Wednesday, May 18, 2011

تمام پرتغال چشم به راه فینال لیگ اروپا



فینال تمام پرتغالی لیگ اروپا، امشب در ایرلند برگزار خواهد شد.
دو تیم براگا . اف سی پورتو، امشب در ورزشگاه دابلین آرنا، دیدار نهایی یورو لیگ یا لیگ اروپا، یا همان جام یوفای سابق را برگزار خواهند کرد. با توجه به حضور بنفیکا در دیدار نیمه نهایی، مسابقات این فصل را باید متعلق به پرتغال نامید. کشوری که با اقتصاد ضعیفش امیدوار است دوران جدید در فوتبال را تجربه کند. این هشتمین بار است که در تاریخ این مسابقات دو تیم از یک کشور به فینال میرسند. پورتو عنوان قهرمانی مسابقات این فصل پرتغال را به خود اختصاص داده و در هر دو دیدار رفت و برگشت در بازیهای لیگ ساگرس مسابقات داخلی پرتغال براگا را شکست داده است.

اما در بلژیک ریسینگ گنک برای سومین بار به مقام قهرمانی لیگ فوتبال آنکشور دست یافت. در ادامه مرحله پلی آف لیگ بلژیک، ژوپیلیر، گنک به مصاف نزدیکترین رقیبش استاندارلیژ رفت و با تساوی یک بر یک در برابر این تیم به مقام قهرمانی مسابقات دست یافت استاندارلیژ که با ۵۰ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر، پس از گنک در رده دوم جدول شش تیم مرحله پلی آف لیگ قرار داشت در صورت برد در این دیدار میتوانست جام قهرمانی این مسابقات را نیز بالای سر ببرد. لیژی ها خیلی زود و در دقیقه ۴۵ توسط الیاکیوم مانگالا به گل رسیدند تا به قهرمانی امیدوار شوند. در نیمه دوم میزبان حملاتش را افزایش داد و در دقیقه ۷۹ هم مُزد آن را گرفت. کندی نوانگانگا، بازیکن نیجریه ای گنک که در نیمه دوم به میدان آمده بود، ضربه ی ارسالی دانیل توزر را با سر وارد دروازه استاندارلیژ کرد تا خیال هواداران این تیم از قهرمانی آسوده شود. این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا هر دو تیم ۵۱ امتیازی شوند، اما گنک به دلیل تفاضل گل بهتر، برای سومین بار به مقام قهرمانی این لیگ دست یافت.

اما این دیدار یک تراژدی هم داشت. در این بازی ضربه محکم پای بازیکن گنک به صورت مهدی کارسلا گونزالس هافبک مراکشی استاندارلیژ برخورد کرد و این بازیکن را به کما فرستاد این ضربه فک گونزالس ۲۱ ساله را شکست و هرچند سریعاً به بیمارستان منتقل شد ومراقبتهای پزشکی از وی بعمل آمد اما او همچنان در حالت اغما بسر میبرد. مهدی کارسلا گونزالس شنبه آینده در ترکیب اصلی استانداردلیژ در فینال جام حذفی بلژیک در برابر وسترلو قرار داشت. همچنین حضور او در تیم ملی مراکش در دور مقدماتی جام ملتهای آفریقای در چهاردهم خرداد هم در هاله ای از ابهام قرار دارد.

در دیگر دیدار هفته آخر لیگ بلژیک، اندرلخت در برابر لوکرن تن به شکست داد. در این دیدار، استاندارلیژ که در ورزشگاه فن دن استوک میزبان لوکرن بود، در آخر با نتیجه چهار بر سه در برابر حریفش تن به شکست داد. ابتدا مارسین واسیلُفسکی در دقیقه ۳۲ میزبان را پیش انداخت. تنها ۸ دقیقه بعد ایوان لکو بازی را به تساوی کشاند. این پایان کار در نیمه نخست نبود و چیکیو کویاته، با گلزنی در دقیقه ۴۵ اندرلخت را به عنوان تیم پیروز به رختکن فرستاد. در نیمه دوم اما ورق برگشت و لودویگ فیونگ در دقیقه ۶۰ بار دیگر بازی را به تساوی کشاند. چهار دقیقه بعد ژیلومه ژیله برای اندلخت گلزنی کرد تا این تیم امیدوار به کسب سه امتیاز دیدار باشد. اما این پایان کار نبود و کاتوکو شیمانگا و فیونگ در دقایق ۷۳ و ۹۱ دو گل برای لوکرن به ثمر رساندند تا این تیم پیروز میدان لقب بگیرد. با این نتیجه اندرلخت با ۴۴ امتیاز در رده سوم باقی ماند و لوکرن هم با ۳۱ امتیاز جایگاه ششم را به خود اختصاص داد.

قهرمان بوندسلیگا، در دیداری خیریه در برابر منتخبی از بازیکنان ژاپنی به پیروزی رسید.
بورسیا دورتموند که هفته گذشته برای هفتمین بار به مقام قهرمانی بوندسلیگا دست یافته بود، در دیداری به مصاف تیم منتخبی از ژاپنی های حاضر در بوندسلیگا و بازیکنان آلمانی که در ژاپن بازی کرده اند رفت و موفق شد با نتیجه دو بر یک این تیم را شکست دهد. در این دیدار که در دوییسبورگ آلمان برگزار شد، مارکوس فوئلنر و دانیل گینژیک در دقایق ۸ و ۱۲ برای دورتموند گلزنی کردند. تک گل منتخب ژاپن را هم، شینجی کاگاوا در دقیقه ۳۵ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. این دیدار خیرخواهانه چهره های جذابی هم داشت، از جمله گیدو بوخوالد، بازیکن سالهای دور آلمان که در دهه ۹۰ در تیم اوراوا رد دایموندز ژاپن توپ می زد.

No comments:

Post a Comment