Sunday, October 3, 2010

خبرهایی از دنیای سرعت


فصل جاری رقابتهای اتومبیلرانی ایندی کار آی. آر .ال با قهرمانی فرانچیتی اسکاتلندی به پایان رسید.
درحالیکه اسکات دیکسون نیوزیلندی در آخرین میدان این رقابتها در مسابقه کافه دو برزیل ایندی 300 میامی ،به مقام نخست دست یافت، داریو فرانچیتی، با کسب مقام هشتم این مسابقه، برای سومین بار به مقام قهرمانی مسابقات سری ایندی کار دست یافت. فرانچیتی نخستین راننده از سال 2002 است که دو فصل پیاپی به مقام قهرمانی این مسابقات دست می یابد.

همچنین در ادامه مسابقات رالی، در فرانسه، سباستین لوب بار دیگر به مقام نخست دست یافت. در این مسابقه لوب فرانسوی با 42 ثانیه اختلاف با هم تیمی اش در سیتروئن، دنیل سوردو به مقام نخست رسید. پیتر سولبرگ هم به مقام سوم دست یافت.

کیسی استونر از تیم دوکاتی، با قهرمانی در مسابقات جایزه بزرگ موتو جی پی ژاپن، به دومین برد پیاپی اش در این مسابقات دست یافت. این موتور سوار استرالیایی که ماه گذشته در جایزه بزرگ اسپانیا به مقام نخست رسیده بود، 24 دور مسابقه را با زمان 43 دقیقه و 12 ثانیه و 26 صدم ثانیه به مقام قهرمانی دست یافت. در این مسابقه آندره آ دوویزیوسو از ایتالیا دوم شد و والنتینو روسی، دیگر ایتالیایی سرشناس موتو جی پی در این مسابقه به مقام سوم دست یافت.

همچنین دورنهایی مسابقات پرش موتور ردبول ایکس فایترز ، با پیروزی دنی تورس اسپانیایی به پایان رسید. با اینحال این آدامز آمریکایی بود که در رده بندی کلی برای دومین بار پیاپی به مقام قهرمانی جهان دست یافت.


No comments:

Post a Comment