Tuesday, August 24, 2010

خبرهایی از دنیای فوتبال


انگلیس که بعنوان کشور جایگزین جام جهانی ٢٠١٠ آفریقای جنوبی، از سوی فیفا معرفی شده بود، خود را آماده برگزاری این رودیداد درهشت سال آینده می کند.
هیئت نمایندگان فیفا جهت بررسی درخواست انگلیس برای میزبانی مسابقات جام جهانی سالهای ٢٠١٨ و ٢٠٢٢ وارد انکشور شدند. این هیئت شش نفره در آغاز بازدید چهار روزه شان از انگلیس ابتدا در خیابان داونینگ به دیدار نیک کلگ، معاون نخست وزیر رفتند و سپس برای دیدار با فابیو کاپلو سرمربی تیم ملی انگلیس، راهی استادیوم ومبلی شدند. میزبانان جامهای جهانی ٢٠١٨ و ٢٠٢٢ دوم سپتامبر معرفی خواهند شد. در همین حال کلگ عنوان کرد که بازدیدکنندگان باید بدانند با آنکه دولتی جدید جایگزین دولت سابق شده، اما تمام شفافیتها، تعهد و اطمینان خاطری که دولت پیش درخصوص برگزاری این مسابقات داده، به صورت کامل از سوی دولت جدید حمایت می شود

مسابقات فوتبال گزینشی و مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری پنج دیدار دنبال میشود. طی یکی ازاین دیدار تیم فوتبال سویای اسپانیا که در دیدار برگشت دربرابر براگا قرار می گیرد، دیشب، آخرین تمرین خود را در ورزشگاه پیژخوان انجام داد. آنتونیو آلوارس، سرمربی این تیم اعتقاد دارد، شکست چهار روز پیش این تیم، در برابر بارسلونا، در مسابقات برگشت سوپرجام اسپانیا، از یاد این تیم رفته و بازیکنانش برای جبران شکست یک بر صفر در بازی گذشته در برابر براگا، و حضور در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، هم قسم شده اند. همچنین سامپدوریا هم برغم شکست در دیدار رفت در برابر وردربرمن، امیدوار به صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپاست. سمپدوریا که هجده سال است به رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا راه نیافته، بازی رفت را با نتیجه سه بر یک به وردربرمن واگذار کرد. وردربرمن هم بدلیل شکست چهار بر یک در برابر هوفنهایم در بوندسلیگا، حال و روز خوشی ندارد. در دیگر دیدارها تیمهای اف سی شریف با بازل، هاپول تل آویو با سالزبورگ و اندرلخت با پارتیزان بلگراد مصاف می دهد.

No comments:

Post a Comment