Thursday, October 21, 2010

زلزله اصفهانی در ریاض



تیم ذوب آهن فینالیست جام باشگاه های آسیا شد.
بعد از بازی برگشت تیمهای الهلال عربستان وذوب آهن اصفهان در چارچوب رقابتهای مرحله نیمه نهایی هشتمین دوره لیگ قهرمانان آسیا، ابتدا، شاهزاده عبدالرحمان بن مساعد رييس این باشگاه از سمتش استعفا داد و امروز هم اریک گرتس سرمربی بلژیکی الهلال هم از سمتش برکنار شد. دلیل این تغییرات در باشگاه صدرنشین لیگ عربستان باخت در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل نماینده ایران بود. شب گذشته ذوب آهن اصفهان با پیروزی در زمین الهلال عربستان، جوازحضور در دیدار پایانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. در این دیدار که در ورزشگاه ملک فهد ریاض برگزار شد، شاگردان منصور ابراهیم زاده موفق شدند با گل دقیقه ۵۵ ایگور کاسترو، مهاجم برزیلی، میزبان خود را بار دیگر شکست دهند. در ادامه این دیدار هم اخراج لی یونگ پیو، بازیکن کره ای الهلال بدلیل خطا بر روی محمدرضا خلعتبری، همه چیز را به کام ذوب آهن کرد، تا این تیم با نتیجه یک برصفر به پیروزی دست یابد. با این نتیجه ذوب آهن اصفهان با پیروزی دو بر صفر در مجموع دو دیدار راهی فینال این بازی ها شد تا روز ۲۲م آبان ماه در توکیو برابر سئونگنام ایلهوا چونگنام کره جنوبی صف آرایی کند.

تيم فوتبال دختران زير 19 سال ايران که در رقابتهاي قهرماني آسيا با ازبكستان، تايلند، چين تايپه، و ويتنام هم‌گروه است در اولين دیدار با پنج گل مغلوب ازبكستان شد.
تیم ملی فوتسال ایران برای صعود به جمع 4 تیم برتر رقابتهای جایزه بزرگ برزیل امشب به مصاف آرژانتین می رود. تیم ملی فوتسال ایران با شکست پرتغال و گواتمالا و تساوی با روسیه،بعنوان صدرنشین به دور دوم رقابتهای جایزه بزرگ برزیل راه یافت. شاگردان حسین شمس در دور قبلی این رقابتها عنوان نایب قهرمانی را بدست آوردند.

همچنین در ادامه مسابقات فوتبال جام باشگاه های آمریکای جنوبی، کوپازودآمریکانا، پالمیراس برزیل با پیروزی سه بر یک در برابر یونیورسیتاریوی بولیوی راهی مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات شد. در این دیدارکه هر چهار گل به ثمر رسیده ، با ضربه سر به گل نشست، کلبر، لوان و دانیلو برای پالمیراس گلزنی کردند ودامین سیریلو هم تک گل یونیورسیتاریو را به ثمر رساند. اما در پایان پالمیراس با پیروزی ۳ بر یک و البته در مجموع دو دیدار با نتیجه ۴ بر یک راهی دور بعد مسابقات فوتبال جام باشگاه های آمریکای جنوبی شود.در دو دیدار دیگر پونارول اروگوئه ۳ بر دواز سد گویاس برزیل گذشت و سانتافه آرژانتین با یک گل اتلتیکو مینیه روی برزیل را از پیش رو برداشت.

کورینشیانس، قهرمان چهار دوره مسابقات لیگ برزیل ، با تیته، سرمربی جدید خود به تفاهم دست یافت. در حالیکه آدیلسون باتیستا سرمربی سابق این تیم از یکشنبه پیش و بدلیل شکست خانگی ۴ بر ۳ در برابر اتلتیکو گویانینزه استعفا داده بود، مسئولان این تیم با تیته، سرمربی تیم الوحده امارات برای امضای قرارداد به تفاهم دست یافتند.

امروز سب بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال، به فساد مالی موجود درفیفا اعتراف کرد.
در حالیکه تحقیقات بر روی رسوایی مالی اخیر فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، همچنان ادامه دارد، فعالیت دو عضو کمیته اجرایی این سازمان و چهار مقام رده های پایین تر به حالت تعلیق در آمده است. آموی آدامو از نیجریه و رینالد تماری از تائیتی، دو عضو کمیته اجرایی فیفا که برای رای به آمریکا برای میزبانی جام جهانی، درخواست مبالغی پول کرده بودند، تا پایان تحقیقات، از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال منع شده اند.

دور سوم مرحله گروهی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا دیشب با پیروزی منچستریونایتد، اینتر،المپیک لیون و بارسلونا مقابل حریفانشان وتساوی گلاسکورنجرز با والنسیا، و پاناتینایکوس یونان با روبین کازان به پایان رسید.
مسابقات لیگ فوتبال اروپاهم امشببا برگزاری ۲۴ دیدار از گروه های ۱۲ گانه دنبال میشود.در یکیاز این دیدارها تیم بشیکتاش ترکیه با پورتوی پرتغال، روبرومیشود. پورتو که در هفت مسابقه لیگ داخلی پرتغال، ساگرس، به شش پیروزی و تنها یک تساوی دست یافته در خانه بشیکتاشی به میدان خواهد رفت که در هفته های اخیر در لیگ ترکیه در برابر ترابوزان اسپور و مانیساسپور تن به شکست داده است.

و اما در اتفاقی نادر در فوتبال، یک برای پیروزی در برابر تیمی دیگر از مواد مسموم کننده استفاده کرد. از سری مسابقات لیگ دسته دو پرو، و در دیداری که در تعیین صدرنشین این مسابقات نقشی تعیین کننده داشت، چهار بازیکن تیم آکوسوینچوس در حین مسابقه از حال رفتند و پس از انتقال به بیمارستان مشخص شد که در خون آنها ماده مسموم کننده وجود دارد. این بازیکنان تیم حریف را متهم کرده اند که در حین مسابقه به آنها آبهای مسموم داده اند.

مدال طلای قهرمانی اروپا، متعلق به جورج بست، ستاره فقید فوتبال انگلیس، در یک حراجی به قیمت ۲۴۷ هزار دلار به فروش رفت. این مدال متعلق به سال ۱۹۶۸ است که منچستر یونایتد با پیروزی ۴ بر ۱ در برابر بنفیکای پرتغال، بعنوان نخستین تیم انگلیسی به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت.



No comments:

Post a Comment