Monday, October 25, 2010

پیروزی پرسپولیس در برابر فینالیست آسیا


هفته دوازدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر ایران امروزبا برد پرسپولیس مقابل فینالیست جام باشگاه های آسیا همراه شد.
شاگردان علی دایی، پس از شکست برابر استقلال و پیروز نشدن در پنج بازی گذشته،امروز در ورزشگاه آزادی تهران، برابر ذوب آهنِ صدرنشین به پیروزی 2 بر صفردست یافتند. در این بازی، قرمزپوشان، صاحب موقعیت های زیادی شدند، ولی تنها دوبار به گل رسیدند، که هادی نوروزی در دقیقه 18 و محمد نوری در دقیقه 84 موفق به گلزنی شدند.در دقیقه 63 هم پرسپولیس صاحب یک ضربه پنالتی شد که امیرحسین فشنگچی نتوانست این ضربه را به گل تبدیل کند و شهاب گردان این پنالتی را مهار کرد. ضمن اینکه علی احمدی مدافع ذوب آهن با کارت قرمز مستقیم داور، بدلیل خطای پنالتی از بازی اخراج شد. پرسپولیس با این پیروزی 21 امتیازی شد و خود را به نزدیکی ذوب آهن 24 امتیازی رساند. در دیگر دیدار برگزار شده امروز تیم فوتبال شاهین بوشهر در ورزشگاه خانگی برابر استیل آذین با تساوی یک بر یک متوقف شد.

در اسپانیا و در چارچوب هفته هشتم لالیگا، تیم اوساسونا دیشب با گلزنی جواد نکونام و مسعود شجاعی، بازیکنان ایرانی خود موفق شد مقابل مالاگا به برتری برسد.اما درآغاز بازیهای این هفته، تیم فوتبال رئال مادرید، با یک برتری پرگل مقابل راسینگ سانتاندر، جایگاه خود را در صدر جدول لالیگا مستحکم تر کرد. رئالی ها، شنبه شب در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو با حساب 6 بر یک مقابل میهمان خود سانتاندر به برتری رسیدند. برای رئال دراین دیدار، کریستیانو رونالدو دردقایق 15، 27، 48 و دقیقه 55 از روی نقطه پنالتی ۴ گل به ثمررساند و گونزالو هیگواین دقیقه ۱۰ و مسوت اوزیل دقیقه 64 دو گل دیگر کهکشانی ها را به تور دروازه سانتادر نشاندند. هم اینک درجدول رده بندی، رئال مادرید با 20 امتیاز پیشتازست.

امارقیب همیشگی این تیم، بارسلونا هم در یکی دیگر از دیدارهای برگزار شده شنبه شب با نتیجه 2 بر صفر در زمین میزبان خود رئال زاراگوزا به برتری رسید. هر دو گل بارسا در این دیدار را لیونل مسی در دقایق 42 و 66 به ثمر رساند. البته زاراگوزا از اوایل نیمه دوم و از دقیقه 47 با اخراج پونزیو ده نفره بود. هم اینک، بارسلونا با 19 امتیازبدلیل تفاضل گل، بعد از ویارئال 19 امتیازی در جایگاه سوم قرار دارد.

در آخرین دیدار برگزار شده شنبه شب هم والنسیا با حساب 2 بر یک در زمین خود مقابل مایورکا تن به شکست داد.والنسیا هم اینک با 16 امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار دارد. اما ویارئال دیشب با دو گل روبن کانی و جوزپه روسی مقابل میهمان خود آتلتیکومادرید به برتری رسید و به رده دوم جدول رده بندی رقابت‌ها صعود کرد. هفته هشتم رقابتها امشب با دیدار تیمهای رئال سوسیه داد با دپورتیوولاکرونا به پایان می رسد.

در آلمان تیم فوتبال ماینتز با برتری مقابل بایرلورکوزن به صدر جدول رده بندی رقابتهای بوندسلیگا بازگشت. در هفته نهم رقابتهای بوندس لیگا تیم ماینتز موفق شد با تک گل اندریاس ایوانشیتز در دقیقه 70 مقابل میزبان خود بایرلورکوزن به برتری برسد.با این برد تیم ماینتز، با ۲۴ امتیاز از ۹ دیدارصدرنشین شد. و بالاتر از تیمهای بورسیا دورتموند و هانوفر قرار گرفت.

چرا که دورتموندی ها در مصاف با تیم هوفنهایم به تساوی یک- یک رضایت دادند. اشتوتگارت متحول شده هم با دو گل سنت پائولی را ناکام کرد. در جدول رده بندی بوندسلیگا در پایان بازیهای هفته نهم پس از ماینتز بروسیا دورتموند با 22 امتیازدوم است.هانوفر با 16 امتیاز در جایگاه سوم ایستاده و هوفنهایم نیز با 15 امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد.

درهلند، تیم فاینورد رتردام با یک نتیجه بی سابقه درهم شکسته شد. تیم فوتبال پی. اس. وی. آیندهوون با برتری 10 بر صفر مقابل تیم صاحب نام فاینورد، بزرگترین شکست تاریخ این باشگاه را رقم زد.در این دیدار که از ۱۱ بازیکنِ تیم صدرنشین، آیندهوون، 6 بازیکن موفق به گلزنی شدند،10 گل حد فاصل دقایق 24 تا 87 به ثمر رسید و جاناتان ریس با زدن سه گل و هت تریک، ستاره میدان لقب گرفت. ابراهیم آفلای هم با گل سازی ، نقش بسزایی در این پیروزی داشت. البته تیم فاینورد رتردام، قهرمان جام باشگاههای اروپا در سال ۱۹۷۰ درنیمه اول این دیدار یک یار خود را از دست داد. کلوین لیردام از فاینورد در دقیقه 34 از زمین اخراج شد. این بدترین شکست تاریخ باشگاه فاینورد از سال 1983 و شکست 8 بر 3 مقابل آژاکس آمستردام بود. فاینورد به غیر قهرمانی در اروپا در سال ۱۹۷۰ دو بار هم در سال‌های 1974 و 2002 قهرمان جام یوفا شد.

بازی معروف، الد فریم دربی به نام رنجرز ثبت شد. تیم گلاسگورنجرز با پیروزی مقابل تیم سلتیک درشهر آورد بندر گلاسکو به تنهایی درصدر جدول لیگ فوتبال اسکاتلند قرار گرفت. در این دیدار، ابتدا هوپر در دقیقه ۴۵ میزبان را پیش انداخت اما در ادامه گل به خودی لوونز و دو گل میلر باعث شد تا رنجرز به هر سه امتیاز این بازی دست یابد و با ۲۷ امتیاز بالاتر از سلتیک ۲۴ امتیازی در صدر جدول رده بندی قرار گیرد.

در آمریکا تیم لس انجلس گالاکسی با گلزنی دیوید بکهام به مقام قهرمانی کنفرانس غرب دست یافت. در ادامه بازیهای لیگ فوتبال آمریکا، ام. ال. اس، تیم لس انجلس گالاکسی با گلزنی بکهام و جونینو در برابر تک گل آتیبا هریس در برابر دالاس به برتری دست یافت تا به مرحله پلی آف این مسابقات راه یابد. دالاس هم با این شکست، باید در مرحله حذفی در برابر مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات، رئال سالت لیک به میدان برود.

تیم فوتبال زنان برزیل در دیداری دوستانه با نتیجه ۶ بر صفر از سد تیم هائیتی گذشت. تیم هائیتی که برای آماده سازی مسابقات جام جهانی زنان مکزیک اردویی دو ماهه را در برزیل برپا کرده، در دیداری دوستانه، بازی را با نتیجه ۶ بر صفر به حریف نامدارش واگذار کرد. گفتنی است اخیرا فیفا مبلغ سه میلیون دلار برای بازسازی ورزشگاه هایی که بر اثر زلزله در هائیتی از بین رفته اند به انکشور پرداخت کرده است.


No comments:

Post a Comment