Friday, October 8, 2010

شکست ایران در برابر برزیل و خداحافظی کاپیتان کریم


تیم ملی فوتبال ایران، در برابر قهرمان پنج دوره مسابقات جام جهانی، با نتیجه سه بر صفر تن به شکست داد.
در این دیدار که در ورزشگاه بن زاید شهر ابوظبی و به قضاوت علی فرید از کشور میزبان برگزار شد، ده دقیقه ابتدای بازی در اختیار ملی پوشان ایران بود که نتیجه آن گل دقیقه 5 محمد غلامی بود که از سوی داور مردود اعلام شد. این در حالی است که تصاویر تلویزیونی اشتباه داور در این صحنه را نمایش دادند.
در ادامه این برترین تیم تاریخ بود که با تسلط بر بازی، دست به حملات پردامنه زد. در حالی که در دقیقه 14 خطای هند محمد نصرتی از سوی داور مسابقه اعلام شد، دنی آلوز، مدافع بارسلونا با ضربه ای مهار نشدنی، دروازه سید مهدی رحمتی را باز کرد. این گل هم از عطش برزیل نکاست و این تیم در ادامه هم بر توپ و بازی مسلط بود، اما این حملات نتیجه ای نداد تا بازی با تک گل آلوز در نیمه نخست به پایان برسد. نیمه دوم با حملات گاه و بی گاه ایران همراه شد که اوج آن ضربه جواد نکونام، کاپیتان ایران بود که به تیر دروازه برخورد کرد. اما برزیل که عمق دفاع ایران را هدف قرار داده بود، در دقیقه 68 توسط پاتو، مهاجم میلان ایتالیا به گل دوم دست یافت. در ادامه دقایق بازی، حملات برزیل ادامه داشت اما دروازه ایران به لطف درخشش رحمتی بسته ماند. در حالی که وقتهای تلف شده رو به پایان بود، باز هم این تیم ملی برزیل بود که به گل دست یافت. نیلمار که در نیمه دوم به زمین آمده بود با استفاده از اشتباه احسان حاج صفی که یکی از ضعیفترین بازی هایش را به نمایش گذاشت، دروازه ایران را باز کرد تا بازی با نتیجه سه بر صفر پایان یابد. در پایان این دیدار، افشین قطبی سرمربی ایران، با ابراز رضایت از بازی شاگردانش، اشتباهات داوری را در نتیجه بازی تاثیرگذار دانست. همچنین مانو منزس، سرمربی برزیل با تمجید بازی ملی پوشان ایران، ابراز کرد که برخلاف داور بازی برزیل و آمریکا که بر علیه این تیم بود، تیم داوری این مسابقه با شاگردانش مهربان بوده است.
در این دیدار همچنین کریم باقری برای آخرین بار، بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران را به بازو بست. کریم باقری، کاپیتان سابق تیم ملی ایران، پس از ۱۷ سال، با حضور در دقایق پایانی این مسابقه، برای همیشه با فوتبال ملی خداحافظی کرد. باقری 37 ساله که سابقه بازی در لیگهای اروپایی را نیز دارد، در 86 بار حضور خود در تیم ملی، 50 گل برای این تیم به ثمر رسانده بود.

No comments:

Post a Comment