Thursday, October 7, 2010

خداحافظ کاپیتان کریم


امروز دیدار تاریخی تیمهای ملی فوتبال ایران و برزیل در ابوظبی برگزار می شود. به گزارش رویترز تیم برزیل تنها با ۴ بازیکن مانده از جام جهانی در این مسابقه حاضر میشود.

مانو منزس، سرمربی برزیل که بعد از ناکامی این تیم در مسابقات جام جهانی، جایگزین دونگا شده، قصد دارد تیمی جوان را راهی میادین کرده و چهره ای هجومی به این تیم بدهد. به همین دلیل او تنها ۴ بازیکن از شرکت کنندگان در جام جهانی را به اردوی این تیم دعوت کرده، وگفته است که قصد دارد شیوه دفاعی دونگا که به مذاق فوتبال دوستان آن کشور خوش نیامده بود را به بازی هجومی تغییر دهد. او در کنفرانس خبری پیش از این بازی گفت که گاهی اوقات روش بازی باید عوض شود، در بعضی جامهای جهانی که اتفاقا برزیل به قهرمانی هم رسیده، بازی خوبی انجام نداده اند. ولی در برخی دیگر بازیها، عالی ظاهر شده اند. او هدف خود را ارائه بهترین بازی ممکن اعلام کرد و اضافه نمود که می خواهد تیمش بیشترین تسلط را بر توپ داشته باشد و به روش ویژه برزیلی ها بازی کند. تیم ملی برزیل دوشنبه هفته بعد با اوکراین روبروخواهد شد. این بازی، همچنین دیدار خداحافظی کریم باقری، بازیکن ۳۷ ساله تیم ملی ایران از مسابقات ملی نیز هست. باقری که در جام جهانی ۹۸ هم برای ایران به میدان رفته در مجموع ۸۶ بازی ملی، ۵۰ گل نیز برای این تیم به ثمر رسانده است. به عقیده کارشناسان این دیدار، محک خوبی برای بازیکنان ایران، پیش از آغاز مسابقات جام ملتهای آسیاست که این تیم در آن مسابقات با کره شمالی، عراق و امارات در گروه دی قرار دارد.

نماینده ایران درمسابقات لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی دیشب خود مقابل الهلال عربستان نیمی از راه را طی کرد. تیم ذوب آهن اصفهان با پیروزی در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی در برابر الهلال عربستان، یک گام به فینال نزدیک شد. در این دیدار که در فولادشهر اصفهان برگزار شد، تیم میزبان با گل دقیقه ۵۷ قاسم حدادی فر که از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسید، حریفش را از پیش رو برداشت تا با امید به دیدار برگشت پای بگذارد.البته الهلال در نیمه اول، توسط بازیکن سوئدی اش، کریستین ویلهلمسون یک ضربه پنالتی را از دست داد. در همین حال اریک گریتس، سرمربی الهلال، این تیم را همچنان بخت نخست صعود به فینال مسابقات دانسته و ابراز امیدواری کرده که شاگردانش در بازی برگشت ۳ یا ۴ گل به تیم ذوب آهن بزنند. در حالیکه الهلال در دیدارهای خانگی تیمی بسیار قدرتمند به حساب می آید، ذوب اهن هم در ۱۰ بازی خارج از خانه خود، تنها ۵ گل دریافت کرده است.

اما فردا رقابتهای مقدمات جام ملتهای اروپا، یورو ۲۰۱۲ با برگزاری ۲۳ دیدار دنبال میشود. تیم ملی فوتبال آلمان، هم خود را آماده دیدار در برابر ترکیه، می کند. در این دیدار که در استادیوم المپیک برلین برگزار میشود، تیم میزبان نمی تواند از باشتین شوایشتایگر و مارسل ینسن به دلیل مصدومیت استفاده کند. در این دیدار تونی کروس، بازیکن ۲۰ ساله بایرن مونیخ در کنار سمی خدیرا، بازیکن رئال مادرید در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.

اما در خبری دیگر از فوتبال آلمان، پیتر نیه میر، مدافع تیم هرتابرلین بدلیل لمس تصادفی بدن داور، خبر ساز شد. در دیداری که به تساوی بدون گل هرتا و آلمانیا آخن انجامید، نیه میر، تصادفا بدن داور زن این مسابقه، بیبیانا اشتین هاوس را لمس کرد وبدنبال جنجال در رسانه های آنکشور، بلافاصله پس از بازی، از این بابت عذرخواهی کرد.

همچنین دور یک هشتم نهایی مسابقات جام باشگاههای آمریکای جنوبی، کوپا سودآمریکانا، هم دیروز با یک دیدار پرگل و با پیروزی قاطع نیولز اولد بویز در برابر سن خوزه دنبال شد. در این دیدار که در استادیوم مارسلو بیلسای آرژانیتن برگزار شد، تیم میزبان توانست شش بار دروازه نماینده بولیوی را باز کند تا با خیالی راحت قدم به دیدار برگشت بگذارد.

No comments:

Post a Comment