Wednesday, August 25, 2010

مقام چهارمی فوتبالیستهای دختر ایرانی


درحالیکه فردا مراسم اختتامیه المپیک نوجوانان جهان در سنگاپور برگزار میشود ، کاروان ورزشی ایران با پنج مدال و مقام چهارمی تیم فوتبال دختران بکار خود خاتمه داد.
تیم دختران زیر پانزده سال ایران با شکست در برابر تیم ملی ترکیه، از دستیابی به مدال برنز بازماند. ایران که در مرحله گروهی هم بازی را به تیم ملی ترکیه واگذار کرده بود، در دیدار رده بندی با شکست سه بر صفر در برابر این تیم به مقام چهارمی قناعت کرد و از رسیدن به گردن آویز برنز بازماند.

اما در فینال مسابقات فوتبال دختران، تیم ملی شیلی با پیروزی در ضربات پنالتی در برابر گینه استوایی، به مقام قهرمانی این رقابتها دست یافت. در حالیکه این دو تیم در پایان بازی با نتیجه یک بر یک به تساوی رسیده بودند، این شیلی بود که در پایان ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر سه به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در مسابقات اسبدوانی هم که بر خلاف دیگر مسابقات این رشته، برگزارکنندگان مسابقات، اسب شرکت کنندگان را تامین کردند، در مسابقات پرش انفرادی، مارسلو چریکو از اروگوئه، با ثبت زمان چهل و دو ثانیه و سی و پنج صدم ثانیه، و بدون خطا به مقام نخست و مدال طلا دست یافت. در این رشته ماریو گامبوئا از کلمبیا و دالما رشدی از عربستان سعودی به ترتیب دوم و سوم شدند. در مسابقات تیراندازی ده متر با تپانچه بادی در قسمت پسران ، دنیس کوشنیروف از اوکراین با کسب بیشترین امتیاز به مقام نخست و مدال طلا رسید و نمایندگان برزیل و کره جنوبی دوم و سوم شدند. همچنین در هاکی دختران هم تیم ملی هلند با نتیجه دو بر یک از آرژانتین گذشت تا به مدال طلا دست یابد.


No comments:

Post a Comment