Tuesday, May 17, 2011

عدم حضور توز در کوپا آمریکا



کارلوس تبس هم به تیم ملی آرژانتین دعوت نمی شود.
سرخیو باتیستا، سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین، اعلام کرد که لیونل مسی مهاجم اصلی این تیم در مسابقات جام ملتهای آمریکای جنوبی، کوپا آمریکانا خواهد بود. او همچنین افزود که حضور مسی در این پست به معنی عدم دعوت از کارلوس تبس خواهد بود. او اضافه کرد که کنار گذاشتن تبس از ترکیب آرژانتین به این معنی نیست که او در جام جهانی ۲۰۱۴ حضور نخواهد داشت، بلکه درهای تیم ملی همچنان به روی او باز است.
البته تیم ملی آرژانتین برای گونزالو هیگواین، مهاجم رئال مادرید جایی ویژه ای باز کرده است. هیگواین هم گفته که برای تیمش همه کار خواهد کرد تا به مقام قهرمانی کوپا آمریکا دست یابد. عنوانی که از سال ۱۹۹۳ تاکنون موفق به فتحش نشده. هیگواین که به بازی فوتبال دستی با طرفدارانش مشغول بود، رئال مادرید را تیمی قوی دانست که به آنچه به نظر او استحقاق داشته نرسیده . او ابراز اطمینان کرد که این تیم فصل بعد عناوین بیشتری به دست خواهد آورد.

اما یک آرژانتینی دیگر هم که این روزها فاصله اش از تیم ملی آرژانتین بیشتر میشود در صدر خبرهای ورزشی قرار دارد. مارادونا اسطوره سابق آرژانتین که به تازگی سرمربیگری الوصل امارات را بر عهده گرفته، در میان انبوه خبرنگاران و هواداران ازامکانات این باشگاه دیدن کرد. مارادونا با شکست ۴-۰ در برابر آلمان از جام جهانی۲۰۱۰ حذف شد و مربیگری آرژانتین را هم از دست داد. پیش از این از وی بعنوان سرمربی تیم ملی ایران یا باشگاههای بلکبرن و فولهام نام برده می شد.

برزیلی های قهرمان جام های جهانی ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ بار دیگر پا به توپ میشوند. دیروز مراسمی با عنوان فوتبالیستان بزرگ برزیلی در فرانکفورت آلمان برگزار شد. این مراسم به منظور هماهنگی دیدارهای نمایشی قهرمانان سال ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ برگزار شد. بیش از ۳۰ بازیکنی که در ترکیب تیم ملی برزیل در سال ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ به مقام قهرمانی جام جهانی دست یافته اند، قرار است به مدت شش سال در مسابقاتی نمایشی شرکت کنند. این مسابقات در۸۰ کشور برگزار خواهد شد و یک شرکت آلمانی هم وظیفه تامین منابع مالی آنرا بر عهده خواهد داشت. هنوز هیچ تاریخی برای برگزاری این دیدارها اعلام نشده است.

اما از رقابتهای لیگهای اروپایی در آخرین دیدار از هفته سیو هفتم لیگ برتر فوتبال انگلیس دو تیم برگزار کننده ی فینال اف. ای. کاپ منچستر سیتی و استوک سیتی امشب به مصاف هم میروند. در فرانسه و در ادامه مسابقات هفته سی و ششم لیگ لوشامپیونا، المپیک لیون با تساوی در برابر برست، عملا شانس حضور در مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد.
لیون که در خانه ی برست به میدان رفته بود، در آخر با تساوی یک بر یک در برابر میزبانش متوقف شد. در این دیدار ابتدا ادرسون خیلی زود و در دقیقه ۱۵ میهمان را پیش انداخت تا لیون با پیروزی یک بر صفر به رختکن برود. در نیمه دوم اما ورق برگشت و لیکا در دقیقه ۷۶ بازی را به تساوی کشاند تا امیدهای لیون هم بر باد برود. با این نتیجه المپیک لیون با ۶۰ امتیاز در رده سوم باقی ماند تا در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ لوشمپیونا، از حضور در فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا نا امید شود. برست هم با ۴۳ امتیاز رده پانزدهم را به خود اختصاص داد. رقیب اصلی لیون پاریسن ژرمن ۵۸ امتیازیست که در صورت پیروزی در بازی فردا مقابل بوردو می تواند جایگاه لیون را بدست آورد.

اما دربلژیک در ادامه مرحله پلی آف مسابقات لیگ فوتبال بلژیک، ژوپیلیر، تیم وسترلو برغم تساوی در برابر سرکل بروژ، به حضور در لیگ اروپا امیدوار شد. درحالی که دیدار رفت دو تیم با پیروزی سه بر صفر بسود وسترلو به پایان رسیده بود، کلاب بروژ سعی در جبران این نتیجه داشت که در آخر دو بر دو در برابر میهمانش متوقف شد. در این دیدار ابتدا چاوز در دقیقه ۳۳ میهمان را پیش انداخت. سپس هایینه در دقیقه ۵۹ بازی را به تساوی کشاند. تنها ۹ دقیقه بعد یاچوک برای میزبان گلزنی کرد، اما این پایان کار نبود و نجیم عنّاب بازی را به تساوی کشاند تا وسترلو با پیروزی ۵ بر دو در مجموع دیدارها به دور بعد راه یابد. وسترلو برای کسب جواز حضور در رقابتها فصل بعد لیگ اروپا، در مرحله پلی آف لیگ بلژیک باید در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف کلاب بروژ برود.

No comments:

Post a Comment