Monday, May 30, 2011

صدمین سال ایندی کار



رقابتهای یکصد ساله ی ایندی کار ایندیانا پولیس از قدیمی ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان دیروز باپیروزی یک راننده بریتانیایی به پایان رسید.
دن ولدون، با خوش اقبالی رقابتهای ایندی پانصد را به نام خود زد. در دور پایانی این مسابقه که در پیست ۴ کیلومتری ایندیاناپولیس برگزار شد و پس انکه رانندگان ۲۰۰ بار مسیر مسابقه را دور زدند جی آر هیلده براند با برخورد به دیوار پیست مقام نخست ایندی کار ۵۰۰ را به دن ولدون تقدیم کرد. روز گذشته در حالیکه ، جی آر هیلده براند، راننده تازه وارد از کالیفرنیا، جلوتر از دیگران می تاخت با برخورد به دیواره پیست سومین راننده تاریخ این مسابقات لقب گرفت که در دور آخر پیشتازی اش را از دست می دهد. دن ولدون، هم با پیشی گرفتن زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور کرد تا هجدهمین راننده ای باشد که بیش از یک بار به مقام نخست ایندی ۵۰۰ دست یافته. او سال ۲۰۰۵ هم این عنوان را به خود اختصاص داده بود.

اما در ادامه مسابقات اتومبیلرانی نسکار، و از سری رقابتهای جام اسپرینت، کوین هارویک به مقام نخست طولانی ترین مسابقه سال دست یافت. در این مسابقه هارویک با خودروی شورولت، مسیر دو کیلومتر و ۴۰۰ متری پیست کوکاکولا ۶۰۰ در شارلوت را ۴۰۲ بار پیمود تا زودتر از بقیه رقبا از خط پایان عبور کند. در این مسابقه که با برخورد اتومبیلها همراه شد پس از هارویک دیوید ریگان با خودروی فورد و جوی لوگانو با تویوتا رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. مرحله بعدی سری رقابتهای جام اسپرینت نسکار، پانزدهم خرداد یکشنبه هفته آینده در کانزاس برگزار خواهد شد.

No comments:

Post a Comment