Tuesday, October 19, 2010

خبرهایی از فوتبال جهان


استقلال تهران با پیروزی ۴ بر یک مقابل دیگر تیم لیگ برتری، پاس همدان، به مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي فوتبال ايران صعود كرد.
استقلال درهمدان با دو گل از مجتبي جباري، که یکی از آنها از روی نقطه پنالتی بثمر رسید و همچنین گلهای حنيف عمران زاده و پژمان منتظري مقابل میزبان خودبه پیروزی رسید. تك گل پاس هم وسیله ی پژمان منتظري مدافع استقلال و گل بخودي به ثمر رسید. استقلال در مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي با شاهين بوشهر رودررو خواهد شد. رقابت‌‎های فوتبال جام حذفی ایران، امروز با حذف تیم‌های لیگ برتری مس کرمان، سایپای البرز، صبای قم و نفت تهران و صعود سپاهان دنبال شد.

در آخرین دیدار از هفته هفتم لیگ فوتبال اسپانیا، لالیگا، ویارئال فرصت صدرنشینی را از دست داد ولی با قبول تساوی در برابر هرکولس، به رده دوم جدول رده بندی بسنده کرد. در این دیدار که در استادیوم خانگی هرکولس، خوزه ریکو پرز برگزار شد، والدز دقیقه 26 و دیوید ترزگه دقیقه 41 گل‌های هرکولس را به ثمر رساندند و برای ویارئال، کاپدویلا دقیقه29 و واله‌رو دقیقه63 گل زدند تا دو تیم پس از نود دقیقه بازی به تساوی دو بر دو رضایت دهند. در این دیدار پربرخورد داور مسابقه به والرو و موساچیو از ویارئال و دیوید ترزگه از هرکولس کارت قرمز نشان داد در جدول رده بندی، هماینک رئال مادرید با 17 امتیاز پیشتاز است. ویارئال با 16 امتیاز دوم است و بارسلونا و والنسیا هم با همان 16 امتیاز و بدلیل تفاضل گل سوم وچهارم هستند.

اما رئال مادرید صدرنشین لالیگا امشب دیدار مهمی پیش رودارد. دورسوم مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، امشب با برگزاری هشت دیدار آغاز میشود که در مهمترین دیدارها، رئال مادرید قهرمان ۹ دوره این مسابقات، میزبان میلان ایتالیا قهرمان۷ دوره این لیگ ست. دیدار پرافتخارترین تیمهای تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در حالی در سانتیاگو برنابئو برگزار می شود، که میلان در صورت پیروزی در این بازی، جای شاگردان خوزه مورینیو در صدر جدول را خواهد گرفت.
در دیگر دیدارهای امشب، رم در حالی میزبان بازل سوئیس است که در هر ۵ بازی خانگی در برابر نمایندگان سوئیس به پیروزی دست یافته است. در همین گروه پنج، بایرن مونیخ میزبان کلوژ رومانی است.در گروه شش، اسپارتاک مسکو هم در حالی پذیرای چلسی است که این تیم در این دیدار می تواند ازحضور الکس و سالومون کالو در ترکیب خود استفاده کند، اما هنوز تصمیم درباره حضور دروگبا گرفته نشده است. در دیگر دیدار این گروه، المپیک مارسی به دیدار زیلینای اسلواکی می رود. همچنین در گروه هشت براگای پرتغال با پارتیزان بلگراد صربستان مسابقه می دهد و آرسنال میزبان شاختار دونتسک اوکراین است. حضور ادواردو، مهاجم سابق توپچی های لندن در ترکیب شاختار، یکی از جذابیتهای دیدار امشب است. بازیهای گروههای اول تا چهارم فردا برگزار می شود.

در حالیکه وین رونی، مهاجم منچستر یونایتد بهمراه این تیم سرگرم آماده سازی برای دیدار فردا در برابر بوراسپور ترکیه است، شنیده ها حاکی از جدایی این بازیکن از جمع شیاطین سرخ است. مشکلات اخیر رونی با سر الکس فرگوسن، باعث شده تا این بازیکن قصد جدایی در تعطیلات نیم فصل را داشته باشد. مربیان تیمهای رقیب، همچون آنچلوتی و آرسن ونگر به ابراز عقیده در این رابطه، نپرداختند. از تیمهای چلسی، بارسلونا و رئال مادرید بعنوان مشتریان این ستاره نامبرده می شود. منچسترسیتی، هم پیش از این برای به خدمت گرفتن وین رونی وارد عمل شده‌ است.سیتی پیشنهاد 50 میلیون پوندی خود را ارائه کرده و این در حالیست که رونی با پیوستن به رئال مادرید، دوباره با کریستیانو رونالدو همبازی می شود.

پس از رسوايي در کمیته اجرایی فيفا و انتشار مداركي مستند مبنی بر درخواست رشوه دوتن از اعضای این کمیته براي فروش راي در تعیین ميزبان رقابت‌هاي جام جهاني، پرونده متخلفان، تحت بررسي قرار گرفت. فیفا در بیانیه ای بطور صریح از کمیته انظباطی خود خواسته که بدون معطلی تحقیقات را آغاز کند. به همین دلیل امروز آموس آدامو و رينال تماري دوعضو متهم به این فساد مالی، براي اداي پاره‌اي از توضيحات به كميته انضباطي فيفا در زوريخ احضار شدند.

No comments:

Post a Comment