Friday, August 13, 2010

خطر محرومیت فوتبالیستهای دختر ایران


تيم دختران ايران در حالي پنج شنبه نخستين مسابقه فوتبال اولين دوره بازي‌هاي المپيك نوجوانان را در برابر ترکیه با نتیجه چهار بر دو واگذار کرد كه مسوولان فيفا به ابراز نارضایتی از لباس این تیم پرداختند.
ديدار تيم‌هاي فوتبال نوجوانان ايران و تركيه، پنج شنبه با حضور سب بلاتر رييس فدراسیون بین المللی فوتبال، كيم نايب رييس كره‌اي فيفا، مسوولان كميته بين‌المللي المپيك و مسوولان كميته ملي المپيك ايران برگزار شد.
در اين ديدار كه در حضور حدود سه هزار نفر در ورزشگاه جالان برگزار شد، تيم ايران با نتيجه چهار بر دو و در حالي كه تا دقيقه هفتاد با نتيجه دو بر يك از حریفش پيش بود، بازي را واگذار كرد، اما نكته مهم‌ اظهار ناراحتي سب بلاتر نسبت به لباس دختران ايراني بود.
او در ابتداي بازي به سختي دستور به برگزاري بازي داد چرا كه فيفا اعلام كرده كلاهي كه پيش از اين فدراسيون ايران به فيفا معرفی كرده بود، اين كلاهي نيست كه بازيكنان در روز مسابقه قرار بود با آن بازي كنند.
در پی مذاکره علي‌آبادي و افشارزاده رئیس و دبیر کمیته ملی المپیک ایران با سب بلاتر در بین دو نیمه، و در حالي كه قرار بود نيمه دوم بازي برگزار نشود، سب بلاتر اجازه‌ برگزاري بازی را داد. در همین حال مسئولان فیفا اعلام کردند در صورت عدم حل مشکل لباس تیم ملی ایران، این تیم حق شرکت در مسابقات بعدی را ندارد. همچنین مسئولان کمیته المپیک، فدراسیون فوتبال ایران را مسئول این مشکلات می دانند و در عین حال رئیس این کمیته اعلام کرد که حتی اگر مجبور به کنار گذاشتن فوتبال شوند، از اعتقاداتشان باز نخواهند گشت.


No comments:

Post a Comment