Tuesday, August 10, 2010

خبرهایی از فوتبال جهان


طی امروز و فردا در نقاط مختلف جهان سی و هفت دیدار دوستانه دیگر برگزار خواهد شد.
در مهمترین دیدارهای تدارکاتی، فردا، تیمهای برزیل، فرانسه، اسپانیا، آرژانتین، هلند، آلمان، و اروگوئه به میدان میروند. ضمن آنکه امروزنیز ایتالیا به مصاف ساحل عاج رفته و قطربا بوسنی هرزگوین دیدار می کند. تیم ملی فوتبال فرانسه هم پس از ناکامی درجام جهانی دو هزار و ده، فردا با سرمربی جدیدش، لوران بلان، مقابل نروژ، صف آرایی می کند. آرژانتین با مربیگری سرجیو باتیستا بعنوان جانشین دیه گو مارادونا، در دوبلین به مصاف جمهوری ایرلند، خواهد رفت. باتیستا در این دیدار بزرگانی نظیر لیونل مسی، خاویر ماسکرانو و گونزالو هیگواین را در خدمت خواهد داشت. آفریقای جنوبی میزبان جام نوزدهم، فردا با مربی جدیدش پیتو موسیمائه در ساکرسیتی میزبان تیم غناست و آمریکا پذیرایی از تیم برزیل را برعهده دارد.

تیم ملی فوتبال انگلیس هم پس از ناکامی در جام جهانی در اولین دیدار رسمی خود به میدان میرود. در حالیکه تمرینات تیم ملی انگلیس برای آماده سازی مسابقات جام ملتهای اروپای دوهزار و دوازده آغاز شده، فابیو کاپلو سرمربی این تیم ابراز امیدواری کرد که عملکرد سه شیرها، در این جام، بسیار متفاوت، با جام جهانی آفریقای جنوبی باشد. تیم ملی انگلیس، که در جام نوزدهم، ضعیفترین عملکردش را به نمایش گذاشت، فردا در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی لهستان خواهد رفت.

در حالیکه کشورهای هلند و بلژیک درخواست میزبانی مشترک مسابقات جام جهانی دو هزار و بیست و دو را به فیفا داده اند، بازرسان فدراسیون بین المللی فوتبال، بازدید خود را از آن دو کشور آغاز کردند. در این دیدار که چهار روز به طول خواهد انجامید، پنج بازرس فیفا، از امکانات و زیرساختهای برگزاری رقابتها، در دو کشور بلژیک و هلند، دیدن کرده و به بررسی بسته پیشنهادی آنها خواهند پرداخت.


No comments:

Post a Comment