Monday, August 9, 2010

چند خبر از دنیای فوتبال


تیم آژاکس آمستردام لیگ فوتبال هلند، اردویزیه، را با تساوی آغاز کرد.
آژاکس که در زمین خرونینگن، به میدان رفته بود، برغم برتری ٢ بر صفر دراین بازی، درآخر با نتیجه تساوی دو بر دو متوقف شد. آژاکس، ابتدا با دو گلِ مُنیر اَل همدائیی، از میزبانش پیش افتاد، اما ماتاوز در دقیقه ٧٢ و پدرسون در دقیقه ٨٧ دو گل، برای خرونینگن، به ثمر رساندند، تا اولین بازی این دوتیم، در داچ لیگ با تساوی دو بر دو به پایان برسد.

اما هفته نخست لیگ فوتبال آرژانتین، آپرتورا با پیروزی ریورپلیت آغاز شد. در این دیدار که به میزبانی ریورپلیت و در ورزشگاه اختصاصی آن تیم برگزار شد، تیم تیگره در نهایت به برتری تیم میزبان رای داد. ریورپلیت، برای رسیدن به گل، ٩٠ دقیقه تلاش کرد، وسرانجام موری موفق به گلزنی شد. بازی با گل دقیقه ٩٠ موری به پایان رسید، تا ریورپلیت نخستین گام را در لیگ آپرتورا محکم بردارد.

اما در ادامه مسابقات لیگ فوتبال برزیل، کومپانتو برازیلرو، کورینشیانس با یک گل از سد فلامینگو گذشت. در این دیدار که از هفته سیزدهم برگزار شد، الیاس در دقیقه ٣٨ تک گل بازی را به سود کورینشیانس به ثمررساند، تا سه امتیاز این دیدار را به حساب تیمش واریز کند. با این پیروزی کورینشیانس، با ٢٨ امتیاز و یک امتیاز کمتر از فلومیننزه در مکان دوم قرار گرفت.

بارسلونای اسپانيا با حفظ رکورد شكست ناپذیری خود، به تور پيش فصل خود در آسيا پايان داد. آبی اناری پوشان کاتالان که با تركيبي متشكل از بازيكنان ذخيره خود به آسيا آمدند و دراين سفر هيچ يك از بازيكناني را كه در جام جهاني ٢٠١٠ حاضر بودند ،بهمراه نداشتند، در دومین دیدار تدارکاتی خود، سه بر ‪صفر، تيم بیجین گوآن چين را در ورزشگاه آشيانه پرنده، شکست دادند. در این ديدار، سرجیو روبرتو دردقيقه ١٠ گل و نوليتو، دقيقه ١٣دوگل، در نیمه اول، به تيم قهرمان سوپر ليگ چين زدند. واندكي قبل از پايان بازي، زلاتان ایبراهیمویچ، که جایگزین مسی شده بود، گل سوم را وارد دروازه ميزبان كرد. بارسلونا، هفته گذشته نيز، مقابل تيم ستارگان ليگ كره جنوبی، با نتيجه ٥ بر‪ ۲به برتري رسید.

منچستريونايتد هم، به مقام قهرماني جام خيريه انگليس دست يافت .در دیدار موسوم به کامیونیتی شیلد، که عصر دیروز بین دو تیم چلسی، قهرمان لیگ برتر و جام حذفی باشگاه‌های انگلیس و منچستریونایتد، نایب قهرمان لیگ انکشور، درحضور بیش از ٨٤ هزار تماشاگر در ورزشگاه و ملبی لندن برگزار شد، قرمز پوشان منچستر با حساب سه بريك برابر چلسي به برتري رسيدند. در اين بازي، تک گل چلسی، وسیله سالومون كالو، در دقيقه ٨٣ به ثمر رسید و لوییز آنتونیو والنسيا، در دقيقه٤١ خاویر هرناندز، در دقيقه ‪ ٧٦ و دیمیتار برباتف در دقيقه ٢+٩٠‪ براي منچستریونایتد گلزنی کردند، تا این تیم، برای چهارمین بار طی ١٠ سال گذشته بعنوان قهرمانی جام خیریه فوتبال انگلیس دست یابد. شاگردان سرآلکس فرگوسن در حالی این جام را به خانه بردند که فصل گذشته، نتیجه هر دو دیدار رفت و برگشت خود را به این تیم واگذار کرده بودند.


No comments:

Post a Comment