Sunday, October 24, 2010

دریافت بورسیه ورزشی از دانشگاه های آمریکا


توضیحی کوتاه در مورد مرکز صلاحیت و ارزشیابی انجمن ملی ورزشی دانشگاه ها وکالج های آمریکا

کمک هزینه های تحصیلی ورزشی برای برخی از دانشجویانی که وارد برنامه های کارشناسی در آمریکا ( دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد معمولاً برای دریافت کمک هزینه بر مبنای توانایی های ورزشی شان واجد شرایط نیستند) می شوند، در دسترس است.از این گونه دانشجویان انتظار می رود که در حالیکه به دانشگاه می روند در تیم کالج خود شرکت کنند.دسترسی به کمک هزینه تحصیلی، بسته به نوع ورزش بسیار متفاوت است. چندین نوع از ورزش هایی که ممکن است برای آنها کمک هزینه های ورزشی در دسترس باشد شامل فوتبال، تنیس، کشتی، و والیبال، از میان بسیاری دیگراست. برخی از موارد همچون ورزشهای رزمی و چوگان بازی مشمول کمک هزینه های تحصیلی بسیار کم یا به هیچ وجه می باشند. اما، باید کماکان در فرم تقاضای کالج اطلاعاتی در ارتباط با شرکت در هر نوع ورزشی که در آن فعال هستید را گزارش دهید. این امر در روند پذیرش در مقطع کارشناسی، و همچنین رقابت برای فرصتهای کسب کمک هزینه تحصیلی که گوناگونی و همکاری کلی در جامعه دانشگاهی را از بین سایر معیارهای گزینش مد نظر قرار می دهد، می تواند تا حدی برای شما مفید واقع شود.
اگر معتقدید که ممکن است واجد شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی ورزشی باشید، مدارکی دال بر توانایی تان تهیه کنید وبرای دانستن اینکه آیا آن کالج کمک هزینه های تحصیلی ورزشی ارائه می دهد، و آیا به نظر می رسد که شما شخص مناسبی برای دریافت آن باشید، با مربیان کالج برای نوع ورزشی که مورد نظرتان است ارتباط برقرار کنید. مربی می تواند به عنوان مدافع شما عمل کند و درروند تصمیم گیری شرکت خواهد کرد. اگر مربی شما در ایران بتواند مستقیماً با مربی در آمریکا تماس بگیرد، این امر می تواند بسیار مفید باشد.شما کماکان باید با دفتر پذیرش کالج تماس بگیرید و تمام شرایط ارسال تقاضا از سوی دانشجویان خارجی که معمولاً لازم هستند را تکمیل نمایید. در مورد اینکه آیا کمک هزینه های تحصیلی ورزشی به شما اعطاء شده است، معمولاً در حدود زمان پذیرش در دانشگاه باید مطلع شوید.
مدارکی دال بر توانایی ورزشی شما

نشان دادن مهارتهای تان از راه دور چالش انگیز است، اما توصیه نامه هایی از سوی مربی ها، و دیویدی که به وضوح توانایی ورزشی شما را نشان می دهد، و/یا یک "رزومه ورزشی" می تواند مفید باشد. (مربیان ممکن است به این رزومه به عنوان بسته "بیو" یا "دوسیه" اشاره کنند ، که اساساً جزییاتی را در ارتباط با تایخچه بازی شما برای ارزیابی توانایی و تجربه ورزشی تان ارائه می دهد.) در اینجا چند اطلاعات اضافی مربوط به آمادگی جهت ارسال تقاضا برای کمک هزینه ورزشی ارائه می شود.هر چه زودتر، و ترجیحاً یک سال یا بیشتر، قبل از تصمیم به ثبت نام، با مربیان در دانشگاههای مورد نظرتان ارتباط برقرار کنید.
مختصر و مفید توضیح دهید. ایمیل یا نامه اولتان را کوتاه و وابسته به سوابق امر نگهدارید. رزومه ورزشی شما نباید بیش از سه صفحه باشد، و باید بر مهم ترین دستیابی های دو سال اخیر شما تمرکز داشته باشد. اگر ویدئویی را ارسال می کنید، نگاه کردن یک نوار پنج دقیقه ای ویرایش شده با تاکید بر مهمترین موارد، ساده تر خواهد بود و می تواند توانایی شما را بهتر از یک نوار برای تمامی بازی نشان دهد.
مطالبی برای پوشش در یک رزومه ورزشی
باید در وحله اول اعتبارنامه تحصیلی (معدل یا نمرات آزمون، جی. پی.ای. و هر گونه امتیازات ویژه ای که کسب شده است)؛ تجربیات ورزشی (امتیازات ویژه، مسابقات، تیم ها، اردوگاهها، رکوردها و آمار شخصی)؛ و سایر فعالیت ها و موارد قابل توجهی که مناسب باشد را نشان دهد. دستاوردهای ورزشی را از جدیدترین تا قدیمی ترین فهرست کنید.
هر گاه امکانپذیر باشد، سنجش های عددی (زمان، مسافت) برای دستیابی های ورزشی فراهم کنید.
نام و جزییات مربوط به تماس با مربی خود را در رزومه ورزشی تان بنویسید.
آنچه که توصیه های مربی تان باید نشان دهد، نه تنها مروری از مهارتهای فیزیکی شما است، بلکه همچنین سابقه شما در ارتباط با کار و برنامه عادات تمرینی شما، ورزشکاری خوب شما، و نحوه کمک و الهام بخشیدن به دیگران در تیم است. تحسین باید بر مبنای مثالهای خاص باشد و به صورت واقع بینانه نقاط قوت خاص شما را منعکس نماید.
مرور کنید و دوباره بررسی کنید. اطمینان کسب کنید که خواندن مطالب ساده است، عاری از اشتباهات هجی و دستوری، و با نام شما در هر قسمت مرتبط می باشد. از شخص دیگری بخواهید که نوشه شما را مرور کند، و پس از چند روز خودتان آنرا مجدداً مرور کنید تا مطمئن شوید که آنچه را می خواهید بگویید را نوشته اید.
بعد از ارسال مطالب، با ایمیل یا تماس تلفنی با مربی پیگیری کنید. طی مرور روند ارسال تقاضا، برای سوال کردن، برای اینکه مربی از رویدادهای جدید آگاهی داشته باشد، و به ویژه برای اینکه به مربی اطلاع دهید که کماکان علاقمند هستید هر چند وقت یکباردر تماس باشید.
قبل از اینکه بتوانید از دانشگاه عضوNCAA کمک هزینه تحصیلی دریافت کنید، یا با تیم آنها تمرین کنید، باید فرمهای مرکز صلاحیت انجمن ملی ورزشی کالج ها(NCAA) را پر کنید. سایر کنفرانس های ورزشی ممکن است شرایط مشابه ای داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با این قسمت به لینکهای وب سایت زیر مراجعه کنید.ع


23 comments:

  1. ممنون از برنامه مفیدتون. داشتم به تحصیل و گرفتن بورس در آمریکا امیدوار میشدم که الان دیدم واسه کارشناسی ارشد بورس ورزشی نیست :(
    با اینحال مایلم بدونم در چه حد باید در رشته ورزشی آماتور بود که شانس گرفتن بورس رو داشته باشیم؟ مثلا من 6 ماهه تنیس رو شروع کردم و هنوز به pre_intermediate نرسیدم
    تشکر

    ReplyDelete
  2. دوست ورزشکار یگانه خانم،
    هیچ کس نمی تونه بگه که دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد، از گرفتن بورسیه ورزشی محروم هستند
    البته بخت کمتری دارند اما امیدوارم شما بتونید در ورزش تنیس پیشرفت بیشتری کنید و حتی از راه های دیگه بورسیه بگیرد

    ReplyDelete
  3. سلام خسته نباشید.من در ایران شناگر تیم ملی بودم و رکورددار رشته های استقامتی.ایا شانی برای بورسیه شدن در مقطع کارشناسی ارشد دارم؟و اینکه امریکا ایلتس را قبول نمی کند؟

    ReplyDelete
  4. سلام.می خواستم بدونم ایا دانشگاهی هست که به رشته بدنسازی آقایان بورس تحصیلی بده.باتشکر

    ReplyDelete
  5. دوست عزیز دانشگاه هایی هستند که در مسابقات قهرمانی موسوم به
    club championships
    شرکت میکنند ولی رشته بدنسازی درلیست رشته های انجمن ملی ورزشی دانشگاه های آمریکا نیست و اگر خیلی در این ورزش خوب هستی میتونی شانست رودر personal training امتحان کنی

    ReplyDelete
  6. با سلام من دارای دان ۴ در رشته کیو کوشین کای کاراته هستم و موفق به کسب چند قهرمانی در کشور و نایب قهرمانی در خاور میانه شدم آیا واجد شرایط برای بورسیه هستم ؟

    ReplyDelete
  7. سلام و خسته نباشید
    من قهرمان اسبق تکواندوی دانشجویان ایران هستم(دو دوره)و همچنین لیسانسیه از دانشگاه دولتی و دارای مدرک مربیگری وداوری هستم با توجه به اینکه 40 سال دارم آیا شانس دریافت بورسیه ورزشی دارم؟

    ReplyDelete
  8. سلام من به مدت 5 سال عضو تیم ملی سنگنوردی هستم
    و در سال 2009 مقام سوم آسیایی و دوم بین المللی آوردم. میخواستم بپرسم من واجد شرایط برای بورسیه هستم یا نه؟

    ReplyDelete
  9. دوست عزیز شناگر
    برای گرفتن بورسیه ورزش از دانشگله های آمریکا نام ۵ دانشگاه رودر برنامه پایانی زنگورزش در تاریخ نهم آبانماه عنوان کردم. اما برای گرفتن بورسیه به همین چند تا دانشگاه بسنده نکن و شانس خودت رو برای گرفتن این بورس با دانشگاه های دیگه هم امتحان کن.
    بهترین منبع برای اطلاع پیدا کردن از وضعیت تیمهای شنا و شیرجه دانشگاه رفتن به این لینکها و جستجو برای دانشگاهی است که به شرایطت بیشتر نزدیکه البته نظر مربیان این تیمها هم مهمه.

    http://www.ncaa.com/sports/m-swim/division_i3.html


    http://www.ncaa.com/sports/w-swim/division_i4.html
    موفق باشی

    ReplyDelete
  10. در مورد رشته های رزمی مثل تکواندو، کاراته و سبکهای مختلف آن باید بگممتاسفانه رشته های رزمی در لیست ۲۳ رشته ورزشی در انجمن ورزش دانشگاه های آمریکا نیست البته این به این معنی نیست که در آمریکا مسابقات ورزشی این رشته بین دانشگاه ها برگزار نمی شه بلکه مسابقات این رشته به اندازه ی و اهمیت ۲۳ رشته ای که در لیست ان. سی. دبل. ای . هست ، نبوده و مسابقات آنها در سطح کمتری از اهمیت برخورداره و باید برای گرفتن بورسیه با دانشگا ه های مختلفی رایزنی کرد در آینده لیستی از دانشگاه هایی که در کاراته و تکواندو فعال هستند را منتشر خواهم کرد.

    ReplyDelete
  11. در مورد سنگنوردی باید بگم که این رشته برای گرفتن بورسیه کمی زمان بیشتری نیاز داره چون تعداد دانشگاه ها و کالج هایی که برای این رشته حاضرند سرمایه گذاری کنند کمتره اما دلسرد نشو، اگر قصد سفر به آمریکا را داری و می خواهی در این کشور ورزش مورد علاقه ات رو ادامه بدی و درس خواندن در مرتبه دوم اهمیت هست میتوانی برای گرین کارت اقدام کنی ، وبعد که به این کشور آمدی با اطلاع بیشتری از وضعیت دانشگاه ها ی مورد نظر در رشته سنگ نوردی به ادامه تحصیل بپردازی بهرحال بدلیل عضویت در تیم ملی سنگنوردی ایران آنهم به مدت ۵ سال بخت تو را برای گرفتن کارت سبز زیاد میکنه
    موفق باشی

    ReplyDelete
  12. با سلام مجدد
    من در حال حاضر فوق دیپلم تربیت بدنی می خوانم و برای لیسانس می توانم بورسیه بگیرم یا نه؟
    ایا کانادا یا سوسیس هم بورسیه می دهد؟یا کشورهای دیگر؟

    ReplyDelete
  13. با سلام مجدد
    من در حال حاضر فوق دیپلم دارم و برای لیسانس میخواستم اقدام کنم.
    و آیا به جز امریکا کشورهای دیگری نیز مانند کانادا و سوییس و ... بورسیه میکنند یا خیر
    ممنون.

    ReplyDelete
  14. با سلام و تشکر

    من عضو سابق تیم ملی قایقرانی هستم و دارای عناوینی در این خصوص بوده به علاوه در رشته های ورزشی چون شنا؛سنگ نوردی؛فوتسال؛سوارکاری؛تیراندازی؛دوی ماراتون ودوچرخه سواری در حد آماتور می باشم دارای مدرک داوری بین المللی قایقرانی و کارشناسی ارشد تربیت بدنی با معدل 18 هستم. که علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع دکتری می باشم با توجه به اینکه دارای سوابق پژوهشی و ثبت اختراع نیز می باشم آیا می توانم از بورسیه تحصیلی استفاده کنم؟ اگر چه متاسفانه این کمک هزینه طبق فرمایشات کارشناس محترمتان صرفا برای مقطع کارشناسی است ولی ممنون میشوم اگر اطلاعات بیشتری دارید در اختیار من بگذارید و یا اینکه مرا راهنمایی بفرمایید

    ReplyDelete
  15. با سلام من در رشته ی بسکتبال فعالبت به صورت آماتر و بالاتر دارم و متولد 1994 هستم میخواستم بدونم آیا میتوانم بورسیه از دانشگاه های آمریکا بگیرم
    با تشکر

    ReplyDelete
  16. salam
    man amir hastam
    man reshtam basketball hast,to kheyli az teamaye ostani boodam ama keshvari naboodam,alanam dubai hastam college miram,baraye daneshgah shansi daram k boorsie begiram??

    ReplyDelete
  17. سلام .من ۱۷ سال سن دارم و ۹ سال است که پینگ پنگ بازی میکنم من در تیم ملی دانش آموزی ایران بوده ام و به مسابقات جهانی هم راه پیدا کرده ام و در آخرین مسابقات جهانی به تیم اسراییل بر خورد کردیم و بازی نکردیم به دلیل ......من دیپلم تربیت بدنی دارم از ایران و میخاهم در رشته ی تربیت بدنی ادامه تحصیل بدم،لطفآ چند تا دانشگاه خوب در رشته ی پینگ پنگ یا در چند دانشگاه خوب در رشته ی تربیت بدنی معرفی کنین
    ممنون

    ReplyDelete
  18. با سلام
    من داراي دان 2 كاراته هستم.فوق ديپلم گرافيك.و در رشته كوهنوردي فعاليت نيمه حرفه اي دارم(داراي كارآزموني يخ و برف .سنگ نوردي و كوه پيمايي و مربيگري كوه پيمايي هستم).خواستم راهنمايي كنيد در رشته كوهنوردي اگر يك يا دو قله بالاي هفت هزار متر صعود شود آيا معادل حكم قهرماني در رشته هاي ورزشي ديگر است و اينكه چگونه مي توان از اين طريق براي اقامت وزندگي در امريكا اقدام كرد.

    با تشكر فراوان

    ReplyDelete
  19. سلام من فوق ديپلم اتاق عمل دارم و حدود شش سال تو رشته ووشو سبك جيت كان دو كار مي كنم و دو بار قهرماني كشور دارم تو دانشگاه هم عضو تيم كشتي بودم مي خواستم بدونم مي تونم از بورسيه ورزشي آمريكا استفاده كنم ؟

    ReplyDelete
  20. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما.من از سال 1379 فوتبال رو به صورت حرفه ای در مدرسه فوتبال شروع کردم.و در همه رده های سنی دارای گواهی حظور در تیم هایی که بوده ام را به صورت فارسی و ترجمه شده جمع آوری کردم.(در رده های نوجوانا-جوانان در لیگ 1 تهران)در رده امید در لیگ 2 تهران و در رده بزرگسالان در لیگ تهران و در لیگ 2 کشور سابقه بازی دارم.آیا امیدی برای گرفتن بورسیه ورزشی هست ؟
    بنده همچنین دانشجوی ترم آخر مهندسسی مواد هستم.لازم به ذکر است من متولد 1366 هستم
    با تشکر لطفا راهنمایی کنید

    ReplyDelete
  21. سلام با عرض خسته نباشید من اصغر کاردوست بازیکن تیم ملی بسکتبال جمهوری اسلامی ایران متولد 1365شمسی می باشم که مایل به ادامه تحصیل ورزشی در آمریکا میباشم لطفا در این مورد مرا بیشتر راهنمایی کنید اگر هم اطلاعاتی در مورد بنده میخواهید کافیست که به هر سایت یا روزنامه نام مرا جستجو کنید من در بازیهای جام جهانی 2010در ترکیه با تیم آمریکا بازی کردم و همچنین در بازیهای آسیایی گوانگجو حضور داشتم asghark_12@yahoo.comاین هم آدرس ایمیل من منتظر جواب هستم

    ReplyDelete
  22. سلام با عرض خسته نباشید من 18 سال سنمه و دو سال است که در ليگ دسته يک اميد فوتبال ايران بازي ميکنم.مایل به ادامه تحصیل ورزشی در آمریکا میباشم لطفا در این مورد مرا بیشتر راهنمایی کنید

    این هم آدرس ایمیل من منتظر جواب هستم
    happychista@aol.com

    ReplyDelete
  23. Dear Sir
    I am salma moussavi from Iran.I am a professional atheleth in badminton.I was2 years in Iran badmiton national team.I have a lot of acheivment in this area.In addition,I am first grade coach and first grade umpire and it is supposed to participate in asia umpiring upgrade class next year ,and also I am one the best umpire in Iran .I have been working as umpire and coach since i have graduated from hight school(from childhood I havebeen plaing badminton),I am gratuated in french litrature from Tbriz university.I would like to know if i have any chance to get a athlete scholarship. .should i send u my resume ?pl guide me
    Thx
    My best regards to u
    S.Moussavi

    ReplyDelete