Monday, May 9, 2011

پایان افسانه سلطان خاک رس



تنیس آزاد مادرید با قهرمانی نوواک ژوکوویچ به پایان رسید.
ژوکوویچ صرب، نفر دوم تنیس مردان جهان که در فینال مسترز میامی و ایندین ولز هم موفق شده بود تنیسور شماره یک مردان را شکست دهد باز هم نادال را مغلوب کرد البته این بار در زمین خاک رس تا به مقام قهرمانی دست یابد.ژوکوویچ در این دیدار با پیروزی دو بر صفر در برابر نادال در رنکینگ جهانی هم خود را به وی نزدیک تر کرد. وی ست نخست را در تای برک ۷-۵ و ست دوم را ۶-۴ به سود خود به پایان برد تا برای نخستین بار در ده دیدارش در زمینهای خاکی در برابر نادال به برتری دست یابد. این ششمین عنوان ژوکوویچ در فصل جاری بود که رکورد او را به ۳۲ مسابقه بدون باخت افزایش داد.
در رقابتهای زنان موتوآ مادریلنا مسترز قهرمانی به پترا کویتووا از جمهوری چک رسید. کویتووا در دیدار نهایی مقابل ویکتوریا آزارنکا از بلاروس دو بر صفر به پیروزی رسید تا جام قهرمانی را در آغوش بگیرد. او سِت نخست را در تای برک و با نتیجه ۷-۶ بسود خود به پایان برد و در ست دوم هم ۶-۴ به برتری رسید و نخستین عنوان قهرمانی مسابقات دبلیو. تی. ای. تور مسترز را به نام خود ثبت کرد. این عنوان کویتووا را در ده بندی کلی تنیس بازان زن، به رده دهم رساند.

اما در بخش مردان این مسابقات، مسابقات والیبال ساحلی آزاد زنان جینشان در شانگهای چین، با قهرمانی زوج هلندی به پایان رسید. ابتدا در اولین دیدار رده بندی جنیفر کیسی و آپریل راس آمریکایی در مقابل هموطنان خود بروک هانسون ولارن فندریک به پیروزی رسیدند تا اولین فینالیست لقب بگیرند.
در دومین دیدار نیمه نهایی خواهران اتریشی، اشتفانی و دوریس شوایگر در مصاف با مارلین فن لرسل و سن کایزر هلندی مغلوب شدند تا نمایندگان آمریکا و هلند دیدار فینال را برگزار کنند. در فینال این مسابقات مارلین فن لرسل و سن کایزر هلندی در برابر بخت ششم قهرمانی این میدان، جنیفر کِیسی و آپریل راس آمریکایی با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسیدند و مقام قهرمانی این مسابقات را به دست آوردند. زوج هلندی گیم نخست را ۱۵-۲۱ به حریفان آمریکایی خود واگذار کردند، اما در گیم دوم و سوم با نتایج ۲۶ به۲۴ و ۱۵به۱۳ به پیروزی رسیدند تا برای اولین بار به مقام قهرمانی مسابقات تور فدراسیون جهانی والیبال دست یابند.

No comments:

Post a Comment