Sunday, August 29, 2010

درخشش حامد حدادی هم از شکست ایران مقابل کرواسی جلوگیری نکرد


تيم ملي بسكتبال ايران دومين ديدار خود در رقابت‌هاي بسكتبال قهرماني جهان را با شكست پشت سر گذاشت.

تيم ملي بسكتبال ايران دیروز، يكشنبه در دومين ديدار خود در گروه دوم رقابت‌هاي بسكتبال قهرماني جهان در تركيه، در سالن عبدی ایپکچی شهر استانبول و در حضور ۱۲۵۰۰ تماشاگر به ديدار كرواسي رفت و در پایان چهار وقت قانونی، با نتيجه ۷۵ به ۵۴ برابر كروات‌ها تن به شكست داد.
شاگردان ماتيچ كه شنبه شب برابر برزيل شكست خورده بودند، در دومين بازي خود در وقت نخست مسابقه ۲۲ به ۱۳ نتيجه را به حريف واگذار كرد. كروات‌ها وقت دوم را هم ۲۲ به ۱۱ از آن خود كردند، اما ایران که بعنوان قهرمان آسيا در این رقابتها حاضر شده، در وقت سوم با ارائه نمايشي جذاب ۱۶به۹ در برابر کرواسی به برتری رسید . تیم پانزدهم جهان، در وقت چهارم بازي ۲۲ به ۱۴ ایران را پشت سر گذاشت و در نهایت بازی را به سود خود پايان داد.
حامد حدادی سنتر ۲ متر ۱۸ سانتیمتری ایران با کسب ۲۷ امتیاز، پرامتیاز آورترین بازیکن میدان معرفی شد. حامد در مدت ۳۷ دقیقه ای که در زمین حضور داشت با ۹ ریباند و دو بلاک شات، چهره میدان بود. ارسلان کاظمی که ۳۰ دقیقه فرصت حضور در میدان پیدا کرد، با ۱۰ امتیاز،، یک بلاک شات و ۵ ریباند، دومین بازیکن امتیاز آور ایران بود. برغم بازی خوب بسکتبالیستهای ایرانی در کوارتر سوم، این تیم کرواسی بود که شاهد پیروزی را در آغوش کشید.
این دومين شكست بسكتباليست‌هاي ايران در رقابت‌هاي تركيه بود. تیمهای آمریکا، قهرمان المپیک و تیم دوم جهان، برزیل ،تیم چهاردهم جهان، کرواسی تیم پانزدهم جهان، اسلوونی تیم بیستم جهان و تونس تیم چهل و دوم جهان در این رقابتها با ایران همگروه هستند.
در ديگر بازي این گروه برگزار شده در روز دوم رقابتها ،در گروه بی، آمريكا ۹۹ بر۷۷ اسلووني را شکست داد و برزیل با نتیجه از۸۰ بر ۶۵ تونس را از پیش روبرداشت. درگروه نخست شانزدهمین دوره رقابتهای قهرمانی بسکتبال جهان، آنگولا ۷۹ بر ۶۵ از سد اردن گذشت.آلمان ۸۲ بر ۸۱ در وقتهای اضافه صربستان را مغلوب ساخت و آرژانتين ۷۴ بر ۷۲ استراليا در گروه سی، چين ۸۳ بر ۷۳ساحل عاج را ناکام گذاشت. يونان ۸۳ بر ۸۰ بر پورتوريكو غلبه کردو تركيه ۶۵ بر ۵۶ از سد روسيه گذشت.در گروه دی، ليتواني ۷۰ بر۶۸ دومین شکست کانادا را به این تیم تحمیل کرد، فرانسه ۸۵ بر۵۹ تیم لبنان را با شکست متوقف ساخت و دومین برد خود را دشت کرد و اسپانيا مدافع قهرمانی پس از قبول نخستین شکست خود در مقابل فرانسه دیشب با نتیجه ۱۰۱ به ۸۴ مقابل نيوزيلند اولین پیروزی خود را جشن گرفت. این دیدارها برای ایران، دوشنبه با بازی ایران مقابل تونس دنبال میشود.

No comments:

Post a Comment