریکانا، جام باشگاههای آمریکای جنوبی، دو تیم برزیلی اتلتیکومینی یرو و پالمیراس به تساوی یک بر یک دست یافتند. در این دیدار که در آرنا دو جاکاره و به میزبانی مینی یرو برگزار شد، ابتدا میهمان با گل کلبر از حریف پیش افتاد، اما در ادامه اوبینا از روی نقطه پنالتی به گل دست یافت تا بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یابد. با این نتیجه پالمیراس در صورت کسب تساوی بدون گل در دیدار برگشت هم راهی نیمه نهایی این مسابقات خواهد شد.

همچنین در دیداری دیگر از چارچوب این مسابقات، دو تیم برزیلی دیگر هم به تساوی دست یافتند. گویاس که در خانه، میزبان آوای بود با گل دقیقه ۹۰ مائورا، از شکست گریخت و بازی را با تساوی دو بر دو به پایان رساند. در این دیدار داوی و مارسلینییو برای میهمان و رافائل برای میزبان گلزنی کردند تا شانس آوای در دیدار برگشت بیش از حریفش باشد.

No comments:

Post a Comment