Thursday, May 19, 2011

قهرمانی پورتو و رکوردشکنی فالکائو



پورتوی پرتغال با شکست براگا به مقام قهرمانی مسابقات لیگ اروپا دست یافت.
رادامل فالکائو، مهاجم کلمبیایی این تیم با با تک گل دقیقه ۴۴ خود ضمن قهرمان کردن پورتو تعداد گلهایش در لیگ اروپا را به ۱۷ رساند تا در کنار به دست آوردن عنوان بهترین گلزن این مسابقات، رکورد یورگن کلیزمن آلمانی را هم بشکند. کلیزمن در فصل ۱۹۹۵-۹۶ /با ۱۵ گل زده، آقای گل آن مسابقات شده بود. همچنین آندره ویاس بوئاس، سرمربی پورتو، با ۳۳ سال سن، عنوان جوانترین مربی قهرمان لیگ اروپا را به خودش اختصاص داد.

در فرانسه لیل با پیروزی در برابر سوشو خیال خود را از قهرمانی آسوده کرد. در ادامه مسابقات هفته سی و ششم لیگ فوتبال فرانسه، لوشمپیونا، لیل صدرنشین در ورزشگاه لیل متروپول میزبان سوشو بود و در آخر این تیم را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. در نیمه نخست این دیدار توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند. در نیمه دوم جروینیو سرانجام موفق به گلزنی شد و در دقیقه ۵۳ میزبان را به برتری رساند. در ادامه موقعیتهای دو تیم به نتیجه ای نرسید و توپی از دروازه ها عبور نکرد تا بازی با همان نتیجه یک بر صفر به سود لیل پایان یابد. این پیروزی در فاصله دو هفته مانده به پایان مسابقات، لیل را با ۷۲ امتیاز و ۶ امتیاز اختلاف با المپیک مارسی و تفاضل گل مثبت سی و یک، بیش از پیش به قهرمانی امیدوار کرد. این تیم در صورت قهرمانی در مسابقات امسال برای نخستین بار در ۵۷ سال گذشته قهرمانی لوشمپیونا را به دست آورده است.

در ادامه دیدارهای خیرخواهانه فوتبال، رئال مادرید، در سفر به منطقه زلزله زده لورکا، در برابر مورسیا به میدان رفت. در این دیدار که با حضور ۳۲ هزار تماشاگر برگزار شد، دو تیم در آخر با تساوی دو بر دو به کار خود پایان دادند.
مربیگری مورسیا را ، سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا، خوزه آنتونیو کاماچو برعهده داشت. عواید مالی حاصل از این دیدار دوستانه، به قربانیان و همچنین بازسازی منطقه زلزبه زده ی لورکا تعلق خواهد گرفت.

درآمریکای جنوبی دور دوم مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام باشگاههای آمریکای جنوبی، وپالیبرتادورس، با صعود پیروزی قاطع و صعود ولزسارزفیلد همراه شد.
ولزسارزفیلد آرژانتین که در دیدار رفت با نتیجه سه بر صفر لیبرتاد پاراگوئه را شکست داده بود، در زمین حریف هم با نتیجه چهار بر دو به پیروزی رسید تا با پیروزی هفت بر دو در مجموع دو دیدار راهی نیمه نهایی شد. در دیگر دیدار این مرحله، سانتوز برزیل با تساوی یک بر یک در برابر اونسه کالداس کلمبیا، با پیروزی دو بر یک در مجموع دیدارها، راهی نیمه نهایی این مسابقات شد.

No comments:

Post a Comment