Tuesday, August 17, 2010

خبرهایی از المپیک نوجوانان جهان


رقابتهای نخستین دوره المپیک نوجوانان، امروزبا یک مدال نقره برای کاروان ایران همراه شد.
تنها ملی‌پوش کشتی آزاد ایران، در المپیک سنگاپور، مهران شیخی، با قبول شکست در فینال وزن چهل و شش کیلوگرم مقابل حریف روسی به مدال نقره رسید. پیش از این در کشتی فرنگی، یوسف قادریان صاحب مدال برنز شده بود بدین ترتیب کشتی ایران با یک مدال نقره و یک برنز به کار خود در المپیک سنگاپور پایان داد. تعداد مدال‌هاي كاروان ايران در پايان سومين روز بازیها به چهار مدال رسيد.

اما نماینده ایران در وزنه برداری، محسن غزالیان در دسته شصت و نه کیلوگرم درجایگاه هفتم ایستاد. در رده شصت و دو کیلوگرم، کیم سونگ چول از کره جنوبی قهرمان شد. کیم در مجموع با مهار ٢٥٧ کیلوگرم بالاتر از خوزه منا از کلمبیا به مدال طلا دست یافت.

همچنین در پنجاه و هشت کیلوگرم زنان هم دنگ وی به مدال طلا رسید، تا یکه تازی چین در جدول مدالها ادامه داشته باشد. پس از وی که با ٢٤٢ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، زولفیا چینشانلو از قزاقستان به مدال نقره رسید .

اما مدال طلای شمشیربازی انفرادی اپه پسران، با قهرمانی مارکو فیچرا از ایتالیا به پایان رسید. فیچرا توانست با امتیاز ١٥ بر ١٤ نیکلاس بودوزی از آلمان را مغلوب کند و به مدال طلا دست یابد.

دور مقدماتی مسابقات بدمینتون انفرادی پسران هم با پیروزی هوئانگ چائو از سنگاپور در برابر ماریو کوبا از پرو پیگیری شد. در این دیدار نماینده کشور میزبان موفق شد با نتیجه ١٦ بر ١٤ حریف اش را از پیش رو بردارد و راهی دور بعد شود. در ضمن امروز، تیم بسکتبال سه نفره ایران هم در مقابل آرژانتین شکست را پذیرفت

No comments:

Post a Comment