Monday, May 30, 2011

دومین جام هم در میلان ماند



اینترمیلان هم با درخشش ساموئل اتوئو ستاره سابق بارسا به مقام قهرمانی جام حذفی ایتالیا دست پیدا کرد.
اینتر که در آذرماه سال قبل با مربیگری رافائل بنیتز موفق شد به عنوان قهرمانی جام باشگاه های جهان دست پیدا کند دیشب در فینال مسابقات کوپا ایتالیا، با هدایت لئوناردو در استادیوم المپیک رم به مصاف پالرمو رفت و با پیروزی سه بر یک در برابر حریفش به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت.در نیمه نخست این مسابقه و در دقیقه ۲۶ ساموئل اتوئو، بازیکن کامرونی اینتر برای تیمش گلزنی کرد تا آنها با برتری یک بر صفر به رختکن بروند. در نیمه دوم اتوئو در دقیقه ۷۶ اختلاف را به دو گل رساند. در دقیقه ۸۰ ازکیل مونوزو یکی از گلها را برای شاگردان دلیو روسی، جبران کرد اما دو دقیقه بعد از بازی اخراج شد و دیگو میلیتو هم در دقیقه ۹۲ برای نراتزوری گلزنی کرد تا این تیم با پیروزی سه بر یک در برابر پالرمو، به مقام قهرمانی جام حذفی دست یابد. تا پس از قهرمانی آ.ث. میلان در سری آ، همه جامها در این شهر صنعتی باقی بماند. این هفتمین قهرمانی آبی و مشکی پوشان اینتر در جام حذفی انکشور و سومین نایب قهرمانی پالرمو در این مسابقات بود.

تیم فوتبال موناکو قهرمان سال2004 لیگ قهرمانان اروپا/به لیگ دسته دوم فوتبال فرانسه سقوط کرد. تیم موناکو در هفته پایانی رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال فرانسه لوشامپیونا دیشب در زمین خود استادیوم لویی دوم میزبان المپیک لیون بود و با قبول دو گل از این تیم پس از ۳۴ سال با لیگ یک خداحافظی کرد. موناکو که از سال ۱۹۷۶ در لیگ یک فوتبال فرانسه حضور داشت و سابقه هفت قهرمانی دراین لیگ را هم یدک میکشد برای ماندن در رقابتهای سال آینده دسته یک فرانسه فقط باید از سد لیون می گذشت ولی در نیمه دوم با گل پاپی مالیکو از میهمانش عقب افتاد. تلاش سفید و قرمز پوشان بندر موناکو برای جبران گل نتیجه نداد تا در هشت دقیقه به پایان بازی لیساندرو لوپژ با یک شوت سرکش بار دیگر دروازه موناکو را باز کرده وامیدهای مونت کارلویی ها رو به یاس تبدیل کند. با این نتیجه موناکو با ۴۴ امتیاز از ۳۸ دیدار بهمراه تیم های لانس و آرل آوینیون که از پیش از این به دسته پایین‌تر سقوط کرده بودند راهی دسته دو شد.
اما لیل که پیش از پایان رقابتهای این فصل لیگ یک فوتبال فرانسه، با پیروزی ۳ بر دو بر رن قهرمانی اش مسجل شده بود دیشب در ورزشگاه متروپول لیل جشن قهرمانی گرفت و جام لوشامپیونا رو بالای سر برد. در این مراسم که با حضور هزاران هوادار این تیم برگزار شد لیل پس از ۵۷ سال برای اولین بار بر بام فوتبال فرانسه ایستاد. این تیم جام حذفی فرانسه را نیز از آن خود کرد تا به یک افتخار تاریخی دست یابد. تیمهای المپیک مارسی و المپیک لیون هم به عنوان تیم‌های دوم و سوم بعد از لیل به رقابت‌های فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کردند. در این بین پاریسن ژرمن هم با چهارم شدن جواز حضور در لیگ اروپا را به دست آورد.

اسرائیل و اسپانیا، به فینال لیگ فوتبال ساحلی اروپا راه یافتند. درآخرین مرحله از رقابتهای لیگ فوتبال ساحلی اروپا که در برن سوئیس برگزار شد، در دیداری حساس از گروه دوم، تیم فوتبال ساحلی اسرائیل به مصاف اوکراین رفت و موفق شد بعنوان برنده این دیدار راهی فینال شود. اسرائیلی ها این دیدار را با نتیجه ۵ بر دو به سود خود به پایان بردند تا با شش امتیاز، از دو بازی به فینال مسابقات راه پیدا کنند. اوکراین هم با سه امتیاز از دو دیدار، ناکام شد و از راهیابی به فینال باز ماند.
در گروه یک این مسابقات هم، اسپانیا، قهرمان ۵ دوره این مسابقات، با پیروزی در برابر ترکیه، حریف اسرائیل در فینال شد. اسپانیا که در هر دو دیدار نخستِ خود در برابر ایتالیا و سوئیس میزبان با پیروزی رسیده بود، در برابر ترکیه هم با نتیجه نزدیک ۴ بر ۳ به برتری دست یافت تا به فینال راه یابد. دیدار نهایی این مسابقات در شهریورماه و در شهرمسکو، پایتخت روسیه برگزار خواهد شد.

No comments:

Post a Comment