Monday, May 9, 2011

ادامه رقابت در صدر لالیگا



ازفوتبال باشگاه های اروپا تیم جواد نکونام اوساسونا با پیروزی سه بر یک مقابل رئال ساراگوسا با صعود به رده ی چهاردهم لالیگا از منطقه خطر گریخت.
تیم بارسلونا هم با پیروزی در هفته سی پنجم رقابتهای لالیگا قهرمانی خود را قطعی نمود. بارسلونا در ورزشگاه نوکمپ میزبان اسپانیول بود با نتیجه 2 بر صفر این تیم همشهری را شکست داد تا یک گام دیگر به قهرمانی در این فصل نزدیکتر شود. شاگردان پپ گواردیولا ابتدا توسط آندرس اینیستا در دقیقه ۲۹ پیش افتادند در نیمه دوم هم جرارد پیکه مدافع پیش تاخته بارسا گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا هر سه امتیاز این دیدار به جیب میزبان ریخته شود. این پیروزی که ۲۹مین برد آبی و اناری پوشان بود، این تیم را با ۹۱ امتیاز، در صدر جدول لالیگا باقی گذاشت.

اما در دیگر دیدار هفته سی و پنجم لالیگا رئال مادید سویا را تحقیر کرد. کهکشانی های مادرید که در ورزشگاه رامون سانچز پیزخوان میهمان سویا بودند، این تیم را با نتیجه شش بر دو در هم کوبیدند. شاگردان ژوزه مورینیو نیمه نخست را با گلهای راموس، رونالدو و کاکا با برتری سه بر صفر به رختکن رفتند. در نیمه دوم رونالدو سه گل دیگر برای مادرید به ثمر رساند، نگردو هم دو بار برای میزبان گلزنی کرد تا بازی با برتری شش بر دوی رئال به پایان برسد. با این نتیجه رئال مادرید با ۸۳ امتیاز و ۸ امتیاز اختلاف با بارسلونا در رده دوم جدول باقی ماند. سویا هم با ۵۲ امتیاز رده هفتم را به خودش اختصاص داد.

اما در آلمان هفته سی و سوم رقابتهای فوتبال بوندسلیگا شنبه شب با برگزاری ۹ دیدار همزمان و مشخص شدن چهره یک تیم سقوط کننده به دسته دوم به پایان رسید. امادر یکی از پرگل ترین دیدارهای این فصل آتش بازی بایرن مونیخ در برابر سن پائولی، سهمیه لیگ قهرمانان را برای این تیم به ارمغان آورد. بایرن که در خانه ضعیفترین تیم بوندسلیگا به میدان رفته بود با نتیجه ۸ بر ۱ این تیم بندر هامبورگ رادر هم کوبیدتا با فرستادن این تیم شمالی به لیگ دسته دوم خود سومین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را برای فصل بعد کسب کند. ماریو گومز سه بار، آرین روبن و فرانک ریبری هر کدام دو بار و فن بویتن یک بار برای میزبان گلزنی کردند، ضمن آنکه تک گل سن پائولی قعر نشین را هم اِگِر در دقیقه ۷۸ به ثمر رساند. با این نتیجه باواریایی ها با ۶۲ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی باقی ماندند.

جام حذفی هلند، با قهرمانی توئنته انسخده به پایان رسید. توئنته در فینال داچ کاپ که در شهر روتردام برگزار شد ابتدا با نتیجه دو بر صفر از آژاکس آمستردام عقب افتاد اما دو گل براما و یانسن بازی را به وقتهای اضافه کشاند. در نیمه دومِ وقتهای اضافه ضربه سر زیبای مارک یانکا در دقیقه ۱۱۷ برتری را برای توئنته به ارمغان آورد. این سومین عنوان قهرمانی توئنته در جام حذفی هلند است. توئنته در لیگ اردویزیه هم با یک امتیاز اختلاف با آژاکس در صدر جدول رده بندی قرار دارد.

No comments:

Post a Comment