Monday, May 16, 2011

تساوی بارسا و رکوردشکنی رونالدو



دراسپانیا و در آغاز هفته سی و هفتم لالیگا، یاران جواد نکونام هم در برابر ختافه مغلوب شدند تا خطر سقوط به دسته پایینتر را بیش از پیش احساس کنند.
این تیم که در خانه ختافه به میدان رفته بود، دو بر صفر در برابر میزبانش شکست خورد تا با ۴۴ امتیاز به رده ۱۵م سقوط کند. ختافه هم با ۴۳ امتیاز به رده شانزدهم صعود کرد.

اما در دیگر دیدار هفته سی و هفتم لالیگا، ویارئال در برابر رئال مادرید با دریافت سه گل تسلیم شد تا شانس حضور در فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا را از دست بدهد. ویارئال که در ال مادریگال میزبان کهکشانی های مادرید بود با نتیجه ۳ بر یک در برابر حریفش شکست خورد. قوهای سفید در این دیدار ابتدا توسط مارسلو به گل رسیدند و سپس کریستیانو رونالدو دو بار برای تیمش گلزنی کرد تا با رکورد بیشترین گل زده در لالیگا برابری کند. رونالدو با ۳۸ گلی که در این فصل لالیگا به ثمر رسانده در کنار تلمو زارا مهاجم اتلتیک بیلبائو در سال۱۹۵۰ و هوگو سانچز مهاجم مکزیکی رئال مادرید در سال ۱۹۹۰ در صدر گلزنان تاریخ این لیگ قرار گرفت. تک گل تیم ویارئال وسیله ی کانی در دقیقه ۵۱ به ثمر رسید. با این نتیجه ویارئال با ۶۲ امتیاز در رده چهارم باقی ماند و جواز حضور در لیگ قهرمانان را هم از دست داد.

اما قهرمان این فصل لالیگا در دیدار ماقبل آخر خود در خانه مقابل تیم ته جدولی دیپورتیوو لاکرونیا متوقف شد. بارسلونا که با جمعی از بازیکنان ذخیره اش، در نیو کمپ به مصاف تیم دیپورتیوولاکرونیا رفته بود، در آخر به تساوی بدون گل رضایت داد. پپ گواردیولا که تیمش دو هفته به پایان مسابقات به مقام قهرمانی لالیگا رسیده. برای آمادگی بیشتر در فینال لیگ قهرمانان اروپا در برابر منچستر یونایتد، به بسیاری از بازیکنان اصلی اش استراحت داده بود و از بازیکنانی نظیر اندرو فونتاس، مارک بارترا و جفرن سوارز در این دیدار استفاده کرد بود. با این نتیجه و با توجه به پیروزی رئال در برابر ویارئال فاصله این دو در صدر لالیگا به ۴ امتیاز رسید. لاکرونیا هم با ۴۳ امتیاز همچنان در منطقه خطر قرار دارد. اما در پایان این دیدار آبی اناری پوشان بارسا که دور افتخار خود را هفته پیش در خیابانهای بارسلون زده اند و جشن قهرمانی را هم در نوکمپ گرفته بودند دیشب جام را نیز بالای سر بردند تا مراسم سومین قهرمانی پیاپی شان با شکوه تر از همیشه به پایان برسد.

سوپرکلاسیکوی آرژانتین، دربی مشهور آرژانتین این بار به سود بوکاجونیورز به پایان رسید.در هفته چهاردهم لیگ فوتبال آرژانتین، کلاسورا، پرطرفدارترین تیم آن کشور در برابر ریور پلیت رقیب سنتی اش با دو گل به پیروزی رسید. در این دیدار پربرخورد ابتدا کاریتزو، دروازه بان ریورپلیت در دقیقه ۲۸ به اشتباه دروازه تیم خودش را باز کرد. در ادامه مارتین پالرمو در دقیقه ۳۱ اختلاف را به دو گل رساند تا میزبان به بردی شیرین دست پیدا کند. ضمن آنکه داور این دیدار در دقایق پایانی رودریگز از بوکا و آلمیدا از ریورپلیت را با کارت قرمز از بازی اخراج کرد. این نتیجه صعود بوکا را به رده هشتم جدول و سقوط ریورپلیت را به جایگاه هفتم در پی داشت.

در برزیل سانتوز با پیروزی در برابر کورینتیانس برای دومین بار متوالی به مقام قهرمانی لیگ پائولیستا دست یافت. در فینال مسابقات قهرمانی ایالت سائوپائولو، دیشب تیم سانتوز به مصاف کورینتیانس رفته بود که موفق شد دو بر یک حریفش را شکست دهد. در این دیدار ابتدا آروکا در دقیقه ۱۶ سانتوز را پیش انداخت. نیمار در دقیقه ۸۲ اختلاف را به دو گل رساند. مورایس در دقیقه ۸۶ تنها یکی از گلها را جبران کرد تا بازی با نتیجه دو بر یک به سود سانتوز به پایان برسد. این دومین قهرمانی پیاپی سانتوز و چهارمین عنوان آنها در شش سال اخیر بود.

No comments:

Post a Comment